#1
|
||||
|
||||
Analoge meters i.c.m. MFA
Ik heb gister n Votex console opgehaald in Barendrecht met volt-, oliedruk- en watertemperatuur meters. Dit is voor mijn 87 VR6 met MFA maar mijn vraag is of hierdoor de waardes straks niet meer af te lezen zijn op de MFA ??
|
#2
|
||||
|
||||
Voltmeter wordt geen probleem. Voor de overige meters moeten ze eigen sensor hebben.
Doe je de bestaande sensoren gebruiken icm met de MFA dan krijg je verkeerde meetwaardes. Voor de oliedruk moet je zo wie zo een sensor aanschaffen, want die sensor zit niet standaard op je motorblok.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
||||
|
||||
Zo'n sensor voor oliedruk heb ik als het goed is nog 1 liggen voor je als je wil.
Ik gebruik hem toch niet meer. Laat maar weten als je geïnteresseerd bent.
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik de bedrading van de MFA van de sensor haal en alleen de bedrading van de analoge meter erop zet, krijg ik dan nog steeds verkeerde waardes ?? |
#5
|
|||
|
|||
waarschijnlijk wel, ik ben toevallig met exact hetzelfde bezig.
voor de oliedruk meter kan je de lagedruk sensor uit je oliefilterhuis halen, en daarvoor in de plaats de sensor erin draaien voor de analoge meter volt meter wijst zichzelf, gewoon een goede geschakelde plus opzoeken voor de koelwater temperatuur kan je het beste een adapter stuk van raid hp bestellen bij bijvoorbeeld conrad, die zet je in een koelslang. Last edited by neef_m : 08-01-2012 at 15:16. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb hier verder geen sensoren voor bij gekregen, waar zou ik een sensor voor de oliedruk kunnen kopen? En de APK zit eraan te komen, kan het n afkeur zijn als de MFA niet 100% werkt?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
nee natuurlijk niet. 90% van de auto's heeft niet eens zo'n systeem.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |