#1
|
||||
|
||||
Schokkend wegrijden 6N
Hallo,
Mijn polo 6n 1.4 '97 benzine schokt en nijgt uit te vallen bij het wegrijden. Ik moet met slippende koppeling en veel gas wegrijden anders valt hij uit. Ik heb dit bij vooruit en achteruit. Ik heb vorig jaar een gereviseerde bak in de polo laten zetten bij morien. deze was al heel slecht. Maar hij bleef hetzelfde met wegrijden dus het ligt niet aan de bak Dit is met koude motor en warme motor Als ik eenmaal rij dan rijdt hij goed in alle versnellingen al heeft hij in de twee met 30 rijden soms een beetje schokkend gevoel. verder rijdt hij naar mijn idee perfect Hij had toen ik hem kocht, nieuwe bougies nieuwe verdelerkap en rotor nieuw luchtfilter en ook een set nieuwe bougiekabels gekregen. Allemaal origineel. Het terugslagklepje van de carterontluchting is wel slecht in het luchtfilterhuis zou dat de oorzaak kunnen zijn? Last edited by Brinksma : 17-12-2012 at 20:55. |
#2
|
|||
|
|||
nieuwe koppelings platen, ik zeg ook maar wat
__________________
wij zijn helemaal volkswagen gek, ik heb zelf een golf 4 2003 pacific 1.6 16v bleu |
#3
|
||||
|
||||
gasklephuis schoonmaken en eventueel opnieuw inleren (sowieso als je de stekker loshaalt)
Terugslagklepje van carterontluchting even vervangen, want dat kan voor valse lucht zorgen, en dat is ook niet handig. Ik heb t ook gehad. Maar alleen na heel lang stilstaan. Bleek de rotor ongeveer een cm speling te hebben, verdelerkap was ook aan vervanging toe. Daarna geen problemen meer gehad, maar ik heb t ook niet meer kunnen testen (binnenkort zal dat wel gebeuren overigens, want hij staat alweer een tijdje stil) Maargoed, aangezien je die al vervangen hebt, zal er toch iets met valse lucht of een vuil gasklephuis zijn. Wat ik me verder nog kan bedenken is slechte benzinetoevoer. Dus een brandstoffilter dat nooit is vervangen bijboorbeeld. Of een slecht of niet werkende opvoerpomp of drukpomp. Dus maak eerst maar dat gasklephuis schoon en controleer op valse lucht.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 23-12-2012 at 23:39. |
#4
|
||||
|
||||
Oke,
Vandaag heb ik de boel los gehaalt en ik trof het volgende aan: Ik heb het gasklephuis schoongemaakt en het luchtfilter huis. en de boel er om heen ook wat Zo klinkt hij nu hij schoon is http://youtu.be/IV-QJReB8rg wat vinden jullie hiervan ik heb hem twee maanden terug ververst met valvoline olie. ik heb er nog niet mee gereden. Ik heb de slang van het carter nu nog los hangen. omdat ik niet wil dat er weer sludge in het filterhuis komt. zou dit het zijn? Last edited by Brinksma : 27-12-2012 at 16:30. |
#5
|
||||
|
||||
Ik vermoed dat je carterontluchting verstopt is, daarmee hogere carterdruk waardoor sludge en olie via de carterontluchting naar boven word geperst.
Wat je het beste kunt doen is de carterontluchting volledig demonteren, en vervolgens schoonmaken of vervangen. Rijden met de carterontluchting los is trouwens ook vragen om valse lucht problemen. Je blokje linkt een beetje rauw, alsof de ontsteking niet helemaal in orde is. Maar dit kan ook komen door de combi van factoren. Maar met de grote hoeveelheid olie verbaast het me niks dat het blok niet goed liep.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |