![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Is er iemand die ook ervaring heeft met het ietwat irritante probleem dat bij vriesweer je acceleratiekabel vast komt te zitten.
Als je dan gas geeft blijft de kabel steken en keert niet meer terug, zodat de motor in het toerental blijft steken en als je de koppeling induwt meteen de lucht in schiet. Heeft er misschien iemand een oplossing zodat je dit probleem vermijd? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hangt er vanaf bij welke transporter je dit hebt, maar smeren voorkomt een hoop
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Het is een T3, sorry was ik er vergeten bij zetten. Ik smeer regelmatig met kruipolie, maar ik denk dat de kabel eens aan totale vervanging toe is, zodat de sleeve terug waterdicht is (of toch ongeveer). Maar thx voor de reactie.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() ja been there. Had het vorige week nog in Zwitserland op een berg pas na een nachtje overwinteren.. ben maar gestopt in de versnelling.. had natuurlijk ook de sleutel om kunnen draaien.. Maarja
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Binnen een 2tal maanden begin ik aan z'n restauratie en ik had zo'n idee om op de plek waar de kabel verbonden is met de pedaal een nieuw stukje bij te zetten, een soort kapje zeg maar, zodat daar geen water meer bij kan. Ik moet enkel nog eens uitwerken hoe dit het beste te realiseren.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar zou ik eens vanaf stappen...gewoon met goed vet e.d. ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Voila, probleem opgelost. Een nieuwe kabel geplaatst en tijdens het verwijderen van de oude nog ontdekt dat de kabelkous al zo ver weg was dat de ontblote kabel tegen het metaal van de doorgangsringen lag te schuren en ook af en toe klem kwam te zitten. Dat ging dus niet echt lang meer geduurd hebben of ik stond ergens aan de kant van de weg met een kapotte gaskabel. De nieuwe doet het heel soepel en goed nu.
|