Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-12-2012, 18:00
Mirage's Avatar
Mirage Mirage is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 56
Default Startprobleem bij half warme motor

Beste VW-rijders,

Sinds de koude dagen heeft m'n Golfje 2 1.3 NZ een probleem waar ik zelf de oplossing zo nog niet op weet.
Het volgende:

Koude motor -> Starten, lopen en goed rond de 1200 toeren
Warme motor -> Starten, lopen en netjes rond de 850-900 toeren

Nu is het probleem dat als ik een klein stuk rij '2km' en de motor dus niet koud meer is maar ook nog niet op bedrijfstemperatuur de auto gewoon niet meer start.
Als ik dus nu de auto pak start hij direct en als ik hem parkeer in de stad en weg wil is het einde verhaal en kan ik drukken.

Aandrukken en starten in z'n 2 gaat wel probleemloos....

Hiervoor nooit problemen gehad en pas sinds de koudere dagen.
Enige wijziging is het plaatsen van een buis tussen het blok het luchtfilter voor de aanzuiging van warme lucht, maar dit zit er nu al 1,5 maand op en problemen doen zich nu 2 weken voor.

Groeten,
Jeffrey
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2012, 19:20
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Mirage
Beste VW-rijders,

Sinds de koude dagen heeft m'n Golfje 2 1.3 NZ een probleem waar ik zelf de oplossing zo nog niet op weet.
Het volgende:

Koude motor -> Starten, lopen en goed rond de 1200 toeren
Warme motor -> Starten, lopen en netjes rond de 850-900 toeren

Nu is het probleem dat als ik een klein stuk rij '2km' en de motor dus niet koud meer is maar ook nog niet op bedrijfstemperatuur de auto gewoon niet meer start.
Als ik dus nu de auto pak start hij direct en als ik hem parkeer in de stad en weg wil is het einde verhaal en kan ik drukken.

Aandrukken en starten in z'n 2 gaat wel probleemloos....

Hiervoor nooit problemen gehad en pas sinds de koudere dagen.
Enige wijziging is het plaatsen van een buis tussen het blok het luchtfilter voor de aanzuiging van warme lucht, maar dit zit er nu al 1,5 maand op en problemen doen zich nu 2 weken voor.

Groeten,
Jeffrey

hallo probeer eens de blauwe temp sensor ,,
komt vaak voor dat die roet in eten gooit ,,
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2012, 21:42
Mirage's Avatar
Mirage Mirage is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 56
Default

Bedankt voor de tip! Probeer het de volgende keer uit als hij niet wil starten
Reply With Quote
  #4  
Old 09-12-2012, 03:09
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 277
Default

Hier een site over de NZ motor. Hoop dat je er wat aan hebt.

http://vw-nz.freehostingcloud.com/

Heb ook een probleem wat er op lijkt. Starten prima, na 1/2 km begint de motor onregelmatig wat te sputteren/schokken en stationair opeens zeer laag toerental.
Na ongeveer 5 km (als de motor op bedrijfstemperatuur komt) is het over.

Al gedaan:
- de blauwe sensor vervangen (sloop)
- luchtmassameter, de elektronica onder de deksel schoongemaakt
- Kleppenhuis schoongemaakt (dat was nodig met als resultaat dat stationair het toerental van 700 naar 1200 ging)
- extra luchtschuif getest, schoongemaakt en bijgesteld.
- warme luchtklep gecontroleerd en getest met en zonder voorverwarmde lucht
- vacuumslangetjes getest met wd40
- lambdasondestekker test gedaan

Waarschijnlijk is de vacuumvervroeger stuk (zuigtest). Maar zie niet hoe dit een probleem kan zijn alléén tijdens het opwarm fase van de motor.

Het probleem is er nog steeds.

De meeste topics op forums hierover vallen meestal stil zonder een oplossing.
En iedereen zegt de dat de blauwe sensor vervangen moet worden, meestal zonder resultaat.

Vraag me af of ooit iemand dit probleem echt heeft opgelost.

Kan je eventueel tips geven hoe het een en ander te testen.

Succes met zoeken en hoop dat je de resultaten hier laat weten.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-12-2012, 11:58
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Function
Hier een site over de NZ motor. Hoop dat je er wat aan hebt.

http://vw-nz.freehostingcloud.com/

Heb ook een probleem wat er op lijkt. Starten prima, na 1/2 km begint de motor onregelmatig wat te sputteren/schokken en stationair opeens zeer laag toerental.
Na ongeveer 5 km (als de motor op bedrijfstemperatuur komt) is het over.

Al gedaan:
- de blauwe sensor vervangen (sloop)
- luchtmassameter, de elektronica onder de deksel schoongemaakt
- Kleppenhuis schoongemaakt (dat was nodig met als resultaat dat stationair het toerental van 700 naar 1200 ging)
- extra luchtschuif getest, schoongemaakt en bijgesteld.
- warme luchtklep gecontroleerd en getest met en zonder voorverwarmde lucht
- vacuumslangetjes getest met wd40
- lambdasondestekker test gedaan

Waarschijnlijk is de vacuumvervroeger stuk (zuigtest). Maar zie niet hoe dit een probleem kan zijn alléén tijdens het opwarm fase van de motor.

Het probleem is er nog steeds.

De meeste topics op forums hierover vallen meestal stil zonder een oplossing.
En iedereen zegt de dat de blauwe sensor vervangen moet worden, meestal zonder resultaat.

Vraag me af of ooit iemand dit probleem echt heeft opgelost.

Kan je eventueel tips geven hoe het een en ander te testen.

Succes met zoeken en hoop dat je de resultaten hier laat weten.

hallo
heb er veel problemen door opgelost .
heb hier 1 op de buurt had zelfde klacht is verholpen door schoonmaken stekker verbinding blauwetemp en de tempsensor ,
ondstekingsmodule is ook 1 van de dingen die erg vervelend kunnen doen ,
worden warm en slaan door .
succes met de klacht ,
Reply With Quote
  #6  
Old 09-12-2012, 12:37
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Dit probleem had ik ook. Heb er uiteindelijk voor gekozen de auto weg te doen, kan zo zijn dat het een hele dure reparatie gaat worden en daar had ik geen geld voor. Denk dat je goedkoper uit gaat zijn met een ander NZ blok.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #7  
Old 09-12-2012, 15:51
Mirage's Avatar
Mirage Mirage is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 56
Default

Blokje loopt als een tit en heeft nu rond de 120.000 op de teller. Geen optie dus !!

Bedankt voor de informatie hierboven iig. Weet ik in ieder geval wat zaken wat ik na kan lopen. Probeer eerst wel eens de blauwe thermostaat. Stap voor stap even wat zaken proberen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum