Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-09-2012, 14:55
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Wink Mk1 Ombouw naar 1.6 TD vragen

Beste mede-ombouwers,

Ik zijn hier geloof ik wat mensen die ervaring hebben met mk1 ombouw naar 1.6 TD. Nou heb ik mag ik wel zeggen best veel gezocht op VF naar antwoorden op mijn vragen, maar ik heb geen duidelijk antwoord gekregen.

Wie kan mij antwoord geven op dr volgende vragen:

Ik heb mijn Golf1 1.5 aut. Omgebouwd naar Golf2 1.6TD code JR. Ik heb de downpipe van dit blok er nog aan zitten, en wil deze in combinatie met de originele voorpijp van de Golf1 CY motor gebruiken. Nu levert me dit een probleem op met het schakelmechanisme. Ik zou graag willen weten hoe jullie dit omzeild hebben. Zijn er mensen die een andere aanpak gebruikt hebben? Er is mij bijvoorbeeld ook verteld dat de downpipe van een Golf3 TD AAZ kan worden gebruikt om vanaf daar verder te werken.

Verder zit ik met het probleem dat de langste schakelstang tijdens het schakelen tegen de ophangbeugel van de versnellingsbak komt. Herkent iemand dit probleem? En zo ja, hoe heb je dit dan opgelost?

Ik ben erg benieuwd naar jullie oplossingen! Graag jullie ervaring en kennis.

Bij voorbaat dank,

Groet Coen
Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2012, 19:38
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 154
Default

Het stuurhuis van een auto die met automaat uitgevoerd is is volgens mij anders.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote
  #3  
Old 08-09-2012, 09:03
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Quote:
Originally Posted by Nyts2005
Het stuurhuis van een auto die met automaat uitgevoerd is is volgens mij anders.


Klopt, die heb ik al vervangen.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-09-2012, 12:14
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Verder niemand waardevolle info?
Reply With Quote
  #5  
Old 08-09-2012, 13:15
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 154
Default

Heb je het spruitstuk vervangen?

Bij de ongeblazen motoren moet die ook vervangen worden als je een motor uit een Golf 2 inbouwt in een Golf 1. Van een Golf 1 gaat de uitlaat (voorpijp) als het ware in het midden van de 4 cilinders naar beneden, bij een Golf 2 links van het midden (bestuurderskant), ongeveer ter hoogte van cilinder 3.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote
  #6  
Old 08-09-2012, 13:57
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik neem aan dat je gewoon de Golf 2 spruitstuk erop hebt en daarop de Golf 1 td downpipe wil aansluiten.
Probleem met de downpipe en schakelmechanisme had ik ook, met Golf 2 spruitstuk en Golf 1 td downpipe.
Heb ik opgelost door het schakelmechanisme/stang iets bij te buigen


Schakelstang tegen ophangbeugel heb ik nog nooit van gehoord, als ik dit ook zo lees denk ik dat jouw schakelmechanisme niet helemaal fris is
Reply With Quote
  #7  
Old 08-09-2012, 17:13
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb idd het spruitstuk en de downpipe van de golf2 td erop gelaten. Gertjan: is er een verschil tussen de golf2 td downpipe en de golf1 td downpipe?
Haha, mijn schakelmechanisme is niet fris? Ik zal het eens grondig inspecteren!
Reply With Quote
  #8  
Old 08-09-2012, 20:22
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Golf 1 1.6td downpipe+spruitstuk erop zetten die van een mk2 is het speuitstuk teveel naar rechts zo uit mn hoofd kan ook zijn dat dit enkel bjj ongeblazen diesels was.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 09-09-2012, 11:59
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Er zit volgens mij wel verschil tussen de 2 downpipes, vooral omdat het bij een mk1 met een beetje een moeilijke bocht langs het schakelmechanisme moet.
Maar een Golf 1 downpipe op het Golf 2 spruitstuk moet volgens mij wel gaan.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-09-2012, 21:18
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 154
Default

In mijn archief heb ik er een foto van gevonden:





Ongeblazen/atmosferische big block spruitstukken, links is Golf 1 en rechts is Golf 2.
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2012, 08:54
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Even plaatjes op etka opgezocht:




Bovenste Golf 1, onderste Golf 2.
Het zou inderdaad kunnen dat er een beetje verschil zit in meer naar links of rechts.
Heb je anders geen lasapparaat? Dan is het zo opgelost
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2012, 15:15
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Jongens,

Bedankt voor het meedenken, super! Gertjan: ik heb je een pm gestuurd.

Groet Coen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum