Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2012, 12:52
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default vento 1.8 probleem

ik zit nu met een probleem

bij mijn vento 1.8 was naar mijn inziens de thermostaatsensor kapot. hij kwam namelijk niet hoger als 70 graden.

tijdens het vervangen van deze sensor.. heel dom spoot het koelvloeistof eruit, ik dacht namelijk dat hij al goed afgekoeld was. :SCRATCH:

maar sindsdien start hij nagenoeg niet. doet hij het wel dan valt hij weg als ik hoge toeren draai. hij reageert dan totaal niet op het gas. ook niet in toeren. pas als ik het gas los laat en weer induw krijg ik een reactie.

wie weet wat het kan zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2012, 13:06
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

bobines zijn vaak stuk, hall gever kan het ook zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2012, 13:10
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default

vergeten erbij te zetten maar de bobine is het niet die heb ik al vervangen
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2012, 14:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

maar heb je dan de thermostaat vervangen? of de blauwe temp. sensor?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2012, 14:58
Jaap.C Jaap.C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1
Default

ik heb het zelfde probleem gehad. ik stond alleen in oostenrijk
dachten dat het de temperatuursensor was. vervangen en nog steeds
het zelfde probleem. ANWB wist het niet. ben zelf wat gaan kijken

bij mij was het de rotorverdeelkap. (slecht onderhouden door de vorige)
ik kreeg hem wel aan de praat maar niet hoger dan 3000 touren
Reply With Quote
  #6  
Old 06-03-2012, 15:33
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default

Bedankt voor alle reacties!
Maar ik heb de blauwe sensor vervangen en toen begon het gezeik.
Ik heb even snel naar de verdeler gekeken en hiervan waren de puntjes nog goed
Reply With Quote
  #7  
Old 06-03-2012, 17:43
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default

op het vwforum kreeg ik als tip de sensor die in het blok zit geschroefd te vervangen. dit klinkt logisch aangezien hij nog steeds niet boven de 70 graden komt.. alleen vraag ik me dan af waarom hij na het knoeien ineens zo slecht loopt. kan het zijn dat er koelvloeistof bij de bougie/kabels/verdeler kap etc is gekomen met dit al resultaat?
Reply With Quote
  #8  
Old 07-03-2012, 20:35
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default

hij rijd weer ik heb de boel even goed schoon en droog gemaakt en gelijk de bougiekabels vervangen.

alleen word hij nog steeds niet warmer als 70 graden maar dat staat natuurlijk buiten de ontsteking. ik heb nu wel een sensor gekocht die in het blok moet maar waar zit deze precies??
Reply With Quote
  #9  
Old 07-03-2012, 20:42
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

temperatuursensor zit in de koelflens op de kop.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-03-2012, 21:24
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default

klinkt heel slecht
maar waar precies bedoel je?


Reply With Quote
  #11  
Old 08-03-2012, 06:46
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

dat plastic pijpje op de kop rechts waar die waterslang aanzit(re. naast pijlstok)zitten de sensors in,1 voor temp.meter en een is voor motormangement te regelen dus die blauwe sensor.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-03-2012, 20:21
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default

die heb ik idd al vervangen maar er moet er 1 in het blok zitten..
Reply With Quote
  #13  
Old 08-03-2012, 23:08
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by mark041
die heb ik idd al vervangen maar er moet er 1 in het blok zitten..

Er zitten geen koelvloeistoftemperatuursensoren direct in het motorblok, alleen maar in de plastic koelflensen.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-03-2012, 17:25
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

je kunt ook die connectors eens uit elkaar halen en inspuiten met wd40 die 2 dikke met allemaal kabeltjes eraan,die draai je uit elkaar met een slag
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum