#1
|
|||
|
|||
knaak: blok kapot
Helaas is onze Polo (2001 6n2 1.4 16v) slachtoffer geworden van een blijkbaar overbekend probleem: bij stevige vorst krijgt de oliepomp niet voldoende olie, dus geen smering = hele handel naar de kloten
Wie o wie weet wat er nu het meest verstandig is? Heeft het zin om een ander motorblok in te bouwen, ook gezien de waarde? Maak ik nog kans op coulance bij de dealer? Alle hulp is welkom, m'n vrouw moet over een paar weekjes weer aan het werk na zwangerschapsverlof, ze kan een auto dan goed gebruiken...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#2
|
|||
|
|||
Zorg dat je je chassisnr en km-stand bij de hand hebt en bel Dago-Duiven of een andere VW dealer. Als je geluk hebt val je in de coulance regeling... mits het het de carteronluchting is..
Wat ik gelezen had moet het wel een dealer onderhouden auto zijn. |
#3
|
||||
|
||||
eergisteren precies t zelfde gehad bij de caddy, (2002 1,4 16v) motor is ook overleden. olielampje had nog heel ff gebrand voor hij overleed. ik wist niet dat dat een bekend probleem bij die blokken was?
wil je t blok gaan reviseren of vervangen? als je t gaat reviseren, en een offerte aanvraagd, mag ik dan van je weten welk bedrag ze hiervoor rekenen, had net contact met donkers motorenrevisie in heerlen gehad, en die kwamen op 2500 euro de caddy is niet dealeronderhouden, maar bij een vriend die bij nissan werkt. vervalt de mogelijkheid op coulance als deze niet bij vw in onderhoud is geweest? zolang de boekjes zijn bijgehouden? geert
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 07-02-2012 at 12:50. |
#4
|
||||
|
||||
Mijn vriendin had afgelopen week hetzelfde met haar 6N2 1.0.
Na een paar dagen niet gereden te hebben brandde ook het olielampje en ging de zomer af. Er zat genoeg olie in. Ik heb haar de wagen rustig laten warmrijden en het probleem is opgelost. Ik vermoed dat het vocht in de olie ergens een toevoerleiding of het oliefilter afsluit door bevriezing...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
|||
|
|||
Dan heb je mazzel gehad Vains. Bij de meeste gaat de carteronluchting dicht zitten met slutch. En dan ben je gewoon de sjaak en loopt je blok vast. Ik heb er gelukkig een carterverwarming inzitten.
Blokken zijn ook gewoon te koop rond de 1000 euro. Dus waarom reviseren? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat klopt. Ik was blij dat ze mij directe vertelde over het probleem aangezien zij niet het type vrouw is die een motor op temperatuur rijdt Als ik haar dr gang had laten gaan dan was het blok wellicht gesneuveld ja
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
t kan toch niet zo zijn dat volkswagen t erop aan laat komen, ze roepen voor de meeste onzinnige dingen hun auto`s terug, en als er massaal blokken in de soep lopen zodra t vriest, hoor je er niks over.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Komt dit probleem ook voor bij de 1.6 versie in de 6N?
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#9
|
||||
|
||||
daar staat niks over op internet, alleen de 1.0 (lupo,arosa) en de 1.4
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
waar dat dan? op de sloop vragen ze 600 euro voor een blok met onbekende km stand. in schijndel zit een bedrijf, die vragen 1100 ex btw. met 72000 gelopen.
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 07-02-2012 at 13:24. |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
||||
|
||||
nou, fijn dat ik dit topic ff lees.
net contact gehad met wealer heerlen (VW dealer) de coulancetermijn is opgerekt naar 12 jaar, dus de caddy valt binnen de coulance, zolang ik maar een rekening van vw of een universele garage kan overleggen. het geldt dus ook voor een niet vw onderhouden auto. je moet t maar weten en nou ben ik uitgespamd in dit topic
__________________
Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
om even in te haken, hier afgelopen zondag hetzelfde gehad met een lupo 1.0 uit 2001, carterontluchting dichtgevroren, direkt met pon nederland gebeld, dat de modificatie op deze auto niet is uitgevoerd.
ze namen het aan als klacht en gingen verder kijken wat ze kunnen doen. ook wij vallen onder de coulance en krijgen de reparatie kosten (€372,-) volledig vergoed, met de nodige excuses van de dealer die in eerste instantie meteen begon met; de auto is niet altijd dealer onderhouden. slaat dus nergens op! misschien dat iemand hier iets aan heeft.
__________________
Caddy mk1 |
#14
|
||||
|
||||
de vw dealer gaf aan dat hij niet dealer onderhouden moet zijn,zolang je maar een rekening van onderhoud hebt. vind de rep kosten van 373 euro best meevallen trouwens.
__________________
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
Dat vw van die schijtblokken maakt daar kan je eigen garage toch niks aan doen
|
#16
|
|||
|
|||
Veel reacties, treurig om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik rijd altijd al VW, maar dit is toch wel een enorme teleurstelling.
Vandaag eens geprobeerd de schade via de verzekering vergoed te krijgen, maar dat lijkt op niets uit te draaien. Eerlijk gezegd laat ik het onderhoud door familie doen, facturen worden moeilijk dus wordt het coulanceverhaal ook lastig. Proberen kan natuurlijk altijd. Anders maar eens op zoek naar een ander blokkie of zo.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
1.4 blokken zijn altijd al klote k*t blokken geweest. Raad het iedereen af om ze te kopen
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#18
|
|||
|
|||
tja, achteraf beter een 1.6 (of een gti) kunnen kopen. Helaas Pindakaas.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#19
|
||||
|
||||
Zijn dit ook de 1.4 MPI-blokken in de Arosa/Lupo?
__________________
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
er is niks mis met die blokken/motoren als je maar weet hoe ermee om te springen
olie word dikker in de winter en dus moeilijker aan te zuigen!! Bekijk dit filmpje eens,, http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4 |