#1
|
||||
|
||||
Hoe lang gaat een gereviseerde bak van een polo mee?
Hey luitjes, lange tijd niks hier opt forum gepost, hele tijd geen vw gehad enzo...
Nu ben ik op zoek naar een polo 6n bouwjaar 97-99 Ik heb al gehoord dat de versn. bakken van polo's niet best zijn, maar hoelang gaan die dingen int algemeen mee voor ze stuk gaan? En als je een polo koopt waar dus al een gereviceerde bak in zit hoe lang gaan die dan mee? Zijn de gereviceerde bakken beter dan de originele? Boel vragen zo op de vroege morgen maar ik hoop dat ik ze allemaal beantwoord krijg. Wil wel graag een weer een vw hebben, maar moet eentje hebben die niet te zwaar is (max 950kg) en een beetje zuinig rijd (1 op 14-16)
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#2
|
||||
|
||||
Hangt er vanaf door wie je die bak laat reviseren...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
sja ik snap wel dat je goeie en minder goeie hebt en ook qua rijstijl zal dat wel wat uitmaken, maar iets van een gemiddelde levensduur van zo'n bak zou leuk zijn :-P
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#4
|
||||
|
||||
Meeste 6n-etjes die ik onder handen heb gehad hadden er 200dkm op zitten en reden nog met de originele bak. Een diesel die gebruikt werd voor burn-outs uitgezonderd
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dus in principe zou je kunnen zeggen dat de polo's met dik 2 ton op de teller een gereviceerde bak hebben? Het gaat mij trouwens om een benzine uitvoering...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#6
|
||||
|
||||
Nee die zal waarschijnlijk er nog niet onder uit geweest zijn, als het goed schakelt en goed rijdt, olie op tijd vervangen (en de juiste!!!) dan kan je er volgens mij redelijk lang mee doen. Maar sommige mensen krijgen alles stuk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
Is gewoon niet te zeggen, de een heeft hem bij 30000km kapot en de ander rijdt zo naar de drie ton.
Het hangt gewoon af hoe hij onderhouden is en hoe er mee gereden is. gewoon beoordelen of hij goed schakeld . |
#8
|
||||
|
||||
hoe onderhoud je dan een versnellingsbak? alleen oile op tijd verversen??
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#9
|
||||
|
||||
Dat, maar ook het gebruik is belangrijk. Je voelt zelf wel aan hoop ik of je het mechaniek ergens toe dwingt, of dat je er mee werkt;
rekening houd met het feit dat er een hoop tandjes, nokjes en ringen allemaal dezelfde kant op moeten draaien, en dan ook nog even snel!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
Probleem is vaak de 5e versnelling, een probleem voor 085-bakken, zoals die ook al onder de 86c's zaten. Er is wel een eenvoudige aanpassing voor: dekseltje eraf schroeven, gaatje boren zodat de olie makkelijker bij de 5 kan komen.
Dat olieprobleem onstaat extra makkelijk doordat ze nogal eens willen lekken bij de keerring van de schakelas/-stang. Oliepeil op peil/in orde is dus een eerste belangrijk aandachtspunt, evt keerring bij schakelstang vernieuwen.
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Volgensmij adviseert Ronald Morien op paar pompjes extra olie in de bak te doen bij verv. Van bakolie zodat je 5 de versnelling niet zo snel droog loopt.
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe vaak check je dan die bakolie? of alleen als ie anders schakelt dan normaal? lijkt mij dat het dan vaak al te laat is
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#13
|
||||
|
||||
Denk eraan dat bij reviseren vaak niet de gehele differentieel(als die nog heel was) en alle tandwielen enz. vervangen worden.
Meestal de lagers en de synchromes ringen keerringen enz. Dus met een gereviceerde bak heb je dus niet 1 waar ook alle tandwielen, assen enz. nieuw inzitten dus er kan altijd weer iets mee gebeuren. Ligt ook als hierboven al aangegeven aan hoe je de bak gebruikt. |
#14
|
||||
|
||||
Veel voorkomend probleem is inderdaad de schakelaskeerring. Alleen
beschadigd men het asje waar de keerring omheen zit ook vaak bij het vervangen vd keerring. En dan gaat de nieuwe keerring ook weer lekken, door braampjes aan de as. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon peilen als het nog nooit gedaan is en als de bak niet lekt hoeft dit niet meer gedaan te worden. |