Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 31-01-2012, 12:28
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Zo! Jullie waren er vroeg bij vanochtend

Ik zal eerst de pomp eens beter bekijken, kijken of het stationair wat lager kan.
Ook de gashevel zit volgens mij niet goed.
Reply With Quote
  #22  
Old 31-01-2012, 12:39
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by Mad Max
Zo! Jullie waren er vroeg bij vanochtend



@work he..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #23  
Old 31-01-2012, 16:05
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=154998

Heb net bovenstaande link gevolgd;
- Die hevel verstellen verandert niks. Hij zat wel verkeerd gemonteerd maar hij geeft nog steeds geen reactie op gas geven.
- De stationairschroef zit er niet op bij mijn pomp :|
- De roetstop reageert hij wel op, start vooral wat moeilijker als ik hem naar buiten draai.

En nu is de accu leeg, morgen weer proberen.
Reply With Quote
  #24  
Old 31-01-2012, 19:08
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo dag meenemen hahahah ..

7 uur mooie tijd ..

dat hij op gas niet treageerd klopt van geen kant ..
zou eens kijken om ander pompje ..
denk dat lopen mooi stuk beter word
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #25  
Old 31-01-2012, 19:43
wooter wooter is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 66
Default

Like i said max,

Ik denk dat die pomp gaar is. Gewoon een andere pomp erop monteren... kan je later die oude pomp nog is laten reviseren.

Ik heb trouwens net setje gloeipitten besteld a 27euro inclusief verzendkosten. Ebay.de
Reply With Quote
  #26  
Old 31-01-2012, 21:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf

dat hij op gas niet treageerd klopt van geen kant ..

vrgr gooigolf


Klopt, dat deugt niet!
Als ie met de nieuwe pomp goed loopt kan je dan altijd nog kijken hoe de koppakking is.
Hij zal altijd een beetje druk opbouwen omdat koelvloeistof warm wordt en uitzet, zolang hij maar niet wit rookt/kvs verbruikt, of olie door de kvs gooit.

En een koppakking is niet heel veek werk bij zo'n ding

Succes ermee, leuk project en je leert er heel veel van
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #27  
Old 31-01-2012, 22:32
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Ok ik ga op zoek naar een goeie pomp!
Reply With Quote
  #28  
Old 03-02-2012, 16:26
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Misschien is de pomp nog te redden, heb vandaag de pomp open gehaald, best veel bruine aanslag en spul dat stroef/niet goed loopt.
Ook even goed gekeken naar de stand van de gashevel, die dus tov deze 90 graden gedraaid zit:



Resultaat: Een rustig stationair op 4 poten EN reactie op het gas!
Maar de reactie is wel traag en heel veel toeren wil hij nog niet maken. Ook valt ie uit als je het gas dan weer los laat.

http://www.youtube.com/watch?v=m2VM...eature=youtu.be

Last edited by Mad Max : 03-02-2012 at 16:38.
Reply With Quote
  #29  
Old 04-02-2012, 19:09
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Vaak met rommel of roest door lang stilstaan/niet goed afgedopt dan is het fijne van de pomp er direct af.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #30  
Old 05-02-2012, 12:36
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Ik heb hem nu in de week gezet met cleanerspul, even een paar daagjes laten staan en kijken hoe die dan loopt.

Vraagje, dat lekken langs de koelvloeistofsensor doet hij alleen als ik de vuldop dicht draai. Hoort de vuldop normaal druk te kunnen aflaten?
Reply With Quote
  #31  
Old 05-02-2012, 14:00
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo je kan het proberen ,,

ze worden er niet beter op als ze poos stil liggen ,,
en goed afstellen die gashefel .
op mp staan ook wel paar pompen .. dus je kan alle kanten op .
vrgr gooigolf succes
Reply With Quote
  #32  
Old 06-02-2012, 00:16
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Even duimen dat deze nog te redden is.

Klopt het dat een 1.9 TD (zonder I) brandstofpomp ook past?
Reply With Quote
  #33  
Old 06-02-2012, 11:32
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Mad Max
Even duimen dat deze nog te redden is.

Klopt het dat een 1.9 TD (zonder I) brandstofpomp ook past?


Je kan ook een revisiesetje kopen

http://www.gjbautos.nl/shop/nl/bran...p-ve-bosch.html
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 08-02-2012, 16:52
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

De pomp reageert na een paar dagen weken in de cleaner wel beter, hij valt ook minder snel uit als ik even gas geef. Maar het gaat nog steeds niet echt soepeltjes.
Ik heb een doorzichtige leiding van het brandstoffilter naar de pomp gemonteerd, maar elke keer als ik de auto uit zet komen er vanaf de pomp 2 (niet hele grote) luchtbellen terug de leiding in.

Hoe krijg ik die lucht er uit? Ik heb al 3x alle wartels op de verstuivers los gehad, elke keer kwam er genoeg diesel uit. Zelfs een tijdje laten lopen met de meest rechtse wartel open helpt niet, de luchtbel gaat wel de pomp in, maar hij komt elke keer terug als de motor uit is.

Last edited by Mad Max : 08-02-2012 at 17:14.
Reply With Quote
  #35  
Old 08-02-2012, 17:35
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

als je hem laat lopen moet hij er wel uitgaan ,,
als hij steeds trugkomt kan er erges een lek zijn ,,
controleer eens kunstof op je brandstof filter ..
gaat slang in en uit ,
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #36  
Old 09-02-2012, 14:12
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Ik denk niet dat het bij het filter zit, de luchtbel komt namelijk uit de pomp en gaat richting het filter als de motor uit is. Hij blijft dan halverwege zitten. Als de motor loopt zie je in de hele leiding geen luchtbellen.

Toen ik vanochtend de motorkap open deed zat er nog veel meer lucht in de leiding, maar dat kan misschien ook komen doordat ik de dop van de tank los had...
Reply With Quote
  #37  
Old 09-02-2012, 14:19
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Ik kan een 1.9 TD pomp kopen voor weinig, maar deze heeft wel 3/4 jaar stil gestaan. Is dat wat?
Reply With Quote
  #38  
Old 09-02-2012, 16:43
Mad Max's Avatar
Mad Max Mad Max is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 111
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769


Deze is voor BMW, of is het dezelfde pomp?
Reply With Quote
  #39  
Old 09-02-2012, 20:36
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Mad Max
Deze is voor BMW, of is het dezelfde pomp?
Ik weet niet of het allemaal hetzelfde is anders ff Da Brt PB'en op dit forum die weet het zeker!
__________________
Reply With Quote
  #40  
Old 10-02-2012, 03:25
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De pomp staat niet op tijd als ik hem zo hoor lopen.

Als je de gashendel afstelt dan moet je de veer nog niet op spanning zetten. Die kan je later met een dubbel gevouwen ty-rap erop zetten. Je moet pas bij het laatste deel van het verdraaien van de gashendel voelen dat je binnen in de pomp de veer aan het uitrekken bent. (dat de gashendel zwaarder gaat) dan staat je gashendel goed.

Pompen zijn heel gevoelig voor vocht.

Een 1900TD pomp past niet zonder aanpassingen op een 1600, omdat hij een langer neus stuk heeft en de offset van de poelie niet past door de dunnere pomp steun bij de 1600. De persklephouders (= terugslag klep waar de leidingen naar de verstuivers aan vast zitten) zijn langer waardoor de brandstofleidingen niet passen.

Het pakkingsetje waar het meeste inzit wat je nodig bent is: 1 467 010 059
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum