#1
|
||||
|
||||
Golf mkIV Highline TDI '98
Vandaag 30-06-'12 een Volkswagen Golf mkIV Highline TDI gekocht.
Hopen op vele zorgeloze kilometers.. Hierbij de plaatjes En de eerste aanschaf.. Groeten Jarno |
#2
|
||||
|
||||
mooi ding jarno!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
netjes, maar ik ben benieuwd naar de komende veranderingen... heb je al plannen?
Dr.Golf had ook zo'n MkIV TDI, een 66kW met chip; hij heeft er erg van genoten indertijd ...maar dit is een 81kW/110Pk, toch? TD RODE I ??
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 01-07-2012 at 11:27. |
#4
|
|||
|
|||
Lijkt wel een tweeling broertje van de mijne
Ook een '98 tweedeurs MKIV TDI. Inmiddels hier wel matzwart gewrapt dak en motorkap en een sjippie naar 118PK Teller staat op 273K and counting, weet niet wat die van jou gedraaid heeft, maar ze kunnen aardig wat km's wegrijden.
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is idd een 81kw/110pk TDI Plannen zijn er altijd wel maar of het uitgevoerd wordt is een 2e.. De auto is praktisch omgeruild voor de Fire and Ice GTI, netjes gedaan dacht ik zo. 7 jaar er op vooruit gegaan, qua sportiviteit er op achteruitgegaan maar toch trekt ie wel lekker en heeft de Golf veel luxe opties wat ook wel fijn is. Quote:
Hoe toevallig Ivo's Ook een Highline dan? Wrappen is ook wel een optie voor deze Golf want rondom toch wel wat plekjes lees;krassen/blanke lak loslatingen en de voor bumper heeft wss een paaltje 'gekust' mja, tis ook geen nieuwe dus dat neem ik maar voor lief.. Gechipt naar 118pk? Dat is dan wss een 66kw/90pk? De teller staat op 294XXX en bij 278XXX is de distributie vervangen dus die kan die kan nog wel even mee |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Als-ie net als een MkIII bij 3 ton weer op 'nul' springt, zit je goed Qua houderschapsbelasting is van MkII benzine naar Mk IV diesel wel een heel ander verhaal... Maar goed, als je veel rijdt, is zo'n TDI met z'n zuinigheid wel weer lekker! Veel plezier en succes ermee iig!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#7
|
|||
|
|||
Mijne is helaas geen Highline, inderdaad was het een 90PK.
Voordeel van de relatief kleine turbo is dattie lekker snel opspoelt, maar toch ook in de hogere toeren nog wat meedoet. Het is wel wennen, van bezine naar diesel, maar als je eenmaal het koppel gewend bent, wil je niet meer anders Hier ook wat lichte schade hoor, linksvoor én linksachter een paaltje gekust... Helaas was de vorige eigenaresse geen geweldige chauffeur, en ook nog eens een kettingroker... Maargoed, de rooklucht is er inmiddels uit, en ik ben hard op weg om de teller richting de 300K te jagen... (elke doordeweekse dag 300km erbij zo ongeveer )
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, trekt behoorlijk en toch rijd je niet snel te hard Quote:
Das ook niet mis, maar daar zijn die diesels ook voor gemaakt uiteraad.. |
#9
|
|||
|
|||
klopt, optrekken gaat lekker makkelijk en 'lui'
qua afstand, tja... hoofdzakelijk provinciaal en snelweg, dus hij 'lijdt' er niet veel onder.... Veel vaste snelheden op de cruisecontrol
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#10
|
||||
|
||||
leuk he die 235 Nm
en km's zegt niks, ik zit al op 349.xxx
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#11
|
||||
|
||||
Mooie auto Jarno !! Veel plezier ermee !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#12
|
||||
|
||||
Goed bezig, mooie bak ziet er goed uit! veel plezier ermee!
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#13
|
||||
|
||||
Thnx mannen
|
#14
|
||||
|
||||
Mooie bak
Iedereen aan de mk4
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
||||
|
||||
Mooie wagen Jarno, Jammer dat je de fire and ice hebt weggedaan.
|
#16
|
|||
|
|||
Wat een gave bak !! Ik vind de golf 4 echt een tijdloos design hebben. ..
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Mk4 tdi is zeer geschikt voor dagelijks gebruik en km vreten. Ik kocht de mijne op 99dkm en reed hem in 3 jaar naar 2 ton. Zonder ook maar 1 storing.t @jarno: kon je de gti er niet bij houden?
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#18
|
||||
|
||||
Vette nieuwe aanwinst Jarno! Veel plezier dr mee!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#19
|
||||
|
||||
Thnx mannen, gister ff BBSen RXII gehaald.
Soon pics! |
#20
|
||||
|
||||
Mooie auto, km's kijk ik niet naar. Ze worden toch een heleboel teruggeklokt. Je moet maar zo denken; een golf 1&2 zijn al gemaakt om minimaal 3ton af te leggen, dan kan zo'n type4 dat makkelijk doen.
|