Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-12-2011, 10:53
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default Enkele problemen (Temp,Wijzer,Interieur)

Bij deze weer enkele (hoop kleine) problemen met mijn Golf 2 Gti 8V van 1990.

1. Mijn temperatuur lampje flikkert als ik rij,temperatuur wijzer loopt wel op tot een stuk voor het midden dus dit zit wel goed denk ik?

2. Mijn kilometerwijzer werkt niet goed,die loopt wel op maar naar beneden gaat die niet tegoei, als ik stilsta staat die nog op 30km/u ofzo,dan blijft die hangen?

3. Het interieur gedeelte onder mijn handschoenenkast is naar beneden gevallen, kan ik dit terug bevestigen of lijmen?

Hoop dat iemand mij kan helpen

mvg Ruben
Reply With Quote
  #2  
Old 26-12-2011, 11:05
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

1: Kijk even je koelvloeistof nivau na.
2: teller bak waarschijnlijk gewoon kapot.
En 3 de onder bak zit met 5 schroefjes vast geschroeft.
3 aan de bovenkant en 2 aan de onderkant/zijkant.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 26-12-2011, 11:08
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

ok merci, seffes eens controleren dan.

Dus best een nieuwe tellerbak steken of geeft die ergens slecht contact ofzo
Reply With Quote
  #4  
Old 26-12-2011, 11:31
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Je teller gaat met een kabel dus hij blijft waarschijnlijk ergens hangen .
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2011, 12:16
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

ok dan moet ik het dash es losmaken en kijken als ik iets zie.

Ik heb een amerikaanse gti dus de teller is in Miles & Km dus misschien moeilijk te vinden een volledige unit

grtz
Reply With Quote
  #6  
Old 27-12-2011, 17:12
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Ok heb gekeken en inderdaad men koelvloeistof is op terwijl deze 2 weken geleden volledig bijgevuld is geweest.

Dus dan zit ik met een lek, hoe kan ik dit het beste vinden?

Ik wou water ipv koelvloeistof erin gieten voor het lek te zien als da mag?

Grtz
Reply With Quote
  #7  
Old 27-12-2011, 17:16
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Als je het alleen doet om het lek te vinden mag het maar je moet hem daarna wel weer met koelvloeistof vullen.
Zeker nu het weer kouder word.
Meestal lekken ze rond de kop.
Maar het kan natuurlijk ook je koppakking oid. zijn.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #8  
Old 27-12-2011, 18:23
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Merci,morgen men auto eens binnenbrengen voor te kijken waar het probleem zit & dit dan te laten maken.


Ivm het probleem met de wijzer: Zou de hele tellerunit kapot zijn? Omdat de wijzer van het toerental gewoon normaal gaat, alleen die van de km doet raar
Reply With Quote
  #9  
Old 27-12-2011, 19:23
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

het kan zijn dat die is losgekomen aan de achterkant van de unit
Reply With Quote
  #10  
Old 28-12-2011, 17:44
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Vandaag auto goed warm gereden en erna gecontroleerd op een lek maar nergens iets te zien.

Nog manieren om te controleren waar het lek kan zitten?

grtz
Reply With Quote
  #11  
Old 28-12-2011, 18:04
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

kijk eens goed na de waterflensen ..
zijkant kop etcc willen wel eens lekken ..
anders moet je lektestje doen ..
succes
Reply With Quote
  #12  
Old 28-12-2011, 18:07
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by diskonaut
Vandaag auto goed warm gereden en erna gecontroleerd op een lek maar nergens iets te zien.

Nog manieren om te controleren waar het lek kan zitten?

grtz


volgens mij heb je geen lek
onlangs heb ik ook mijn volledige koelvloeistof vervangen en moest na een paar dagen ook bijvullen
sindsdien is alles in orde
Reply With Quote
  #13  
Old 28-12-2011, 18:49
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Morgen het niveau nog eens controleren en dan es kijken of ik iets zie. Hopen dat het niks is dan
Reply With Quote
  #14  
Old 29-12-2011, 10:53
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Als je hem hebt bijgevuld zonder dat de radiateurventilator één of twee keer is aangeslagen, dan zit er gewoon nog lucht in de radiateur in plaats van koelvloeistof en lijkt het alleen maar alsof het niveau ontzettend is gezakt. Je moet hem na het bijvullen dus warm laten draaien totdat er ook door de radiateur is gecirculeerd. Of gewoon later bijvullen.

Verder scheurt de flens aan de kop wel vaak rond de boutjes.
Reply With Quote
  #15  
Old 29-12-2011, 10:55
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb me vorige week ook rot gezocht achter een lek.

auto binnen gezet op een tapijt en laten warmdraaien, GEEN lek, geen lekkende verwarming, geen damp uit uitlaat.
in het begin moest ik elke week bijvullen, de laatste dagen was het na 12km al een rood knipperend lampje

uiteindelijk met 2 op gezocht met verlichting en draaiende motor onder de kap. ik kreeg ook geen druk meer op het watercircuit, tijdend het inknijpen van BEIDE radiatorslangen kreeg ik een heel klein beetje water op het carter vooraan.

mijn dikke slang van waterpomp naar blok (diegene die zo schuin tegen het blok omhoog loopt) had aan de kant van het blok een klein scheurtje. als de auto warm genoeg wordt en genoeg toeren draait lekte die slang op het motorblok (en verdampte snel genoeg blijkbaar).

op deze foto kan je die slang zien lopen achter men oliepijlstok, schuin naar rechts omhoog.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/100_9953.jpg

en dit was de kapotte slang, enkel zichtbaar als je ze dichtknijpt



dus ff met een paar man, motor warm draaien, op toeren houden en overal kijken, ook radiatorslangen eens goed dichtknijpen terwijl een andere overal nakijkt op lekken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #16  
Old 29-12-2011, 16:50
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Ja morgenvroeg gaan we hem eens nakijken en zien als er ergens een scheur is of dergelijke.

Kga eens overlopen wat gij hebt gedaan en hopen dat ik het vind

merci voor de reacties al, morgen hopelijk meer duidelijkheid
Reply With Quote
  #17  
Old 30-12-2011, 15:59
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

We hebben het lek gevonden. In de radiator heel links onderaan zat een gat dus

Ze hebben het stuk besteld,dacht nieuwe radiator, 75€

grtz
Reply With Quote
  #18  
Old 31-12-2011, 20:19
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Kijk dus toch lek.
Mooi dat het gevonden is.
Nou goed ontluchten dan kan er weinig mis gaan.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum