Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-02-2012, 21:14
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

zei ik al..

fijn, nog een variabele erbij..
al heb ik wel het idee dat het door de hoge druk zou moeten komen omdat het pas optreed boven de 2000 rpm..

zal als eerste wel de bedrading doorpiepen.. om zeker te weten waar welke draad hoort en of dat de bedrading in tact is..

weet iemand weerstandwaardes van de sensoren, wat deze moeten afgeven? of de voltages die te meten zijn?

gr roel
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #22  
Old 23-02-2012, 22:58
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Had je al gekeken naar die sensoren? Dat zou ik als eerst vervangen en als je druk gewoon goed is en het knipperd en piept nog dan zou ik achter de tellerbak de draad aan massa leggen
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #23  
Old 24-02-2012, 08:01
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

Je doelt op de sensor van de hoge druk?! Of ook die in de kop?!

Welke van de twee draden is dat achter de teller, de hoge of lage druk..?!

En ga niet vervangen zonder reden bij de vorige eigenaar deed alles het nog op moment van uitbouw..
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #24  
Old 27-02-2012, 17:09
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

Quote:
Originally Posted by Gtsi-R
Hallo!

Even om dit topic omhoog gooien, en niet meteen nóg een topic hierover te starten…

heb zojuist een GTD motor (SB) in de golf 1 gebouwd.
Conditie blok: Nieuwe Cilinderkop (6000 KM) en fris onderblok.

ik heb nog met de auto gereden waar de motor uit komt.
Ik heb de motor, de versnellingsbak en de Tellerunit overgezet. Daarbij de huidige draadboom om gesoldeerd omdat ik met de types van de zekeringkast niet weg kwam.

Ik ga er wel van uit dat de druk in het systeem goed is, en niet dat het blok sterk vervuild is door bijvoorbeeld achterstallig onderhoud aangezien hij redelijk recent is opgebouwd.

Maar nu alles is aangesloten gaat het oliedruklampje netjes uit na het starten, maar nadat ik even boven de 2000 RPM geweest ben gaat de zoemer aan en het lampje weer knipperen.
Dit is bij de vorige eigenaar naar zeggen nooit opgetreden. Iig bij de testrit niet opgetreden

Wat ik heb gedaan:

Nieuwe Castrol magnetic Diesel 10W40 olie erop, (vorige eigenaar reed ook altijd op deze olie.)
Teller is volgens onderstaande aangesloten:



Om er zeker van te zijn dat ik de bedrading niet verkeerd heb aangesloten heb ik al getracht de 2 draden van de sensoren om te draaien. Zonder succes.

Nu heb ik het volgende begrepen uit een Post van Stijn:

Bij de Dynamische Oliedrukcontrole wordt de oliedruk bewaakt door twee oliedrukschakelaars en een stuursysteem met ingebouwde zoemer.

Na het inschakelen van het contact knippert het oliedrukcontrolelampje. Deze dooft zogauw de oliedruk boven 0,3 bar stijgt.

In lage toerentallen (stationair bereik) knippert het oliedrukcontrolelampje ook, wanneer de oliedruk weer onder 0,3 bar daalt en de 0,3 bar oliedrukschakelaar (nr 1) weer contact maakt.

Het oliedrukcontrolelampje knippert echter ook wanneer het toerental boven ca 2000/min is, en bij een diesel de oliedruk onder +1,4 bar of bij benzine/turbodiesel onder +0,9 bar daalt, en het contact in oliedrukschakelaar 2 verbreekt.
In dit geval wordt ook de oliedrukcontrolezoemer geactiveerd.

Ter onderscheiding hebben de oliedrukschakelaars verschillende kleuren van het isolatiemateriaal:

Nr--Diesel ->7/84--Diesel 7/84->--TurboD--Benz->7/85--Benz7/85->
1 ----0,3 bruin------0,3 bruin----0,3 bruin---0,3 bruin---0,3 bruin
2 -----nvt----------1,4 zwart----0,9 grijs-----nvt-------0,9 grijs

Locatie en bedrading:
Schakelaar 1: zijkant kop (bakzijde), blauw/zwart
Schakelaar 2: bovenop oliefiltersteun, geel

Dat zou dus betekenen dat als de sensoren goed werken, de druk boven de 2000 RPM onder de 0,9 Bar ligt. Waardoor de zoemer getriggerd word.

Hoort de zoemer ook weer uit te gaan naarmate toerental weer onder de 2000 RPM is? Want dat doet hij bij mij iig niet, en dan maakt het niet uit hoe dat de bedrading is aangesloten.

Klopt het dan dat de zoemer dus alleen maar door de oliedrukschakelaar 2 worden getriggerd? En dat gebeurt wanneer deze dan dus geen verbinding meer heeft met massa?

Om de juiste werking van de sensoren / teller unit te testen zou ik dus draad van oliedrukschakelaar 2 continu aan massa kunnen houden? En dan zou het probleem theoretisch gezien niet meer op moeten treden? Of alle twee de draden?

Zou ik de tellerunit nog moeten resetten of iets?
(mijn klok in het display werkt ook niet, alleen de verlichting erachter. ) waarbij pin 11 de constante voeding moet zijn voor de clock. (dat voltage moet ik nog even checken.. )

Om de oliedruk te controleren kan ik altijd nog een oliedrukmeter aanschaffen, word er dan wel een van Raid HP nightfly serie,( net als de turbodruk en olietemp. welke ik al heb,) maar mocht ik deze plaatsen waar kan ik deze het beste plaatsen? Mijn ingeving gaat uit bij de kop, omdat ik dan overal oliedruk heb…
Bij een andere (hobby) auto van mij zit hij op een ding bij het oliefilter..

Ik hoor graag wat jullie denken, en wat ik kan controleren en eigenlijk te beginnen zonder meteen nieuwe sensoren aan te schaffen of veel werk te verrichten.
Ik verwacht wel dat het een elektronisch probleem is, en niet zo zeer mechanisch, en ik geloof er ook niet in dat een sensor in de tijd van de ombouw defect is geraakt.
Nogmaals, alles functioneerde naar behoren in de donor auto..

Mvg,

Roel


niemand verder een idee of antwoorden?
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #25  
Old 28-02-2012, 16:38
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

probleem met mijn zoemer is opgelost,
heb nieuwe sensor bedrading getrokken naar de tellerbak.

toch maar eens deze van mijn kabelboom (preventief) vervangen. het is niet meer zoals het hoort te zijn.
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #26  
Old 29-02-2012, 21:22
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Lees het nu pas, fijn dat het probleem getraceerd is.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum