|
|||
|
|||
Quote:
ik heb sinds kort een 2 koloms brug in mijn garage, en ik wil nooit weer zonder. |
|
||||
|
||||
zo deel 2 van de aandrijfassen show is ook afgelopen, volgende op de lijst is de ic en radiator.
verder nog even me stuurbekrachtigingsslang los draaien en een slag omhoog geven zodat de aandrijf as 100% vrijloopt.
|
||||
|
||||
Zal een dezer dagen met de radiator en ic verder gaan.
Heb me steuntje voor de ic in de epoxy gespoten, zal deze morgen ook van een laklaagje voorzien. hierna zou ik kunnen proefdraaien
|
||||
|
||||
Quote:
Bij file rijden helpt een olie koeler toch ook niet. Of zit er een fan voor? Voor de rest mooi project en succes met de laatste loodjes
|
||||
|
||||
zou er eventueel een fan achter kunnen zetten, maar goed voorlopig laat ik hem er nog even af.
steuntje gaat vanmiddag in de lak
|
||||
|
||||
Lekker bezig!
Die olietemperatuur boven de 100 graden lijkt met prima hoor, de 16V die ik heb komt met een beetje door rijden tot 104 graden, om bij het stoplicht gewoon weer terug te zakken naar 94-98 graden. Zo lang je onder de 120 blijft is er niks mis...
|
|
||||
|
||||
Oke, goed om te weten.
Heb het beugeltje al op de intercooler gefixeerd, alleen nog 2 boutjes op maat afzagen voor de onderkant vast te zetten. Dan ga ik is kijken of ik de g60 radiator kan fixeren in de voorbalk, 2 gaatjes uitmeten waar de pennetjes in komen en deze dan doorboren. Dan is het alleen nog wat slangen bezweerderij voor het koelwater en lucht systeem. verder nog de spanner voor de glader erop schroeven,en wat kleine dingen aan de kabelboom binnen aanpassen en dan kan het dashboard weer dicht. ook nog de stangen afstellen van de schakelbak, plus koppelingskabel installeren. kleurschema is gewijzigd ipv van hooglans zwart wordt ie nu hoogglans zwart met hamerslag effect. heb iets gespoten met de blauwe variant en dat is een goede verf kwa hardheid en glans
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. Last edited by superbeast : 15-12-2012 at 21:05. |
|
||||
|
||||
Net even de ic slangen en pijpen gelegd, morgen de radiateur plaatsen.
Moet nog 2 gaten boren waar de pootjes onderzijde radiateur invallen, dan kan ik aan de bovenzijde 2 beugeltje maken om het zaakje vast te zetten.
|
||||
|
||||
ic en radiateur zit op zen plek, was wel weer even goochelen met de radiateur.
staat er nu onder een hoek in ivm vrije ruimte glader, nu kan de motor veilig op en neer bewegen zonder de radiateur te raken. maandag weer verder met het stuurbekrachtigings potje. Moet een langere slang hebben richting de pomp , komt namelijk voor de accu te zitten. ook nog een paar klem pennen bestellen voor de spal fan, met de kap erop werd hem niet. zal ook maandag het foto apparaat opstarten.
|
||||
|
||||
tis weer een tijdje geleden dat ik wat gedaan heb, maar twas mij te koud buiten.
Gister een andere stuurbekrachtigingsslang gehaald, want het potje komt ergens anders dus de aanvoerslang was te kort naar de pomp toe. Ook nog langs mmvw geweest voor een koppelingskabel, een dezer dagen monteren samen met de stuurbekrachtings slang dan verder met het koelwatertraject en versnellingen afstellen.
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit.
Tijd vliegt voorbij he. Kan me nog herinneren dat je te vroeg was en ik nog bezig was met de uitbouw van de G60. Was ook in de winterperiode dacht ik toch ?
|
||||
|
||||
Ja toen was het ook frips aan de bips weer.
Denk wel dat ie deze zomer rijd, lijstje word steeds kleiner met dingen te doen.
|
||||
|
||||
Mooi project...
|
||||
|
||||
Heb de andere koppelingskabel vergeleken met die van htt,zijn ongeveer hetzelfde.
Ik heb nog is in het topic Ihaul van Marcski gekeken, en tot de conclusie gekomen dat ik mijn baksteun moet modificeren. Moet het lipje waar de kabel invalt en tevens vasthoud losslijpen en ongeveer halverwege de steun weer vastlassen. Ga hier morgen mee stoeien, ga eerst de kabel aan het pedaal en hevel vastzetten en vanaf daar verder werken. Moet zowieso de baksteun na het meten demonteren om er fatsoenlijk aan te kunnen werken (slijpen en opnieuw vastlassen lipje).
|
|||
|
|||
Waarom maak je geen hydrolische koppeling ?
|
||||
|
||||
ja das een goeie, zit er steeds meer aan te denken om er hydraulische koppeling van te maken.
Zal nog is kijken of dat makkelijk om te bouwen is van corrado naar de scirocco.
|
||||
|
||||
Heb je een G60 of Vr6 pedalenbox?
|
|||
|
|||
voor een hydrolische koppeling hoef je echt niet je pendalen te gaan wissel, kijk maar eens in mijn topic, redelijk simpel te maken en werkt perfect.
|
||||
|
||||
@R.icky ik heb een corrado g60 pedalenbox
@Pewi Vwteam, das een mooie oplossing neem aan dat de cilinder goed uitgelijnd kan worden ivm lekkage op sealtje. Dit is gewoon nog de golf 1 stuurkolom toch? daar heb ik er nog eentje van liggen, kan ik mooi die als pasmal gebruiken voor de koppelingscylinder steun.
|
||||
|
||||
Ik heb de spullen al voor de kabel ombouw, ga deze als eerste proberen.
Mocht dit niet naar mijn zin zijn, dan bouw ik hem om naar hydraulisch. Moet toch eerst nog de corrado demonteren voor de onderdelen, maar met dit weer ga ik niet op de grond liggen is vragen om een griepje