#1
|
|||
|
|||
ABS 1,8 in Mk1 Iemand ervaring
Hoi wij willen binnenkort een 1,8 abs uit 92 èr mk3. plaatsen in de mk1 van 1979 iemand ervaring of en tips.
de Mk3 is voor zien van automaat maar wij willen er een 5 bak achter plaatsen alvast bedankt
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#2
|
||||
|
||||
misschien offtopic: maar is de automaat een 4 bak?
en is deze naderhand te koop?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
||||
|
||||
stelt helemaal niks voor,ik heb er niet zo lang geleden 1 gedaan.heb een gti br-pomp in de parafan gebouwd,en voor de rest is het een kwestie van alles omzetten qua steunen,uitlaatspruitstuk etc en een kabelboompje maken.dit was overigens een 1.6 benz. als het nu een smallblock is komt er wat meer bij kijken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
@pul ik heb een complete Mk3 ABS 1,8 moter nog in rijdende auto
dit zou er dus zo in kunnen ?.. ik begrijp dat ik de steunen over moet zetten enz en Ps wat zijn Smallblocks ??? dit vraag ik me al poos af @Kenny H deze Auto bak is niet tof meer schakelt bokkerig over..... is denk ik niet wat je zoek
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
mk1 1.1,1.3 bijv. zijn smallblocks.als je alles compleet hebt is er geen vuiltje aan de lucht.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
Smallblock 1.1, 1.3 etc hangt voorover en heeft een andere motorsteun aan de bijrijderskant. Bigblock 1.5, 1.6 etc hang achterover en heeft de goeie motorsteun voor jouw blok. Dan kan hij dr zo in. Als je een smallblock hebt moet je de motorsteun even omlassen, maar das prima te doen.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
+stuurhuis,aandrijfassen en schakelmechanisme wisselen voor die van een bigblock-mk1.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
met mijn ombouw naar 2.0 8v heb ik fusees, aandrijfassen, schakelmechanisme, brandstofpomp gehaald van een mk1 cabrio, die zijn nog wel goed te vinden. Raar genoeg paste het schakelmechanisme op het stuurhuis van mn 1.1 dus die heb ik niet vervangen. Ik heb een rvs spagetti gekocht om een uitlaatje op te maken want die past ook niet meer van je orginele.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Maar ik Ga naar 1,8 toe he...... dan moet ik toch steun verlassen ? of sla ik de plank mis ?? de mk1 1 is 1,1 uit 1979
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#10
|
||||
|
||||
Hiervoor moet je zeker de steun aan de auto aan de disteributiezijde omlassen. Heb ik ook gedaan met de Jetta (1,3 > 2,0 16v)
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#11
|
|||
|
|||
hoi we gaan hier mee aan de gang zo gauws de mk3 vrijkomt we gaan hier topic voor aan maken.......Bedankt voor jullie tips meer zijn er altijd welkom....
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#12
|
||||
|
||||
Heb evt nog wel een chassisdeel met motorsteun.
Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |