#21
|
||||
|
||||
Zo! Jullie waren er vroeg bij vanochtend
Ik zal eerst de pomp eens beter bekijken, kijken of het stationair wat lager kan. Ook de gashevel zit volgens mij niet goed. |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
@work he.. |
#23
|
||||
|
||||
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=154998
Heb net bovenstaande link gevolgd; - Die hevel verstellen verandert niks. Hij zat wel verkeerd gemonteerd maar hij geeft nog steeds geen reactie op gas geven. - De stationairschroef zit er niet op bij mijn pomp :| - De roetstop reageert hij wel op, start vooral wat moeilijker als ik hem naar buiten draai. En nu is de accu leeg, morgen weer proberen. |
#24
|
||||
|
||||
hallo dag meenemen hahahah ..
7 uur mooie tijd .. dat hij op gas niet treageerd klopt van geen kant .. zou eens kijken om ander pompje .. denk dat lopen mooi stuk beter word vrgr gooigolf |
#25
|
|||
|
|||
Like i said max,
Ik denk dat die pomp gaar is. Gewoon een andere pomp erop monteren... kan je later die oude pomp nog is laten reviseren. Ik heb trouwens net setje gloeipitten besteld a 27euro inclusief verzendkosten. Ebay.de |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, dat deugt niet! Als ie met de nieuwe pomp goed loopt kan je dan altijd nog kijken hoe de koppakking is. Hij zal altijd een beetje druk opbouwen omdat koelvloeistof warm wordt en uitzet, zolang hij maar niet wit rookt/kvs verbruikt, of olie door de kvs gooit. En een koppakking is niet heel veek werk bij zo'n ding Succes ermee, leuk project en je leert er heel veel van |
#27
|
||||
|
||||
Ok ik ga op zoek naar een goeie pomp!
|
#28
|
||||
|
||||
Misschien is de pomp nog te redden, heb vandaag de pomp open gehaald, best veel bruine aanslag en spul dat stroef/niet goed loopt.
Ook even goed gekeken naar de stand van de gashevel, die dus tov deze 90 graden gedraaid zit: Resultaat: Een rustig stationair op 4 poten EN reactie op het gas! Maar de reactie is wel traag en heel veel toeren wil hij nog niet maken. Ook valt ie uit als je het gas dan weer los laat. http://www.youtube.com/watch?v=m2VM...eature=youtu.be Last edited by Mad Max : 03-02-2012 at 16:38. |
#29
|
||||
|
||||
Vaak met rommel of roest door lang stilstaan/niet goed afgedopt dan is het fijne van de pomp er direct af.
|
#30
|
||||
|
||||
Ik heb hem nu in de week gezet met cleanerspul, even een paar daagjes laten staan en kijken hoe die dan loopt.
Vraagje, dat lekken langs de koelvloeistofsensor doet hij alleen als ik de vuldop dicht draai. Hoort de vuldop normaal druk te kunnen aflaten? |
#31
|
||||
|
||||
hallo je kan het proberen ,,
ze worden er niet beter op als ze poos stil liggen ,, en goed afstellen die gashefel . op mp staan ook wel paar pompen .. dus je kan alle kanten op . vrgr gooigolf succes |
#32
|
||||
|
||||
Even duimen dat deze nog te redden is.
Klopt het dat een 1.9 TD (zonder I) brandstofpomp ook past? |
#33
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan ook een revisiesetje kopen http://www.gjbautos.nl/shop/nl/bran...p-ve-bosch.html
__________________
|
#34
|
||||
|
||||
De pomp reageert na een paar dagen weken in de cleaner wel beter, hij valt ook minder snel uit als ik even gas geef. Maar het gaat nog steeds niet echt soepeltjes.
Ik heb een doorzichtige leiding van het brandstoffilter naar de pomp gemonteerd, maar elke keer als ik de auto uit zet komen er vanaf de pomp 2 (niet hele grote) luchtbellen terug de leiding in. Hoe krijg ik die lucht er uit? Ik heb al 3x alle wartels op de verstuivers los gehad, elke keer kwam er genoeg diesel uit. Zelfs een tijdje laten lopen met de meest rechtse wartel open helpt niet, de luchtbel gaat wel de pomp in, maar hij komt elke keer terug als de motor uit is. Last edited by Mad Max : 08-02-2012 at 17:14. |
#35
|
||||
|
||||
als je hem laat lopen moet hij er wel uitgaan ,,
als hij steeds trugkomt kan er erges een lek zijn ,, controleer eens kunstof op je brandstof filter .. gaat slang in en uit , vrgr gooigolf |
#36
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat het bij het filter zit, de luchtbel komt namelijk uit de pomp en gaat richting het filter als de motor uit is. Hij blijft dan halverwege zitten. Als de motor loopt zie je in de hele leiding geen luchtbellen.
Toen ik vanochtend de motorkap open deed zat er nog veel meer lucht in de leiding, maar dat kan misschien ook komen doordat ik de dop van de tank los had... |
#37
|
||||
|
||||
Ik kan een 1.9 TD pomp kopen voor weinig, maar deze heeft wel 3/4 jaar stil gestaan. Is dat wat?
|
#38
|
||||
|
||||
Quote:
Deze is voor BMW, of is het dezelfde pomp? |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#40
|
||||
|
||||
De pomp staat niet op tijd als ik hem zo hoor lopen.
Als je de gashendel afstelt dan moet je de veer nog niet op spanning zetten. Die kan je later met een dubbel gevouwen ty-rap erop zetten. Je moet pas bij het laatste deel van het verdraaien van de gashendel voelen dat je binnen in de pomp de veer aan het uitrekken bent. (dat de gashendel zwaarder gaat) dan staat je gashendel goed. Pompen zijn heel gevoelig voor vocht. Een 1900TD pomp past niet zonder aanpassingen op een 1600, omdat hij een langer neus stuk heeft en de offset van de poelie niet past door de dunnere pomp steun bij de 1600. De persklephouders (= terugslag klep waar de leidingen naar de verstuivers aan vast zitten) zijn langer waardoor de brandstofleidingen niet passen. Het pakkingsetje waar het meeste inzit wat je nodig bent is: 1 467 010 059
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |