|
||||
|
||||
Voor; 036 906 262 J origineel
Na; 036 906 262 F origineel Voor; 91 8 335 Romax Na; 91 8 681 Romax FF checken kan je op www.hbase.nl Beste zelf ff threadje starten anders, misschien heb jij wel een heel ander probleem
|
|
|||
|
|||
Abgass werkstatt probleem bij mij opgelost
Ook ik had de melding abgass werkstatt en mn golf 4 1.6 lpg sloeg stationair af.
Dacht aan een vies kleppenhuis, laten reinigen en de VAG uit laten lezen. Bleek mn vacuumslang lek te zijn en een bobine op ploffen te staan. Dit alles zorgde voor een storing in het LPG mengsel, nadat ik alles heb laten reinigen en vervangen was t probleem opgelost. kosten 190euro. Nu kan die melding verschillende oorzaken hebben maar dit was het in mijn geval |
|
|||
|
|||
Zelfde melding
Bij mijn volkswagen passat 2.0 TDI sportline 2006 heb ik dezelfde melding gekregen en dit is waarschijnlijk doordat ik Forté turbo cleaner in de tank heb zitten en dat zorgt er voor dat er een hogere uitstoot van roet ontstaat.
Als ik mijn tank leeg heb gereden zal ik de MPU uit laten lezen en resetten. Ik hou jullie op de hoogte of er naderhand weer een melding verschijnt of niet. (Ps. De Forté turbo cleaner heb ik in de tank i.v.m. een versmeerde turbo door te lang stil staan waardoor de variabele schoepen niet meer vlekkeloos roteren. Hopelijk wordt dit probleem ook verholpen.) |
|
||||
|
||||
Maar dit heeft op geen enkele manier te maken met het hiervoor genoemde
|
|
|||
|
|||
Ik heb dit ook gehad bij dezelfde motor (azd) bij mij was het gasklephuis defect. na vervangen hiervan nergens meer last van.
|
|
||||
|
||||
Ik 2 keer, de eerste keer was het de lucht massa meter, de tweede keer een defecte gloei bougie. Kan dus meerdere oorzaken hebben zoveel is wel duidelijk. Laten uitlezen is het enige dat uitsluitsel kan geven.
|
|||
|
|||
Abgass werkstatt altijd na hevige regenbui/always after heavy rain
Af en toe krijg ik de melding abgass werkstatt tijdens het rijden en dan valt het vermogen weg. Dit gebeurt altijd tijdens of direct na hevige regen. Garage kan niets vinden.
Ik heb een sharan tdi automaat uit 2006 |
|
|||
|
|||
Quote:
Ff de stekkerverbinding nakijken onder je wagen. Wil ook wel eens vuil (water) in gaan zitten als de stekker niet goed vastgeklikt is geweest.