#1
|
|||
|
|||
Jorg's golf mk2 open air 1989
Een aantal weken geleden deze auto via inruil verkregen.
Het bretreft een 1989er golf mk2, met 135.000 km op de klok. Van binnen en buiten in nette staat. De motor is een 1.3 mh, met een 5 bak van een ibiza. Bij aankoop zat er al een schroefset en schmidt modernlines gemonteerd. Verder is de auto voorzien van een open dak uit een renault twingo, gti achterlichten + heckblende, en een s-rohr eindstuk op de orginele uitlaat. Afgelopen weken al wat dingetjes gedaan. Zoals het verwijderen van de bekleding voor het laswerk, winterwielen eronder, waterlekkage verholpen, ander ( orgineel ) stuurtje erin( zat een lelijk sportstuur in ). Verder ben ik nog bezig geweest in een hopeloze poging de auto goedlopend te krijgen ( met name bij koude motor ). Ik heb wat vacuumslangen vervangen, andere onsteking erop omdat van de oude de vacuumververvroeging kapot was. Echter maakte dit niet veel verschil. Aangezien het verbruik ook 1 op 8.5 is ( bij rustige rijstijl )toch maar besloten een andere carburateur erop te zetten. Waarschijnlijk wordt dit een Weber vervangingskitje. Plaatjes bij het praatje. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 04-01-2013 at 20:07. |
#2
|
||||
|
||||
Nette kar kerel, jammer dat er best wat aan is.
Maar zo te lezen komt dit allemaal goed |
#3
|
|||
|
|||
je eigen een keer goed kwaad maken! En dan als hij klaar is genieten van deze 2!
Vindt het een mooi 2 om te zien!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#4
|
|||
|
|||
Net afgeleverd bij de lasser. Woensdag weer terug waarschijnlijk, en dan alles weer terugbouwen en afwerken
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
||||
|
||||
wel een gaaf wagentje hoor! vind die twingo dakjes altijd wel wat hebben
ben benieuwd hoe die van de lasser terug komt ziet er best croky uit
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#6
|
|||
|
|||
Zo, alles is weer netjes hersteld, en getectyleerd. Ben helaas vergeten foto's te maken.
Auto staat tevens nog steeds te koop, ik ben eigenlijk opzoek naar een simpele iets modernere daily, denk daarbij aan een golf 3 1.8 of 2.0 8v, met niet al teveel km's en een die niet krokant is
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 30-11-2012 at 21:15. |
#7
|
||||
|
||||
Golf 3 US?
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#8
|
|||
|
|||
@ dennis. Graag hoor, kom maar ruilen
Deze week nog even wat checks gedaan. Waterlekkage die ik dacht te hebben is niet aan de orde, ik had er gewoon teveel in zitten. Koppakking ook gecheckt d.m.v. de snuffelaar, in is prima in orde. Verder zijn we aan de slag gegaan met de afstelling. De co bij stationair was 7 die dus maar even terug gedraaid naar 1.5. Op toeren blijft hij gewoon netjes aan zijn waardes. Verder nog de ontsteking afgesteld. Loopt nu weer een stuk beter. Allee nog 1 probleem: hij hapert een beetje bij hogere toerentallen . wat ook al was voordat we aan het afstellen gingen.( vanaf dat de 2e trap van de carburateur open gaat ) Dit moet ik nog even nakijken. Ik vermoed een brandstof tekort. Misschien dat er een sproeier dicht zit, of een filter o.i.d. Dit moet ik dus nog even uit gaan zoeken Verder ook nog even onder de auto doorgelopen, en nog een gat in de bodem ontdekt t.h.v. de kriksteun rechtsvoor. Het lijkt ooit te zijn gekomen door verkeerd opkrikken, ( ingedeukt/gescheurd, maar niet echt rot ). Hier gaat hij dus nog een keer voor naar de lasser. Plannen voor deze week zijn om in iedergeval de audio erin te bouwen, in de zin van een kist achterin met 2 speakers, zodat ik de hoedenplank niet hoeft te verzagen, en een klein versterkertje. Verder mijn hoedenplank drager nog fixen, deze mist de bevestiging op de veerpoot ( deels ) waardoor het zaakje piept en kraakt, hier dus even een nieuw bevestigingspunt aan maken.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
|||
|
|||
Na geprobeerd te hebben de auto in te ruilen/ te verkopen, toch maar besloten hem te houden aangezien mijn hart toch bij de mk2 ligt, en er niemand kwam met een goed bod.
Dus zijn we weer verder gegaan met wat dingen: De auto trilde nogal bij naar links sturen/optrekken e.d. Wiellagers bekeken, aandrijfassen bekeken, niets aan de hand. Na een aantal dagen denken, kreeg ik een helder moment. De bak is bij de vorige eigenaar vervangen voor een 5 bak, en daaraan denkend toch maar eens naar de bevestiging van de bak gekeken. De bak steun hoort met 2 bouten vast te zitten, maar 1 bout miste helemaal, en de andere zat zo los dat deze er bijna uitviel Dus een nieuwe bout erin, en de andere aangedraaid.......probleem opgelost Verder naar aanleiding van het stotter probleem maar eens wat fuel system cleaner in de tank gepleurt, uiteraard op een kwart tank een volle fles om het wat sterker te maken. Dit lijkt nu al ( na 50km ) vruchten af te werpen want hij start beter, loopt regelmatiger en houdt niet of nouwelijks meer in. Morgen een grote beurt aan de auto doen, inclusief de bougikabels, zodat de ontsteking weer optimaal is. Verder heb ik een koelwater lekkage waar het thermostaat huis tegen de kop aan zit ( hebben ze ook bijna nooit ) Dus dit even loshalen, schoonmaken en eventueel een nieuwe o ring, of als deze nog goed is wat vloeibare pakking eraan.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#10
|
|||
|
|||
goed bezig kerel!
beter houden, een paar dikke wielen en klaar!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#11
|
|||
|
|||
Afgelopen week weer het een en ander aan de mk2 gedaan
Zaterdag heb ik hem een grote beurt gegeven, wat ook wel nodig was bij het zien van de oude onderdelen. De vorige eigenaar had naar eigen zeggen de bougi's vervangen, dit klopte ook, alleen was hij cilinder 4 vergeten, daar zat een versleten en verkeerde bougi ( met maar 1 electrote i.p.v. 3 ) in, dus hier een nieuwe in gezet. Verder meteen de bougi kabels en bobine kabel vervangen. Olie + olie filter , rotor en verdeler, benzine filter uiteraard ook gedaan. Luchtfilter moet nog, maar ben er nog niet over uit of dit een k&n element of een orgineel element moet worden Ik heb er nu een ontsteking van een mk3 op zitten, maar deze vervroegt niet. Ik heb van een mede-forumer een goedwerkende ontsteking overgenomen, die hoop ik aankomende week binnen te krijgen, en te monteren en afstellen. Verder moet ik de pakking van het thermostaathuis vervangen, want hij lekt water waar hij tegen de kop aan zit ( komt ook bijna nooit voor ) Vandaag ook bezig geweest met de audio en de tellerbakverlichting. De lampjes van de tellerbak vervangen. En een paar nieuwe Hertz 8.7cm speakers in het dashboard gemonteerd, en de radio die ik nog had liggen. Aankomende week krijg ik nog 2 speakers binnen die in de hoedenplank dragers passen, van caliber ( 100 watt ) , en ook nog een kleine versterker voor deze speakers Hierbij kwam ik nog een waterlekkage tegen, want boven mijn zekeringkast was het nat. Dat kwam dus heen van de doorvoering van de kabel van de motorkapsluiting. Deze meteen met siliconenkit afgekit. Het project vordert aardig nu. Wat er nog op de lijst staat: - andere schroefset ( v-maxx of ta-technix, als je nog wat hebt liggen graag PB ) - nieuwe db riem, en dan meteen de 3f nokkenstok inbouwen - her en der wat roestpuntjes aanpakken - katvervanger - een leuke set wielen scoren voor de zomer Ik wens jullie allemaal vast een gezond en gelukkig 2013
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#12
|
|||
|
|||
Weer een update:
Vandaag de spullen opgehaald voor het vervangen van de db riem, en tevens de inbouw van de 3f nokkenas: - kleppendekselpakkingset - nokkenaskeering - distributieriem - waterpomp Ook meteen een lakstiftje meegenomen om her en der wat puntjes bij te kunnen werken Uploaded with ImageShack.us Gisteren nog een corrado 16v stuur op de kop getikt, voor in de daily van de vrouw Uploaded with ImageShack.us De ontsteking komt hopelijk zaterdag binnen, en morgen hoop ik de 2 speakers binnen te krijgen die ik heb overgenomen van een medeforumer voor in de hoedenplank dragers De O-Ring om de koelwater lekkage te verhelpen heb ik ook binnen
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 03-01-2013 at 19:09. |
#13
|
|||
|
|||
Net het corrado stuur in de mk3 van de vrouw gezet, staat hem netjes, en stuurt stukken beter als dat hard plastic orginele stuur
Ook maar meteen de wieldoppen er even opgeklikt, ziet er toch wat netter uit dan zwart/roest staal Vandaag had ik de boxen verwacht voor de mk2, maar helaas Hopelijk morgen dan.....
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#14
|
|||
|
|||
Vandaag de speakers binnen gekregen voor in de hoedenplank dragers. Passen perfect. Ik kan de origenele bevestigings pinnetjes gebruiken, even m5 draad erop tappen en klaar
Maandag even moeren en revetten meebrengen op het werk en dan kan ik het zaakje monteren en aansluiten
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#15
|
|||
|
|||
Inmiddels deze week weer het een en ander gedaan.
Maandag heb ik de speakers in de hoedenplank dragers gemonteerd, wat zeer netjes gelukt is. Vandaag zijn we begonnen met de Db riem en wat andere dingen. De riem, waterpomp, kleppendekselpakking en nokkenaskeering zijn vervangen. Daarna het thermostaathuis los gehaald tegen de kop aan, aangezien deze daar lekte. De rubber o-ring bleek helemaal weg te zijn, en het huis is helemaal open gescheurd. Nogal balen, ik hoopte alleen de o-ring te hoeven vervangen maar nu moet ik dus opzoek naar een nieuw huis. Verder nog de bakolie gepeilt, en peil bleek te laag dus aankomende week bijvullen.( de bak lekt/zweet uiteraard, net zoals alle volkswagen bakken ) Deze week hoop ik dan ook eindelijk de ontsteking binnen te krijgen en deze erop te kunnen bouwen en af te stellen. Ook nog even gecheckt waar het trillen bij naar links sturen vandaan komt. Dit blijkt de binnenste homokineet van de rechter aandrijfas te zijn waar flink speling op zit, dus deze moet ik vervangen ( heb nog een goede complete as liggen )
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 12-01-2013 at 19:16. |
#16
|
|||
|
|||
Goed bezig Jorg! Daar heb je een mooie daily aan. Mooier dan een type 3.
|
#17
|
||||
|
||||
Deftige daily
__________________
|
#18
|
|||
|
|||
Dankje jongens.
Vandaag het thermostaathuis binnen gekregen, die wordt morgen gemonteerd, evenals de andere aandrijfas. En ik hoop ( ik durf het bijna niet te zeggen want ik wacht al 2 weken ) morgen de ontsteking binnen te krijgen, en te kunnen monteren. Dan heb ik namelijk alles zover klaar. Wat nog moet: - katvervanger ( want die leeft aankomende zomer niet lang als hij bij iedere hobbel het wegdek raakt ) - andere schroefset - wat kleine plekjes bijwerken - setje 15'' staal, en banden scoren voor de zomer Ik houd jullie op de hoogte
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#19
|
|||
|
|||
Top! Waarom duurt het zo lang met die ontsteking dan?
|
#20
|
|||
|
|||
Het is 1 keer fout gegaan, dus is hij retour afz. Gegaan. Vorige week dinsdag is hij volgens de verkoper opnieuw verzonden, maar ik wacht nog steeds vermoedelijk een fout bij t.n.t......
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |