#1
|
|||
|
|||
Koppeling gaat zwaar
Heb gezocht op het forum, maar geen enkel probleem kwam overeen met die van mij.
Ik heb sinds kort een VW Polo 6n2 1.4 16v 55KW uit 2001 met 101400 op de teller incl. nationale autopas . Het probleem is dus dat mijn koppelingspedaal heel zwaar gaat, echter schakelt hij wel soepel verder. Alle versnellingen gaat ie normaal en soepel in, alleen het pedaal gaat dus zwaar. Nu heb ik gekeken en zit er een zelfstellende kabel op. Kan het zijn dat de kabel aan vervanging toe is of een nieuw koppelingssetje? Voordat ik weer van alles koop terwijl het misschien maar een kleinigheidje is . |
#2
|
|||
|
|||
Waar kom je vandaan?
Onze Polo heeft dat ook gehad, maar tot een oplossing is het nooit gekomen. Het is verder ook niet storend ofzo, maar als je in een andere auto stapt valt het wel op...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
|||
|
|||
Ik kom uit Losser (vlakbij Enschede). Naja, ik vind het behoorlijk storend, hij gaat echt belachelijk zwaar en het lijkt naarmate je langer rijd, hij zwaarder gaat koppelen .
Heb diverse oldtimers gehad en die gingen nog niet zo zwaar als deze . |
#4
|
||||
|
||||
Beginnen met een nieuwe kabel, die willen nog wel eens zwaar gaan. Kosten vallen mee.
Als dat geen oplossing brengt > koppelings set vervangen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Oké, thanks. Dan gaan wij daar eens mee beginnen .
|
#6
|
|||
|
|||
Zal trouwens wel veel geworstel worden om die te vervangen denk ik, aangezien er weinig ruimte is .
|
#7
|
|||
|
|||
Update:
Heb vanmorgen een kabel gekocht en direct erop gezet. Schakelt nu 10x beter, ik ben dus blij!! Bedankt voor de tips . |
#8
|
||||
|
||||
Veel werk?
Ik heb hetzelfde, schakelt goed maar zwaar.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Schakel of koppel je zwaar, zijn 2 groote verschillen Denk dat Maartje in haar laatste post bedoelt dat hij 10x beter koppelt
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#10
|
||||
|
||||
Ontkoppelen.
Schakelen gaat prima.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#11
|
||||
|
||||
kabel invetten werkt soms ook
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
||||
|
||||
Gaat er binnenkort eens naar kijken
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#13
|
||||
|
||||
Die automatisch stellende kabels kunnen echt een ramp zijn, ik vervang ze meestal dan voor een Seat Ibiza kabel die je gewoon af kan stellen, goedkoper en minder gezeur
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Ik bedoelde idd. dat koppelen zwaar ging . En veel werk? Tja, ik heb alle kappen onder het stuur zeg maar weg moeten halen om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen komen. Ook heb ik het koelvloeistof reservoir los gemaakt en een beetje aan de kant gehangen, dan kan je bij het schutbord ook beter zien wat je doet .
Denk dat ik al met al ongeveer een uurtje werk heb gehad in mijn eentje . |