#1
|
|||
|
|||
Spacers... Schroefset problemen nu...
Heb afgelopen week mijn Golf II verlaagd. De auto is aardig wat gezakt en loopt nu aan met het insturen. Er liggen nu 14" 6,5J ET38 wielen op met 185/60/14 banden. Hoe kan ik het makkelijkste controleren hoeveel MM spacers ik er tussen moet zetten dat hij niet meer aanloopt? Aangezien het straks met de winterwielen nog erger zal worden. Die wielen zijn 14" 6J ET45 met 185/60/14 banden. Ik gok dat ik ongeveer 5MM per kant nodig is, nu heb ik gelezen dat deze zonder rand zijn en dus de wielen niet gecentreerd worden? Klopt dit, zoja, is het dan slim die spacers te kopen of wat is dan het slimste?
Last edited by Gebruiker : 30-05-2012 at 08:50. |
#2
|
|||
|
|||
Zou eerst kijken waarop deze aanloopt. Zou zeggen de schermranden ?
|
#3
|
|||
|
|||
Vandaag op de brug geweest en hij loopt aan tegen de binnenschermen aan. Dus waarschijnlijk wel met een spacer op te lossen. Dan nog steeds mijn vraag wat het slimste is kwa spacers?
|
#5
|
|||
|
|||
ik kijk altijd met ringen van 1mm dik m12 hoeveel milimeter spacer ik nodig heb om te kijken hoe de banden precies mooi staan.
En als ik de goede dikte weet koop ik de spacers. spacers met centreer ringen zijn wel een must vind ik.
__________________
Jetta mk2 |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties. Patjette zal dat wel eens proberen !
Gisteren een heel eind gereden en gekeken... Nu zitten er wat 'deuken, scheuren en mist wat lak' in het binnenscherm. Dat hij aanloopt wordt hij op afgekeurd maar dat er 'deuken, scheuren en lak mist' wordt hij daar ook op afgekeurd? Het lijkt wel een beetje op alsof er 'deuken' ingeslagen zijn, het plaatwerk is een beetje de motorruimte ingeduwd zeg maar. Mag dit of kunnen ze hierop de auto afkeuren? Nu maakt mijn schroefset ook een soort bonkend geluid aan de achterkant... Alsof mijn schroefset niet goed vast zit, maar alle moeren zijn goed aangedraaid. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik zal nog een geluidsfragment plaatsen zodat jullie het geluid kunnen horen. Ohja, het geluid is maar aan een kant, aan de rechtse achterkant van de auto (passagierkant). |
#7
|
|||
|
|||
Geluidfragment van het "bonkend" geluid...
|
#8
|
|||
|
|||
hej je heb zoiezo spacers met centreeringen eraan vast is gewoon ff goed zoeken en zullen wel ietsje duurder zijn dan de gewone..
kan helaas je bonkende geluid niet horen op een of andere manier maar is het constant of alleen met wat harder over een drempel bijv..? zit de schroefset aan de bovekant goed vast? toplager nog goed..? als toplager niet goed is verspringt de veer elke keer wanneer je aan het sturen gaat zou mis het bonkende geluid wel kunnen zijn wat je bedoelt.. |
#9
|
|||
|
|||
ET45 voor een MKII is ook wel heel hoog.
Als je er per kant een cm. tussen zet zit je al op 35, dat lijkt er al meer op
__________________
******* **** |
#10
|
|||
|
|||
Maar met de zomerwielen loopt hij ookal aan, die zijn ET 38 en daarmee komt al tegen binnenscherm aan. Dus waarschijnlijk zal hij daarmee blijven aanlopen (zelfs met 10MM spacer). Maar dat is nog niet zo erg, zolang hij dan maar niet aanloopt met de zomerwielen, dan kan hij met die set naar APK .
Het 'bonkend' geluid is nu weg, mijn pa heeft gisteren meegekeken en (weet niet hoe dat heet) spul op mijn veer gespoten, nu is geluid weg. Nu loopt hij alleen nog een beetje aan. Maar dat is op te lossen met een spacer, aleeen ff kijken of het dan ook werkt met die ET45 wielen . Last edited by Gebruiker : 31-05-2012 at 07:12. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Met velgen met een hogere ET waarde is dat juist makkelijker, je hebt dikkere spacers nodig |
#12
|
|||
|
|||
Klopt, maar moet ik wel eerst weten welke maat ik voor de ET38 wielen nodig heb !
|