#1
|
|||
|
|||
Overdruk koelsysteem mk2 1.3i Nz
Ik zit al een hele tijd met een probleem waar ik niet uit kom. Mijn golf heeft overdruk in het koelsysteem en lekt daardoor water bij het thermostaathuis.
Echter heb ik al een aantal dingen gedaan: - koelwater flens + thermostaat vervangen - nieuwe dop op het reservoir - het slangetje van de circulatie ( van reservoir naar radiateur ) is gewoon goed open, en er stroom bij stationair draaiende motor gewoon water uit. ( lijkt me dus dat de waterpomp gewoon zijn werk doet ) - Koelwater getest op uitlaatgassen , en deze test was negatief dus geen uitlaatgassen in het koelwater dus geen kapotte koppakking volgens de monteur. Waar kan het nu nog aan liggen? - Reservoir? ( lijkt me niets aan kappot te kunnen ? ) ben een beetje radeloos. En om nu zomaar de koppakking gaan te vervangen is ook zoiets.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Dan heb je het probleem toch al te pakken? |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Lekt doordat de druk in het systeem te hoog is (staat er), dus niet de oorzaak Ook al kun je geen uitlaatgassen bij je koelvloeistoffen betekend niet dat de koppakking niet lek is, heb het zelf ook al een keer gehad dat de test negatief is maar dat de koppakking toch kapot is. Kan ook bijna niet anders als het koelsysteem voor de rest goed werkt, of je moet nog ergens een luchtbel hebben.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
|||
|
|||
Inderdaad, die lekkage komt doordat de druk zo hoog is. Een luchtbel lijkt me niet de oorzaak, heb hem namelijk 10 minuten laten lopen met de dop eraf dus dat lijkt me prima. De slangen van het koelsysteem zijn zo hard als beton ongeveer, dus echt serieuze overdruk.
De kop zou natuurlijk ook gescheurd kunnen zijn, of komt dat nooit voor?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
||||
|
||||
kan toch goed de kop zijn die de problemen geeft. Uitlaatgassen worden niet altijd gemeten maar toch ene kapotte pakking of iets anders. vrees dat er weinig anders op zit als alles open is en schoon om je kop eraf te halen en aan een onderzoek te onderwerpen
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#6
|
|||
|
|||
Denk dat ik maar voor een motor swap ga dan. Lijkt me goedkoper, en ik wou toch al naar 1.6 ombouwen. Nu opzoek naar een donor......
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
||||
|
||||
kop eraf is geen berg werk en de kosten zijn ook niet erg groot. kop ligt er zo af binnen een uurtje. Dan kan je alles goed bekijken of het rendabel is zonder kosten te maken of hem te fixen.
Ombouw kost altijd meer
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad, een ander blok/bak/assen/uitlaat/etc. heeft ook weer extra onderhoud nodig, wat erg in de kosten kan lopen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
|||
|
|||
Dat klopt zeer zeker. Ik ben er ook nog niet goed uit wat ik moet doen. Want als de kop eraf is zal deze sowieso even gevlakt en afgeperst moeten worden om zeker te zijn van de zaak.
Ik ga kijken wat er voor de apk allemaal aan de auto is, daarna ga ik beslissen of het nog de moeite is om de kop eraf te trekken of dat ik hem zo verkoop of sloop.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#10
|
|||
|
|||
Schoepen van de waterpomp die niet meer mee draaien
Zo had ik laatst een golf3 Dachten ook de koppakking,maar bleek de waterpomp |
#11
|
|||
|
|||
Maar er komt wel water uit die dunne slacirculatieng naar het reservoir, lijkt mij dus goede circulatie?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Met stationaair toeren of iets gas geven? |
#13
|
|||
|
|||
met stationair ook gewoon.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |