#161
|
||||
|
||||
Quote:
moet er nog in beginnen ik heb bijna mijn andere boek uit http://www.middenoostenchauffeursne...NL/Default.aspx heel boeiend verhaal dus die bijna uit en dat even in de spaghetti storten |
#162
|
||||
|
||||
Kom op Evert, waar blijft die pica?
|
#163
|
||||
|
||||
afgelopen zondag nog een leuk kado van Dokter D gekregen , een cockpit uit een golf 3 GT die bij de 1z tdi hoort , na de problemen die ik had met de orgi. klok dacht ik laat mij eens proberen deze werkend te krijgen op de td
na wat schemas opzoeken en uit dokteren wat wat is van de week maar begonnen oude klok deruit nieuwe klok pas maken ,past mooi toen de stekker van de golf 3 klok van 28 draden herleiden naar de mk1 stekker met 12 draden uiteindelijk wel aardig gelukt: brandstofmeter ,temperatuurmeter, gloeilampje, laadlampje , waterlampje, richtingaanwijzers, grootlicht en verlichting van de klok werken nu ook de electrische snelheidsmeter werkt nu ook gisteravond met de toerenteller bezeg geweest , er zat geen W-aansluiting op mijn dynamo ,even op zolder zoeken had ergens nog eentje liggen oude dynamo eruit andere derin was eentje waarscheinlijk van een golf 2 en kwam tegen mijn voorbalk aan dan kun 2 dingen doen een nieuwe bestellen of de hele toko ombouwen dus de poelie + de behuizing omgezet en de dynamo zit er ook weer in vanmiddag de toerenteller aansluiten , het olielampje werkend krijgen wat die knippert nog ,de tdi werkt met 2 sensors en golf 1 met 1 sensor dus dat nog even uitvogelen dan werkt alles . dan het inbouw raam licht aanpassen zodat de meters onder in de hoek ook weer mooi zichtbaar zijn kortom een tdi klok op een 1.6 td weer eens wat anders |
#164
|
||||
|
||||
Goed bezig Evert!
|
#165
|
||||
|
||||
eerst maar weer even dicht gebouwd ,de hoekjes nog wel rond gemaakt voor beter zicht.op de onderste klokjes ,toerenteller wil nog niet meewerken als ik em start geenft de toerenteller gelijk 4500 toeren aan nou heb ik het signaal opgemeten en geeft 7.29 volt aan stationair nu weet ik niet wat dat hoort te zijn maarja later maar weer eens proberen en het olie lampje krijg ik niet uit deze houd wel op van knipperen als ik em start maar blijft dan constant branden, alle mogelijke oliedruksensors die ik had al geprobeerd maar geen resultaat
|
#166
|
||||
|
||||
Er is 1 hele simpele remedie voor deze problemen...
De TDI dr inknallen |
#167
|
||||
|
||||
En de teller nog even ombouwen natuurlijk
|
#168
|
||||
|
||||
ja maar ik geniet er nu ook best wel van met zo'n mooie AFN klok voor m'n neus en wat kost dat wel niet zo'n TDI
|
#169
|
||||
|
||||
Het W signaal geeft altijd rond de 7 volt, maakt niks uit met welk toerental, hij zal altijd de zelfde voltage geven
|
#170
|
||||
|
||||
gisteren een olie temp sensor geplaatst en vandaageven een proefrit gemaakt stukje snelweg 110 a 115 km/h kwam de temp niet hoger dan 85graden dus zal niet zo snel last hebben van kokende olie(dx oliekoeler werkt dus wel )
hiervoor het klokje op de watertemp gehad stond ook steeds op 85 a 90 graden terwijl de meter op het dash bij 75 graden al in het midden op 90 graden stond (dus welke is nou betrouwbaarder) o ja let niet op de kleine toerenteller die geeft ongeveer 1000 toeren te veel aan |
#171
|
|||
|
|||
Amai , prachtige caddy dat je ervan gemaakt hebt ! Ik heb nog niet veel caddy's gezien in het echt , dus ben zeer blij dat ik hierop de wagens kan zien van andere mensen. Mooi project !
|
#172
|
|||
|
|||
dash
Quote:
ik begrijp dat je een tdi klok in een caddy dash hebt gestoken nu is mijn vraag, heb je de "tunnel"die voor de klok zit ,van een caddy gebruikt , of is deze van een ander type auto? mvg roger |
#173
|
||||
|
||||
ik heb gewoon de orginele gebruikt ,even een lange dop 17 pakken de onderhoeken met een verfstripper voorzichtig warmmaken aan de buiten kant dat het wat zacht word en dan de dop in de hoek drukken en een beetje naar beneden buigen zo laten afkoelen en klaar.
de klok heb in de orgi beugel hangen de bovenste schroeven eruit en een beetje passen en meten,dan moet het lukken. scheeld in ieder geval wel dat je dan gelijk toerenteller en kilometerteller werkend hebt |
#174
|
||||
|
||||
Mooi project.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#175
|
||||
|
||||
Altijd erg fan geweest van het eerste type Caddy en vind deze ook erg dik. Hij mist alleen wel 2 dingen.. Originele voorbumper en een originele achterbumper!
|
#176
|
||||
|
||||
ieder zijn eigen smaak, die voorbumper heb altijd al dik gevonden op een mk1
er moeten ooit nog een keer verstralers in . en achter moet ik nog een keer een plaat buigen voor een cleane look en binnenkort met m'n buurman in de slag voor een klep op de bak |
#177
|
|||
|
|||
|
#178
|
||||
|
||||
Quote:
nou, het is in de buurt dus kan mischien wel eens even naar toe om te passen. kon jan-turbo ook wel eens zijn hier van het forum |
#179
|
||||
|
||||
yep , was turbo (even pm gestuurd )
|
#180
|
|||
|
|||
Is t nog wat geworden
Met die bumpert?? |