![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Het wastegatepotje op de foto heb ik bij het opbouwen van de motor erop gezet. Ik heb hiervoor het stangetje aardig moeten verlengen, anders haalde ie het simpelweg niet. Nu kan ik de klep met mn vingers met redelijk gemak bewegen. Een andere turbo van een 1Z die ik heb liggen gaat het wat zwaarder bij. Is hier een afstelling voor? Moet ie sowieso niet te makkelijk gaan? De N75 is een simpele aan/uit schakelaar heb ik het idee. Dus die schakelt m open of dicht. Op zich regelt de ECU dus wel wanneer ie bediend wordt, maar toch... Te los of te strak zal niet de bedoeling zijn. Wie heeft hier ervaring mee?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() het is iets gecompliceerder dan jij het hier schetst .
zet met een naukeurige meter 0,85 Bar op het slangetje naar het wastegate potje . hij begint al iets eerder te openen , maar bij 0,85Bar moet je wastegate volledig open staan . N75 is een simpele 3 weg schakelaar . alleen krijgt die vanaf de ECU ( via pen 47 ) en puls signaal die in aantal en lengte verschillend is |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ok, nu nog even bedenken hoe ik dit ga aanpakken... Begin denk ik gewoon eens met mijn racefietspomp, voor het ruwe afstelwerk
![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |