#1
|
|||
|
|||
VW Polo 1F GT 1980
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om mijn VW Polo 1F GT (ook op kenteken) te koop te zetten. Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar het komt er op neer dat ik graag een auto wil waarmee ik mijn vrouw en kind ook kan meenemen en waar zij ook wat aan hebben. Dat is met de Polo vrij lastig, aangezien er gordels ontbreken achter. Nu zou ik die erin kunnen maken, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik heb ook altijd een voorliefde gehad voor de Golf MK1 cabrio en daar ga ik dan ook naar op zoek. Mijn vrouw is daar ook helemaal gek van. Ik zou het gewoon leuker vinden om met de “mooi weer auto” meer met mijn vrouw en kleine te doen. Mijn schoonouders wonen 180km verder en zomers is dan zo’n tour beter met een cabrio te doen, dan met deze Polo. Buiten het feit dat ik de Polo ’s nachts niet onbewaakt buiten laat staan.
Maar de Polo is in hele mooie staat en komt echt alleen met mooi weer buiten. Staat bij mij (en ook bij de vorige eigenaar) droog gestald. Heb het afgelopen jaar misschien 1500 km gereden. Er zit een goed lopende 1.3 MH motor in die geen druppel olie verbruikt. Af en toe wil de 2e trap van de carburateur weigeren, maar ik heb een andere carburateur erbij en een nog niet gemonteerde RVS uitlaat. Ook heb ik nog een goede set rechte zwarte deurpanelen want de huidige zijn wat kromgetrokken door de jaren heen. Ook de hoedenplank is niet meer helemaal heel. Nadat ik de Polo heb gekregen heb ik er ATS Classic velgen onder gezet en nieuwe Continental banden in de maat 175-50-13 gemonteerd. De velgen zijn onlangs nog opnieuw gepolijst en hebben nagenoeg geen schade. Het interieur is afkomstig uit een Polo 2 een heeft totaal GEEN schade. Verder rijdt de Polo gewoon goed en schakelt goed. Het is een handgeschakelde 4-bak. De vorige eigenaar heeft vlak voordat ik de Polo kreeg nog een onderhoudsbeurt uitgevoerd zodat ik hem rijklaar in ontvangst zou nemen. De Polo is van onderen volledig getectyleerd en de rest is in de ML gespoten. De Polo is dan ook nergens rot en heeft geen roest. Ik heb de Polo toen zelf helemaal geïnspecteerd op de brug voor aankoop. Ook heb ik vorig jaar een officieel registertaxateur de Polo laten taxeren en heb hier dan ook een uitgebreid rapport van die wordt bijgeleverd. De taxateur was behoorlijk onder de indruk van de Polo en vond hem heel erg mooi. Ik heb bij de afgelopen meeting in Cuijk heel veel positieve reacties gehad op de Polo, met name over de staat waarin de Polo zich verkeert. Het bouwjaar is 1980 en er zit nog APK op tot december 2012. Het is dus niet zo dat de Polo absoluut weg moet, maar ik zou graag op zoek gaan naar een cabrio voor het nieuwe seizoen. Lukt het dit seizoen niet, dan rij ik gewoon door en kijken we volgend jaar weer verder. Een bezichtiging of proefrit is natuurlijk altijd mogelijk, maar alleen bij serieuze interesse. Mijn vraagprijs voor deze Polo is € 3950.- inclusief alle extra onderdelen zoals boven genoemd. Foto’s: Last edited by Joan : 20-04-2012 at 06:57. |
#2
|
|||
|
|||
(in)ruil van een mooie belastingvrije cabrio is dus mogelijk!
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Damn, das jammer
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Foutje in de tekst! Heeft GEEN schade! |
#5
|
|||
|
|||
Up!
|
#6
|
|||
|
|||
Weekend up!
|
#7
|
|||
|
|||
Prijsverlaging: € 3750.-
|
#8
|
|||
|
|||
Up!
|
#9
|
|||
|
|||
Ik sta open voor een goed bod!
|