Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-07-2012, 21:11
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default 1500 JB automaat met webers.

Hallo vw vrienden.

is het mogelijk om met een 1500 jb automaat webers te rijden?

en wat ga ik allemaal nodig hebben?

welke carb, kabels, enzovoort

hoop dat mensen me hiermee verder kunnen helpen want word helemaal gek van me solex carb!

gr Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #2  
Old 26-07-2012, 07:34
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Tijdje terug weer Kenny, ik ga ze er ook op maken van de vakantie!
Als ik jou was zal ik eerst een boek bestellen op ebay: "How to build and powertune weber en dellorto"
Daar staat gelijk in welk type carburateur je moet proberen te vinden, er zijn namelijk universele en modellen die specifiek voor met name Alfa Romeo gemaakt zijn. De universele schijnen makkelijker af te stellen te zijn, maar ik heb mijne nog niet erop zitten dus kan daar niks over zeggen. Ik heb het op de moeilijke manier gedaan volgens velen, met Alfa Dellorto's van een 2 liter. We zullen het zien
Wat ik wel eerst ga doen is een lambdasonde in de uitlaat plaatsen, zodat ik een beeld krijg van het brandstofmengsel.

Als je tweedehands carburateurs gaat kopen, let er dan op dat alle interne en externe onderdelen aanwezig zijn, losse schroefjes en dergelijke zijn aardig geprijsd. Houd er rekening mee dat je sowieso nieuwe pakkingen moet plaatsten en nieuwe vlotternaalden, want die dingen zien over het algemeen geen onderhoud en zijn op leeftijd

Ik laat je mijn bevindingen wel horen! Mijn lambdasonde is een Innovate LC-1, eerst wou ik een zelfbouwkit van Tech-Edge kopen, maar die zijn nog steeds niet leverbaar, ze hebben tijd tekort schijnt het...

Stuur anders ff een PM, stuur ik wat foto's van wat ik al heb
Reply With Quote
  #3  
Old 26-07-2012, 08:20
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Kenny jouw golf, is dat een donker blauwe met zwarte velgen? Kon niet precies zien welke.

edit: domme vraag aangezien ik in je MK1 topic zo kan zien welke het is.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-07-2012, 08:44
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Heej joris!

Is inderdaad weer tijdje geleden!

Zal het boek eens bestellen en houd mij maar op de hoogte hoe en wat?

Ga je nog naar meeting dit jaar? Kunnen we daar beetje praten over alles!

@powah: haha inderdaad kan je daar zien!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #5  
Old 26-07-2012, 09:30
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

hoe is dat eigenlijk afgelopen met dat radio verhaal? Toen was je opzoek naar eentje met een iphone aansluiting. Moet zelf ook nog beginnen met een radio en wou ook voor een beetje oldschool radio gaan maar wel met idd een aansluiting voor bv de ipod of usb.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-07-2012, 10:39
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

ik heb een kenwood radio gepakt met een aux aansluiting aan de achterzijde!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #7  
Old 26-07-2012, 10:46
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Niet toevallig een foto van?
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2012, 10:51
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

google: kenwood psw 9524 (is niet helemaal oldschool, maar staat wel netjes in de auto)
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #9  
Old 09-08-2012, 15:27
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Ik ben nu dus uitgekomen met wat hulp van joris op 40mm dellorto dhla carburateurs!

leveren 40mm genoeg voor het blokje?

en wat is makkelijker: een spruitstuk met de carbs op de jb cilinderkop te monteren?

of een crossflow kop monteren? en is dat wel mogelijk op een jb motor?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #10  
Old 09-08-2012, 15:33
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Kun je niet beter een nieuwe kopen van webcon? Wel makkelijker dan dubbele carbs:

http://www.webcon.co.uk/Downloads/2...or%20kits.p df
__________________
'10 Skoda Yeti
'95 Golf GT
Reply With Quote
  #11  
Old 09-08-2012, 15:56
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Daarvoor zijn minder spruitstukken, voor die crossflow. Plus dat een crossflow niet past, die heeft als ik het goed heb 2 oliekanalen en een JB maar eentje! 40mm is zat, let er wel op dat je venturi's niet te groot zijn.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-08-2012, 23:44
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

welke venturis heb jij erin zitten joris?

heb het boek binnen van de carbs! super handig

en wat voor spruitstuk heb jij joris?

@arnus: wil toch liever voor dubbele carbs gaan omdat ik gek ben op klooien en sleutelen met carbs! en ook wat meer vermogen uit me blokje wil persen
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #13  
Old 10-08-2012, 16:55
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Wat zou dat aan vermogen winst opbrengen ?
Reply With Quote
  #14  
Old 10-08-2012, 18:46
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

daar heb ik nog geen idee van! daar gaan we vanzelf op den duur achter komen
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #15  
Old 10-08-2012, 19:39
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Naar ik gehoord heb 10pk meer ongeveer. Ik heb 32 venturi's maar die zijn denk ik wat te groot, 30 lijkt me beter denk ik. Je moet dat boekje ff goed lezen, daar staat ergens dat het meeste dat erin staat geldt voor getunede motoren, meen ik gelezen te hebben. Kies je de venturi te groot dan loopt ie stationair nauwelijks, en trekt ie heel hoog in de toeren pas als een jecco... Het spruitstuk dat ik heb komt van het forum, is van het merk HTN (Herbst Tuning Neuss), die was mooi goedkoop. Ik zou marktplaats ff in de gaten houden, voor een euro of 100 moet je toch wel eens wat hebben denk ik. Draadeinden om de carbs vast te zetten heb ik nog niet, maar dat komt wel, moet ook nog iets van een flexobele ophanging hebben, die had ik mooi goedkoop op ebay gezien. Noemen ze ook wel Misab platen en Cossworth rubbers.
Reply With Quote
  #16  
Old 10-08-2012, 21:13
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

thnx man,

ik ben nu met 1 bezig voor een setje dellorto dhla-h carbs (40mm)

dus we gaan beetje zelfde set-up rijden denk ik :P
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #17  
Old 10-08-2012, 23:15
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Vet man! Alleen nog een vraagje, hoe schakelt die automaat, op vacuum of wat? Die dhla-h heb ik ook, heb ik ook nog een mooi stukkie tekst over. Zijn namelijk wezenlijk anders dan de 'normale'. Hebben ook een aansluiting voor je ontstekingsvervroeger, das wel handig!
Reply With Quote
  #18  
Old 10-08-2012, 23:21
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

http://www.octane.ie/forum/showthread.php?p=1063488

Die. Ik zit erover te denken om hem eens naar die paar paragraphs te vragen...
Reply With Quote
  #19  
Old 11-08-2012, 07:04
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Volgens mij schakelt de automaat gewoon op weerstand en niet op vacuüm!

Maar weet ik ook niet precies!

Iemand een idee?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #20  
Old 12-08-2012, 19:11
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Zojuist op ebay een setje dellorto dhla 40 carburateurs gewonnen!

En een bedrijf gevonden via ebay die een allumium spruitstuk voor me gaan lassen

Als ik alles heb joris hoor je weer van me :P
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum