#1
|
|||
|
|||
Mk1 Ombouw naar 1.6 TD vragen
Beste mede-ombouwers,
Ik zijn hier geloof ik wat mensen die ervaring hebben met mk1 ombouw naar 1.6 TD. Nou heb ik mag ik wel zeggen best veel gezocht op VF naar antwoorden op mijn vragen, maar ik heb geen duidelijk antwoord gekregen. Wie kan mij antwoord geven op dr volgende vragen: Ik heb mijn Golf1 1.5 aut. Omgebouwd naar Golf2 1.6TD code JR. Ik heb de downpipe van dit blok er nog aan zitten, en wil deze in combinatie met de originele voorpijp van de Golf1 CY motor gebruiken. Nu levert me dit een probleem op met het schakelmechanisme. Ik zou graag willen weten hoe jullie dit omzeild hebben. Zijn er mensen die een andere aanpak gebruikt hebben? Er is mij bijvoorbeeld ook verteld dat de downpipe van een Golf3 TD AAZ kan worden gebruikt om vanaf daar verder te werken. Verder zit ik met het probleem dat de langste schakelstang tijdens het schakelen tegen de ophangbeugel van de versnellingsbak komt. Herkent iemand dit probleem? En zo ja, hoe heb je dit dan opgelost? Ik ben erg benieuwd naar jullie oplossingen! Graag jullie ervaring en kennis. Bij voorbaat dank, Groet Coen |
#2
|
||||
|
||||
Het stuurhuis van een auto die met automaat uitgevoerd is is volgens mij anders.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, die heb ik al vervangen. |
#4
|
|||
|
|||
Verder niemand waardevolle info?
|
#5
|
||||
|
||||
Heb je het spruitstuk vervangen?
Bij de ongeblazen motoren moet die ook vervangen worden als je een motor uit een Golf 2 inbouwt in een Golf 1. Van een Golf 1 gaat de uitlaat (voorpijp) als het ware in het midden van de 4 cilinders naar beneden, bij een Golf 2 links van het midden (bestuurderskant), ongeveer ter hoogte van cilinder 3.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#6
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat je gewoon de Golf 2 spruitstuk erop hebt en daarop de Golf 1 td downpipe wil aansluiten.
Probleem met de downpipe en schakelmechanisme had ik ook, met Golf 2 spruitstuk en Golf 1 td downpipe. Heb ik opgelost door het schakelmechanisme/stang iets bij te buigen Schakelstang tegen ophangbeugel heb ik nog nooit van gehoord, als ik dit ook zo lees denk ik dat jouw schakelmechanisme niet helemaal fris is |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb idd het spruitstuk en de downpipe van de golf2 td erop gelaten. Gertjan: is er een verschil tussen de golf2 td downpipe en de golf1 td downpipe?
Haha, mijn schakelmechanisme is niet fris? Ik zal het eens grondig inspecteren! |
#8
|
||||
|
||||
Golf 1 1.6td downpipe+spruitstuk erop zetten die van een mk2 is het speuitstuk teveel naar rechts zo uit mn hoofd kan ook zijn dat dit enkel bjj ongeblazen diesels was.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Er zit volgens mij wel verschil tussen de 2 downpipes, vooral omdat het bij een mk1 met een beetje een moeilijke bocht langs het schakelmechanisme moet.
Maar een Golf 1 downpipe op het Golf 2 spruitstuk moet volgens mij wel gaan. |
#10
|
||||
|
||||
In mijn archief heb ik er een foto van gevonden:
Ongeblazen/atmosferische big block spruitstukken, links is Golf 1 en rechts is Golf 2.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html |
#11
|
||||
|
||||
Even plaatjes op etka opgezocht:
Bovenste Golf 1, onderste Golf 2. Het zou inderdaad kunnen dat er een beetje verschil zit in meer naar links of rechts. Heb je anders geen lasapparaat? Dan is het zo opgelost |
#12
|
|||
|
|||
Jongens,
Bedankt voor het meedenken, super! Gertjan: ik heb je een pm gestuurd. Groet Coen |