Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #141  
Old 31-01-2012, 14:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Super!
Reply With Quote
  #142  
Old 31-01-2012, 21:41
jk vento's Avatar
jk vento jk vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 114
Default

ziet er goed uit die polo! zal je vast nog wel keer spotten als die klaar is!
__________________
____________________
daily: Caddy mk3 2010 1.9 Tdi!
Project: Golf 2 R32 4Motion
Ex: Mk3 Gti 16v abf
Ex: Bagged Jetta Mk5!
Reply With Quote
  #143  
Old 01-02-2012, 20:10
nielsvwteam's Avatar
nielsvwteam nielsvwteam is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,221
Send a message via MSN to nielsvwteam
Default

Subframe enz er weer onder?
Reply With Quote
  #144  
Old 01-02-2012, 23:07
Nick-cr32 Nick-cr32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 22
Default

Nog niet Niels, stuurhuis moet nog ff aangepakt worden....
Achteras en tank hangen al wel weer...
Reply With Quote
  #145  
Old 02-02-2012, 16:11
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

nog wat foto's van het blokje.








Reply With Quote
  #146  
Old 05-02-2012, 12:32
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default Up To Date

Bij deze dan maar is even een grote update wat we de afgelopen tijd hebben gedaan, swen heeft af en toe een paar foto's geplaast maar daar stond weinig tekst bij...
(er zullen af en toe vast een paar foto's bij staan die swen al gepost heeft, maar die moeten jullie dan nog maar een x bekijken.)

Nadat we het 6n2 schutbord hadden geplaast is de polo naar de spuiter gegaan, om het motorruim te voorzien van een nieuw laklaagje.

Ondertussen zijn wij thuis in de schuur druk bezig geweest met het opknappen van verschillende dingen....

Om te beginnen hebben we de versnellingsbak en het motorblok is onder handen genomen, deze hebben we eerst is goed schoongespoten. Zodat we schoon te werk konden gaan...

In eerste instantie wouden we de bak stralen maar omdat dit meer weersgevoelig is dan spuiten hebben we toch maar gekozen om de bak te spuiten. Na wat uurtjes schoonmaken en schuren, kon de bak gespoten worden.

De versnellingsbak voorzien van een nieuw mooi laklaagje:




Nu de bak weer als nieuw is kon het motorbok niet achterblijven.
Aangezien het niet bekend was hoelang/hoeveel km deze distributieriem er al op zit hebben we deze uit voorzorg ook gelijk vervangen.
Ook hebben we verschillende alu delen gestraald, onderblok voorzien van een nieuw laklaagje en verschillende beugeltjes laten coaten.

Hier een foto van inlaat die weer helemaal clean is:





Al aardig gevorderd met de opbouw van het motorblok:








En hier de energiebron voor inbouw:











Nu de energiebron klaar is zijn we met de pedalenset bezig geweest, aangezien het schutbord van een 6n2 is met hydraulische koppeling hebben we ook een pedalenset van een 6n2 gepakt. Nu kwamen we met het volgende probleem, hier zit een electronisch gaspedaal op. Dus de pedalenset van de 6n1 erbijgepakt en het gaspeaal van de 6n1 erafgeslepen.

Met wat knutselen komt er dan dit uit. Pedalenset klaar voor inbouwzitten nu btw mooie pedaalrubbers van een tt op)








Yeahh auto terug van de spuiter, motorruimte voorzien van een mooi glimmend laagje:











Nu wouden we eigenlijk zo min mogelijk van de kabelboom zien, dus wat doe je dan???
Juist je gaat lekker aan het solderen om de kabels te verlengen en deze door de chassisbalken te trekken

Het resultaat mag er wezen: (alleen foto van de rechterkant, linkerkant op dezelfde manier gedaan)





Daarna de motorsteunen is even onder handen genomen:





Hier een foto van bovenaf, zo zie je dat de motorsteuen er mooi uitspingen. Ook is het hitte werende folie mooi te zien, deze motor de hitte van de turbo zo veel mogelijk bij het kachelhuis weghouden...





We vonden tijdens het proefrijden dat het remmen nog wel wat makkelijker mocht gaan, dus zijn we naar de sloop gegaan voor een grotere rembekrachtiger. We zijn uitgekomen op een rembekrachtiger van een golf 3 (deze in in diameter 40mm groter en in dikte 10mm)

Deze gelijk onder handen genomen:








Gemonteerd en wel: (hier ook de hittewerende folie mooi te zien)





We hadden de bodem nog steeds nooit helemaal in de bodycoating gezet, en aangezien we aan de voorkant nog wat dingen hadden aangepast, hebben we de hele bodem nog maar is in de coating gezet. (extra bescherming is nooit verkeerd)

Eerst alles gedemonteerd remleidingen, achteras, subframe, tank, enz...
deze onderdelen konden mooi een schoonmaak beurt ondergaan en al het ijzerwerk is richting de coater gegaan....

Hier een paar foto's van het coaten:






Zo nu is de bodem weer als nieuw...


Na 2 weken wachten waren de spullen van de coater er weer:




Fusee stukken voorzien van nieuwe lagers, draagarmen voorzien van nieuwe rubbers achteras ook voorzien van nieuwe rubbers en overal komen nieuwe bouten in.

Hier een foto van de achteras die al mooi begint te vorderen:





Draagarmen ff in het subframe gestoken:





Tank en achteras weer gemonteerd:





Gisteren weer een hele stap gemaakt. We hebben de motor erin gehangen! (Thnx stefan aka pewi voor de hulp)














En hier nog een foto van van hoe het er in de wielkast uit zien:





Tevens hebben we de polo van voor tot achter, van links tot rechts voor zien van nieuwe remleidingen... (dit was op sommige foto's al te zien voor de oplettende kijkers)

hier nog 1 foto van de bodem en daar sluit ik mee af voor nu:





Dit was het dan weer, we gaan aankomende 2 weken hard met de polo bezig en hopen dan toch weer is met de polo te kunnen vlammen.



Tot de volgende update...
Reply With Quote
  #147  
Old 05-02-2012, 19:04
nielsvwteam's Avatar
nielsvwteam nielsvwteam is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,221
Send a message via MSN to nielsvwteam
Default

Ziet er goed uit, kom volgend weekend wel ff kijken als ik klaar ben met me airride onder de passat te halen.
Reply With Quote
  #148  
Old 05-02-2012, 19:51
Nick-cr32 Nick-cr32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 22
Default

Neem dan ff schuur en poets spul mee voor die zakker
Reply With Quote
  #149  
Old 05-02-2012, 20:42
nielsvwteam's Avatar
nielsvwteam nielsvwteam is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,221
Send a message via MSN to nielsvwteam
Default

Fax vrijdag ff, kan ik ff spul meenemen
Reply With Quote
  #150  
Old 05-02-2012, 23:55
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Goed bezig mannen
Knap dat het allemaal past in een 6N, want die zijn niet zo ruim
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #151  
Old 23-02-2012, 16:34
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

Een paar foto's waar we mee bezig zijn.





Reply With Quote
  #152  
Old 26-02-2012, 14:09
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

gister voor het eerst weer een stukje gereden, hier een klein filmpje.

http://s279.photobucket.com/albums/...25022012044.mp4
Reply With Quote
  #153  
Old 26-02-2012, 22:54
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Mooie update. Wel krap aan de voorkant heb je daar geen problemen mee dat blok kanteld enzo schade aanricht?
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #154  
Old 13-03-2012, 19:48
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

Vandaag een goede deal gedaan Originele polo 6N dakdragers geruild tegen een kratje bier haha.
Ik hou ze er niet op maar voor zo af en toe is het wel leuk, en voor een kratje bier is natuurlijk niks.

Een grote update val alles wat er in de tussentijd aan gedaan is komt nog wel, daar heb ik nu even geen zin en tijd voor. Loop namelijk nu 5 dagen in de week stage.
















En nog een filmpje van 0:10 sec

http://s279.photobucket.com/albums/...nt=MVI_0811.mp4
Reply With Quote
  #155  
Old 14-03-2012, 08:45
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

mooie polo
Reply With Quote
  #156  
Old 14-03-2012, 11:04
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

Thanks, Ben jij trouwens de buurjongen van niels?
Reply With Quote
  #157  
Old 14-03-2012, 11:42
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

ja klopt ben inderdaad zijn buurjongen
Reply With Quote
  #158  
Old 14-03-2012, 14:39
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

haha oke dacht ik al, je hebt ook een dikke golf 2
Reply With Quote
  #159  
Old 10-04-2012, 14:58
Swen91 Swen91 is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 71
Default

Lang niks meer gepost loop nu namelijk 40 uur in de week stage.
Maar vandaag is me broer even met me polo langs de rdw geweest.
En ze staat nu officieel als een 1.8 op het kenteken.


Reply With Quote
  #160  
Old 25-04-2012, 23:09
djvonx djvonx is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 12
Smile

wat heeft jou de herkeuring gekost als ik vragen mag?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum