|
|||
|
|||
Echt mooi om te zien allemaal dit.
Goed bezig
|
||||
|
||||
Het oude torretje ligt hier in de schuur te wachten op een nieuw leven =).
Succes, en ik moet nog steeds langskomen om dit project in het echt te bekijken.
|
||||
|
||||
Hey Richard het is niet het torretje uit dit project hoor!
Hij komt uit de gele die ik toen had zonder kenteken. Motor heeft nog geen 80dkm gedraaid dus revisie is volgens mij helemaal niet echt nodig.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dit zijn stoelen uit een Porsche 944 type 2, geleverd vanaf 2e helft 1985 (modeljaar 1986). Erg mooi inderdaad, heb deze zelf ook gehad (met de auto er omheen dan). Je hebt ze ook met nog hogere wangen maar die zijn wat zeldzamer. |
|
||||
|
||||
Thanx voor de info Jakkie Takkie, ik wist het namelijk niet precies
Ik ben nog op zoek naar een setje motorkap scharnieren. Heb de mijne per ongeluk bij het oud ijzer gedaan, niet zo handig dus Wie heeft nog iets liggen, graag je prijs inclusief verzenden mag per PM Heb vandaag de hele dag geprobeerd om met een scharnier van een BMW E46 iets te fabriceren. Maar het heeft niet het resultaat gegeven wat ik wou dus ga ik er niet meer door. Ik wil toch weer de originele gaan gebruiken maar ze moeten alleen iets verder tegen het schutbord aan. Dit omdat ik met de buizen van de kooi zit die naar de voorpoot lopen. Wie heeft er wel eens goed gestoeid met de elektronische stuurbekrachtiging van Opel? Iedereen maakt er bij de projecten altijd zo'n potmeter tussen om de sterkte van bekrachtiging te regelen. Maar is het niet mogelijk om het pulssignaal te gebruiken van een VW? Ik weet zelf niet of het mogelijk is omdat de signalen misschien wel verschillen. Ik heb nu de kabelboom helemaal los liggen dus kan alles nu netjes ingesoldeerd worden. Iemand een idee?
|
|||
|
|||
Chris (crosne hier op het forum) heeft als ik mij niet vergis opel stuurbekrachtiging in zijn G60?
|
||||
|
||||
Ook aangesloten op een pulssignaal van de motor dan?
Of gewoon zoals bijna iedereen met een potmeter.
|
|||
|
|||
Volgens mij met een potmeter maar weet het niet zeker. Misschien een pbtje aan wagen Branko.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Wil je die stuurbekrachigng snelheidsafhankelijk maken dan of waarom wil je het pulssignaal van de motor gebruiken? Misschien kun je voor de werking ook terrecht op het opel-forum, daar zitten er ook een aantal die die electronische stuurbekrachtiging op oudere modellen corsa hebben gebruikt. Ook een aantal met een echt DIY mentaliteit die van een uitdaging houden. Komen volgens mij ook bij jou uit de buurt.
|
||||
|
||||
Wil graag het gebeuren snelheidsafhankelijk maken.
Ik heb niet zo'n zin om de hele tijd aan zo'n potmeter te moeten draaien. Heb al op ebay zo'n setje gezien kost ongeveer 45 euro dan heb je het compleet met zo'n potmeter. Uiteindelijk als er geen oplossing komt zal ik er niet onderuit komen. Er zit 1 draadje aan de computer van de stuurbekrachtiging waarbij in het schema staat (feed from Coil). Het lijkt mij dat ie daar het pulssignaal weg haalt, het is alleen is dat pulssignaal te vergelijken met dat van een R32 motor Als dat het geval is dan kan ik hem ook wel aansluiten want heb het schema.
|
|||
|
|||
Op pen zes van het stuurapparaat voor de stuurbekrachtiging komt een snelheidspuls
Deze is bij Opel 17000 imp/km Bij audi tt is dat 4000 imp/km Dat verschil moet je opheffen Volgens mij heb je dan snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging |
|
||||
|
||||
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
Interessant wat je daar verteld, het zou dus moeten zijn dat je dan voor het gemakt 4 keer zo veel pulssignalen nodig bent.
Mijn elektronische kennis gaat niet zo ver dat ik hier iets voor kan maken, is er überhaupt wel iets voor te maken? Het testbericht van de golf 1 heb ik trouwens al eens gezien. Wat een wegligging of niet dan en dan helemaal met een R32 motor
|
||||
|
||||
Quote:
Wordt FUN!!!
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
|||
|
|||
Ik kan me zo niets verzinnen wat er voor zorgt dat je die pulsen kan vermenigvuldigen
Wellicht een idee km een pulsgever van een Opel te gebruiken en een km teller van Opel Zwaar vloeken in de kerk Maar anders weet ik het ook niet |
|
|||
|
|||
Mischien is het mogelijk om de stuurbekrachtiging anders te programmeren zodat ie werkt op 4000 pulsen
|
|
|||
|
|||
Ik vraag me ook af hoe dat zit met een potmeter
Die geeft immers geen pulsen af |
|
||||
|
||||
Km teller van Opel gebruiken is ook geen optie want dan moet de rest ook aangepast worden.
Wat dacht je van tank en temperatuur meter die hebben waarschijnlijk ook andere signalen. Daarbij ik wil het Fis display in de teller gebruiken en heb ook al custom made tellerplaten laten maken. Hoe een potmeter er dan wel voor kan zorgen dat ie juiste pulssignalen krijgt is mij ook een raadsel. Ik denk dat het gewoon maar zo'n potmetertje word helaas En dan op een gemiddelde stand zetten. Het regelapparaat aanpassen is ook niet voor mij weg gelegd, en ik denk velen van ons anders waren er wel oplossingen gekomen
|
|||
|
|||
Quote:
Als je weet welk signaal je nu hebt en welk signaal je wil genereren is het voor een beetje elektro man niet zo spannend hoor, zeker niet onmogelijk. Ik ben niet meer zo thuis in het spul momenteel, maar met een klein printje is dit zo te doen. Mocht je toch echt zoiets willen kan ik wel even de boeken opzoeken Kijk anders even hier http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/LM555.html Last edited by arthur : 08-12-2012 at 21:01. |