|
||||
|
||||
graag gedaan
ik hoor het wel als het gelukt is mvg sjaak
|
|||
|
|||
Komt goed sjaak.
Ik heb gisteren een groter probleem ontdekt. De remblokken achter zijn nu ingesleten op de oude schijven, en wat denk je? Precies de boel remt achter te hard en dat is niet echt veilig. Zeg meer ronduit gevaarlijk. Dus dat wordt een flink rondje Nederland vandaag. Eerst na Bilthoven gebak halen voor Jos en zijn kornuiten. Dan door richting Jos en dan weer terug via Noord Holland, om 2 nieuwe wilwood remdrukbegrenzers op te halen voor de achter remmen. Dus Druk druk druk.............. vandaag!
|
|||
|
|||
Vandaag is het geen rondje Drenthe - Noord Holland geworden maar een retourtje Dieverbrug.
En dat lag aan mijn “blunder” Kan een lang verhaal heel kort maken. De caddy liep zo futloos omdat er een essentieel vacuüm slangetje niet op de turbo was aangesloten. Dan een proefrondje met Jos en klaboem intercoolerslang los geklapt. Die weer vast gezet met dezelfde klem. Resultaat onderweg terug klaboem weer die slang los. Bij een pomp hem er weer opgezet. Rij nog niet weg de snelweg op klaboem. Toen op cruse control achter een vrachtwagen terug naar huis. Was om half 8 thuis. Even wat naar binnen geschoven. En daarna die slang schoongemaakt zoals Jos zei, en met een nieuwe slangenklem vast gezet. En probleemloos. Naar de 200Km/uur. Nog gas over maar je wil niet harder dan 200 met een caddy. Althans ik niet..... Hier een filmpjevan zeer slechte kwaliteit. In ze 3 van de 50 naar de 100.
http://Caddy-Club.nl Last edited by Ediejo : 28-12-2011 at 23:31. |
|
|||
|
|||
Vandaag best wel een drukke dag geweest. Eerst een dashboard uit een seat cordoba demonteren. Slopen kan iedereen. Ik heb hem helemaal compleet met teller knoppen enz enz plus zwarte deurpanelen.
Ze vonden de caddy toch wel apart daar op de sloop zo noem ik het nog steeds. Dus we raakten een beetje aan de praat met over het een en ander. Wat hier de bedoeling van was. dan ben ik best berieid om het uit te leggen. Dus ook verteld dat er morgen een RvS pijp onder kwam. Alleen ik heb geen tussen demper die moeten zei maar leveren. Nou weet je dat wel zeker zegt Gradus. Ik heel nuchter Hoezo nou ik heb ook nog wat oud ijzer liggen een RvS midden demper. Die heeft ie nu niet meer. Daarna bij Rob langs gegaan voor meer info over de air. Het wordt de? Die keus is niet makkelijk. Morgen meer.
|
||||
|
||||
Ik zie het al de hobby heeft weer aardig wat geld gekost. Maar mooie update
En gaat dat dashboord in de caddy? Anders had je een avic kunnen nemen i.p.v zo'n klapscherm (ben daar zelf niet zo'n fan van)
|
|||
|
|||
@MartijnCR, iedere hobby kost geld laten we dat voorop stellen. De een gaat naar de kroeg en de ander naar de publieke vrouwen om het netjes te houden. En geloof me ik rij vaak zat langs het zandpad in Utrecht me maat woont erachter. En het is er altijd druk.
Ik ga me niet verontschuldigen of wat dan ook. Maar ik heb 1 jaar geen auto gereden moet je kijken wat dat scheelt. En ik rook al 2 jaar en 9 maanden niet meer. Weet je wat dat scheelt? En ik hoef het niet nieuw te hebben. Ik kon al eerder een kaal dashboard kopen. Voor 150 euro als ik het zelf uit zou bouwen. Als zei het moesten uitbouwen 250 euro. Hé waar ben ik bij een sloop of bij de juwelier? Steek die maar in een gaatje waar nooit zon schijnt. Nu ben ik voor alles nog geen 100 kwijt inclusief de rvs tussendemper.. Een avondje kroeg of stappen kost meer volgens mij. Of je moet geen rondje geven en alleen voor je eigen bestellen. Dan red je het. Ja, dat dashboard gaat in de caddy. Dus vandaar ook de keuze van het klapscherm systeem. Ik snap je bezwaar. De flexkabel gaat er altijd een keer aan. Het is een kwestie van tijd. Mocht dat gebeuren dan kan een maat van me dat probleemloos kan vervangen. dan kost het me een flexkabel en een flesje wijn plus een avondje gezelligheid bij hem. Wat moet een mens nog meer? Daarbij komt dat ik heb het systeempje voor een zeer leuke prijs heb. Dan verkoop ik nog eens mijn ouwe radio trek dat eraf en wat kost het dan? Precies vrij weinig. En me navi is aan vervanging toe. Kijk wat dat weer kost. dan is de keuze niet zo moeilijk. Voor mij is het ook een sport om het zo goedkoop en goedmogelijk te kopen. Van het weekend wil ik het dashboard erin hebben zitten. En de radio ook. Dinsdag wordt de caddy door een taxateur bekeken voor een tussentijdse taxatie. Er zal maar eens wat gebeuren dan ben ik voor de tweede keer de sjaakie als het niet mijn schuld is. En weet je dat kost geld! Aan me vorige caddy verloor ik 2700 Dat is veel geld als de dagwaarde 2500 is. Dan kom je meer dan 100% te kort. Je houd dan net zo veel over als een avondje kroeg. Koppijn een berg geld kwijt spugen als het mee zit. Geef mij dit dan maar.
http://Caddy-Club.nl Last edited by Ediejo : 30-12-2011 at 06:32. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Mooi project
|
|||
|
|||
@Rallye en geoff89 thanks.
Vandaag naar PM Performance geweest om de RvS uitlaat er onder te zetten. De middendemper die ik mee had genomen dempte volgens Peter niet echt veel. Oké daar maak ik wel iemand anders blij mee. Ik denk dat ik wel weet wie. Ik wil geen brulbak. Hij moet gewoon ze gas kwijt. Net zo als ik ’s morgens. :mrgreen: Oude situatie. Nieuwe situatie. Oud kust nieuw. Nieuw kust oud. Mijn ervaring met PM Performance. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden. +Peter en zijn vrouw een prima stel. +Koffie zat. +Vriendelijke mensen. +Bereid om een praatje te maken. +Kan er tegen als mensen op zijn vingers kijken. (respect) +++En hij was toch maar even bereid, om een deel uitlaat die hij niet geleverd had aan te passen. Zo zie je er niet veel. Dat is nou nog eens een schoolvoorbeeld van klantvriendelijkheid. Peter prima gedaan kerel. :tu: -Ik zou het niet weten.
|
|||
|
|||
Dus begonnen met het inbouwen van dashboard nummer 2.
Deze past gelukkig wel. :mrgreen: De dag was helaas te kort, of ik heb weer eens veel te lang staan ouwehoeren. Volgend jaar verder. Als afsluiter van het jaar. Het kontje. Ook hier wordt nog wat aangedaan want zeg zelf dat zwarte staat voor geen meter. Die zwarte vlekken. Op de demper. Iedereen alvast een prettige jaarwisseling gewenst. En kijk uit met vuurwerk en drank.
|
|||
|
|||
Iedereen de beste wensen en een super 2012 toegewenst.
Het nieuwe jaar is verder goed begonnen. Op een kleinigheidje na Ik heb al me vingers nog. Al werd ik wel getroffen door een flinderbom die ze van de flat afgooide. Ding klapt vlak naast me en ik kreeg een stukje ervan tegen me rug. Dat voel je goed. Maar verder niks. De dader heb ik jammer genoeg niet gezien. Vanochtend vroeg op gestaan. Om 9 uur was ik al aan de gang. Met dit als resultaat. Bijrijderstoel moet er nog wel in maar zo is het makkelijk stofzuigen. De bijrijderstoel staat er ook weer in. Alleen onder het stuur moet het nog dicht gemaakt worden. Maar dat is voor morgen. Een kastje en een stukje geluidsisolatie wat doorloopt tot achter de pendalen. Dat zit standaard niet in de caddy wel in de seat cordoba. Morgen de buitenkant goed schoonmaken. Dinsdag staat de taxateur voor de deur voor een tussentijdse taxatie.
http://Caddy-Club.nl Last edited by Ediejo : 01-01-2012 at 19:19. |
|
|||
|
|||
ik zeg goed bezig
en wat kost dat nauw zo tussentijdse taxatie ben wel benieuwd wat de polo doet
|
|||
|
|||
At your service. Sir.
Ik ben daar via een maat van me aangekomen. Hij is er super tevreden over dus waarom verder zoeken..............
|
|||
|
|||
Hola,mooi werk hoor.Ben zelf niet zo weg van Caddy,maar dit wordt wel een mooi project.Hoe gaat het met je apparatuur?Schiet dat ook al een beetje op?Ga je de binnenkant ook nog bekleden,of schilderen?Vind trouwens dat zwarte dashboard wel mooi passen bij je de zwarte buitenkant.Oh ja,waar heb je trouwens je meters vandaan?Vind ze echt mooi.Zal je topic wel blijven volgen.Groeten uit Noord-Holland
|
|
|||
|
|||
Weer lekker bezig geweest
En de demper maak je helemaal zwart zeker ?
|
|||
|
|||
@cabapolo, dat je niet zo weg bent van een caddy dat kan ik me voorstellen. Alleen ik heb geen kids. Dus dan is een 2 zitter prima. Een hoop bergruimte helemaal goed. Ik hoef geen box op me dak als ik naar de wintersport of op zomer vakantie ga. Alles past achterin. En een caddy met wat meer vermogen is wel leuk speelgoed. De gezichtsuitdrukkingen van sommige mede weggebruikers zijn onbetaalbaar. Dat maakt weer het een en ander goed. Want het is een blijft een huifkar in mijn beleving.
@Rallye, thanks. En wat de demper betreft. Het is een idee. Helemaal zwart, dan valt ie ook niet op. Ik ga er over nadenken. Demper zwart en pijpje rvs laten. Vandaag is ook de oplossing voor de achter remmen binnen gekomen. 2 remdruk begrenzers van Wilwood. De meeste shops bieden ze aan voor een bedrag tussen de 95 en 100 euro per stuk. Google maar op wilwood remdrukverdeler Ik heb ze bij Gronico is gevonden voor 71 euro per stuk. Alleen de afbeelding op zijn site klopt niet. Het zijn deze dus. Nu ze er nog tussen zetten.
|
|||
|
|||
Hahaha,n huifkar.Zo had ik 't nog niet bekeken.En ja als je geen kids heb dan is een caddy ideaal ja.Keep up the good work.Ga je de binnenkant nog bekleden of niet?Ik blijf je project wel volgen.Ik ga naar me mandje,groeten.
|
|
||||
|
||||
Goed bezig die remdrukbegrenzers daar heb je er orgineel maar 1 van móet het nu verv voor 2 losse voor elk wiel 1? Stangetje móet op de as zeker? Om vast te zetten moet je zelf wat voor maken?
Hoe is het met de rug? Ben zelf ook niet geheel ongeschonden door het nieuwe jaar gekomen zit nu in de ziektewet omdat ik 6 hechtingen in me vingers heb.
|
|||
|
|||
@cabapolo, ik ga er nog zat aan doen.
Bestuurders en bijrijders gedeelte wordt helemaal zwart. -Hemel -Vloerbedekking. -Deurstijlen. Heb ik volgende week. -Raamstijlen. In de laadruimte moet de installatie komen. Daar was ik al mee bezig. Wordt vervolgd. @Jel, Thanks. @MartijnCR, de oude remdruk begrenzer gaat er onderuit. Dus geen veer meer onder de caddy. Deze 2 komen voorin bij de motor. Ergens op het schutbord. Foto’s volgen. A.s. donderdag gaan ze er tussen. Vandaag weer wat op de kop getikt voor de caddy. Een motorafdekplaat van carbon. Origineel ziet het er zo uit. Wordt vervangen voor deze. Die paar krasjes bij de pijlstok krijg ik er wel uit. Even wachten tot hij binnen is. Nu nog een luchtfilterhuis van carbon