#1
|
|||
|
|||
02k versnellingsbak in een golf 1?
nu ik erg veel kilometers ga rijden met mijn golf,wil ik er toch een 5bak in zetten.
het is een golf 1 met een 1500 jb motor. nu heeft de plaatselijke sloperij hier een seat cordoba met 97 staan. hier zit een big block in met een 5bak met de code dgg op de sticker in de kofferbak. mijn vragen: past deze bak gewoon? heb ik ook de aandrijfassen van de seat nodig? het schakelmechaniek kan ik zeker beter van de golf nemen en aanpassen zoals beschreven in de howto op deze site? de bak code heb ik op internet gezocht en de bak blijkt ook in een golf 3 te zitten. past mijn tellerkabel dan wel? ik hoop dat er iemand is die dit al geprobeerd heeft. groeten,martijn
__________________
1983 mk1 golf jb met lpg |
#2
|
||||
|
||||
Lijkt me niet handig...
Aandrijfassen zullen 100mm zijn ipv 90mm in de golf 1 Waarschijnlijk heeft de seat een hydro koppeling. Vliegwiel moet volgens mij aangepast worden. Kabelschakeling moet worden aangepast. De kilometertellerkabel is waarschijnlijk het enige wat 1 op 1 past |
#3
|
||||
|
||||
En het 1.5je moet het geheel ook vooruit krijgen. Ik zou gewoon en 4s bak pakken. Zo 1op1 over te zetten en geen probleem voor de 1.5
|
#4
|
|||
|
|||
koppeling bediening is gewoon mechanisch.
de aandrijfassen kan eventueel erbij krijgen(weet alleen niet of dat 1 op 1 past in de nafen). de bak heeft gewoon schakelstangen voor de schakelpook. het lijkt mij ook gewoon een golf 2 bak. maar johan,wat bedoel je met de 1.5 moet het geheel ook vooruit krijgen? is de overbrengingsverhouding dan te zwaar ofzo? groeten,martijn
__________________
1983 mk1 golf jb met lpg |
#5
|
|||
|
|||
dit vond ik op het autocross forum:
gkb type bj tm 1 2 3 4 5 eindoverbrenging 4S 020 5-Gang 08/83 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941 DGG 02K 5-Gang 3,455 1,944 1,370 1,032 0,850 3,941 ik zie dat de eerste 2 versnellingen gelijk zijn en ook de eindoverbrenging. versnelling 3,4 en 5 zijn anders. nou is mijn monteursopleiding alweer een hele tijd geleden,dus ik weet niet meer welke nou versnelling nou zwaarder is. groeten,martijn
__________________
1983 mk1 golf jb met lpg |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Versnelling: 3=7% korter 4=12% korter 5=12% korter 3, 4 en 5 zijn allen iets korter dan de 4s bak. Iets meer trekkracht dus, en mieer toeren. Even aangepast, ik zag dat ik het net verkeerd om had Last edited by staande golf : 31-05-2012 at 18:59. |
#7
|
||||
|
||||
een 02k heeft een andere bakaansluiting dan je 1.5 jb motor.gaat nooit passen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
Laat je niet in de war brengen door het type aanduiding,het is gewoon een 020 bak met 90mm flenzen.
De steek assen als je ze krijgt menemen de homokineten kunje waarschijnlijk wel gebruiken. Ik vind dit een heel mooi bakje voor achter een 1500 motor met name dat de 3,4 en 5 een beetje korter zijn dan een 4S. Succes |
#9
|
||||
|
||||
weer wat geleerd dus.ik was in de vaste veronderstelling dat de 'k' aangaf dat het een hybride aansluiting was.thanx jan.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
02K300044RX Dit is het bestel nr van een DGG bak in dit geval een gereviseerde,vandaar de X
|