![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht laat ik maar even mijn eigen topic beginnen, omdat ik nog wel wat vragen heb.
Ik heb een 1.8 automaat motorcode RP uit ''89 waar een 20vt AGU in gaat komen. Om te beginnen, de brandstofpomp: Nou weet ik dat ik er 1 van een g60 nodig heb, maar nou las ik net weer ergens dat er 1 in de tank zit en ook 1 onder de auto of is dit alleen bij een 1.3? Versnellingsbak en schakeltoren: Seat ibiza cupra III past, dat weet ik. Maarrr passen de schakeltoren en pedalenset/hydrolische koppeling van een mk3 gti ook en wat voor koppelingskabel heb ik dan nodig? Remmen: Voor de vooras heb ik 280mm cupra schijven + g60 fusees. Wat voor rembekrachtiger is dan het best en i.c.m welke achter remmen?
__________________
Psst 1.8T |
#2
|
||||
|
||||
![]() hier in de auto zit een rembekrachtings steun erin van een passat met hydro koppeling
een normale rembekrachtiger en een hoofdremcilinder van een 16/g60 zonder abs potje met aansluiting voor hydro koppeling en meer niet dat is met G60 remmen aan de voorzijde en achter 16v/g60 enkelt de klauwen zijn van een mk4 achter nu
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#3
|
||||
|
||||
![]() Brandstofpomp van een G60 past ook enkel in een G60 tank... (of Golf 3 tank natuurlijk)
Alle andere injectiemodellen van de Golf 2 hebben een pomp in de tank en eentje eronder. Schakeltoren past ook van Corrado, Passat, golf 3 enzovoort. Pedalenset alleen Passat/Corrado. Rembekrachtiger gewoon 9" nemen zoals op alle Golfjes 2 en Passat met iets dikkere motoren. Hoofdremcilinder 22mm met schijven achter.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarom is dat?: 2 pompen, ik neem aan, allebei electrisch? Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#5
|
||||
|
||||
![]() 1 om benzine te voeren aan de andere pomp en de andere pomp is om de boel onder druk te zetten zeg maar.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Wat voor pomp heb ik dan wel nodig of is het niet nodig om er een andere in te zetten?
__________________
Psst 1.8T |
#7
|
|||
|
|||
![]() is de rp een injectie motor? zo ja dan kun je je pomp laten zitten.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Het is een monopoint injectie..
__________________
Psst 1.8T |
#9
|
||||
|
||||
![]() je hebt dus een injectiemotor, dus kan je de ecu van de 20vt gewoon de brandtofpompen laten aansturen. appeltje eitje dacht ik.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Is de RP pomp niet een lagedruk pomp?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
||||
|
||||
![]() Das mooi, is dat in ieder geval opgelost
![]() Als er iemand nog een passat/corrado pedalenset heeft liggen... ik hou me aanbevolen ![]()
__________________
Psst 1.8T Last edited by Ma®tijn : 28-11-2012 at 17:01. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Pompen van een RP zijn prima. Leveren genoeg druk.
Heb ik ook. Omgebouwd van RP naar ABF. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Eigenlijk wil ik een inlaatspruitstuk die in spiegelbeeld staat....
Ik heb er even wat foto's bij gezocht, dat is makkelijker degene die ik nu heb zit zo. ![]() En dan wil het het zo om hebben, omdat ik de intercooler pijpen dan veel netter vind lopen.. ![]() Nou heb ik begrepen dat een agu grote kanalen heeft. Bestaat er ook zo'n inlaat met de ingang aan de andere kant, zijn deze met mechanisch of electrisch gas? En is dat uberhaupt wel om te zetten?
__________________
Psst 1.8T |
#14
|
||||
|
||||
![]() Beide op de foto hebben gewoon een kabel.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Dat zie ik inderdaad, maar wat ik niet kan zien is of de onderste ook dikke kanalen heeft...
Vandaar mijn vraag of die wel bestaan en of dat ook zo op mijn blok te monteren is zonder gekke storingen te krijgen ofzo.. ![]()
__________________
Psst 1.8T |
#16
|
||||
|
||||
![]() 225pk blokken hebben de inlaat aan de andere kant zitten dacht ik.
Mvg |
#17
|
|||
|
|||
![]() seat ibiza cupra, 225 pk tt,s3 sharan, alles heeft kleine kanalen behalve de sharan inlaat.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Oke, weet ik iig welke ik moet hebben, al ben ik bang dat die lastig te vinden is.
Als ik nog meer vragen heb (vast wel) verschijnen ze hier vanzelf. Bedankt ![]()
__________________
Psst 1.8T |
#19
|
||||
|
||||
![]() op deze manier zou je eventueel ook de intercooler buizen kunnen laten lopen.
de inlaat loopt van links achter de motor langs naar de turbo. van de turbo naar de intercooler en van de intercooler weer naar je gasklep. ![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Gaat ook wel lukken, ik ga alleen wel kijken of ik een sharan inlaat ergens vandaan kan halen voordat ik aan de inbouw begin en anders zal het wel zoiets worden
![]() Ik heb nu een golf 3 GTI bak liggen, kan daar een golf 2 koppelingskabel op of moet dat een andere zijn?
__________________
Psst 1.8T |