Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #821  
Old 24-12-2011, 09:21
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ja dat ook, maar als ik hem met een baco iet verbuig dan komt hij aan de onderkant toch niet verder van de stijl ofniet? Want dat effect moet ik wel hebben.
Want als hij dicht is hangt hij aan het uiteinde te laag.
Eigenlijk zou het schanier op de deur verstelbaar moeten zijn, dan zou je hem precies kunnen afhangen.
Reply With Quote
  #822  
Old 24-12-2011, 10:29
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Wat ben ik toch een bakei.
Ik bedacht me net van waar ga ik eigenlijk mijn deurvangers aan bevestigen?
Toen dacht ik kut daar moet natuurlijk nog wat tussen, ga ik bij mijn gedemonteerde spullen kijken vind ik de plaatjes die er tussen moeten.

Dus die even (laten) spuiten en ze er dan tussen hangen, dan zullen ze al een stuk beter gaan hangen.
Reply With Quote
  #823  
Old 24-12-2011, 10:32
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #824  
Old 24-12-2011, 13:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Holle ruimte hebben we het even over gehad tijdens het aanbrengen van de hemel. Ik zal even navragen bij mijn kennis, hij brengt Mike Sander's fett aan (wat origineel ook werd gedaan bij de latere bouwjaren).


Ik zou wel 'ns willen weten waar je dat vandaan hebt, dat heb ik nog nergens (b.v. niet in 't forum van de Golf 1 IG) gehoord...lijkt me eerlijk gezegd ook sterk Mike Sander's Fett in de produktie aan de lopende band aan te brengen, omdat het onder hoge temperaturen verwerkt moet worden. Wel is me bekend dat VW bij wagens van de latere modeljaren, en dan vooral bij 't laatste, 't '83er, veel meer aandacht heeft besteed aan de conservering van 't plaatwerk.

Maar Mike Sander's Fett naderhand (laten) aanbrengen is altijd goed, ik heb dat afgelopen zomer ook bij mijn 1er laten doen, Mike Sander's Fett was o.a. 'n testwinnaar bij Oldtimermarkt. Het spul blijft kruipen en gaat niet uitharden na verloop van tijd zoals dat bij normale tectyl (Teroson etc.) het geval is.

@Erik van Bilsen, die 1er van je begint serieus netjes uit te zien. Ik zou wel als ik jou was nog effe plastic binnenschermen in de voorste wielkasten van 't 83er modeljaar in jou auto plaatsen, plastic binnenschermen van de 83er jaargang voorin zou ook bij alle eerdere modeljaargangen mogelijk zijn, dan heb je het daar meteen ook goed beschermd.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 24-12-2011 at 13:38.
Reply With Quote
  #825  
Old 24-12-2011, 16:53
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Ik zou wel 'ns willen weten waar je dat vandaan hebt, dat heb ik nog nergens (b.v. niet in 't forum van de Golf 1 IG) gehoord...lijkt me eerlijk gezegd ook sterk Mike Sander's Fett in de produktie aan de lopende band aan te brengen, omdat het onder hoge temperaturen verwerkt moet worden. Wel is me bekend dat VW bij wagens van de latere modeljaren, en dan vooral bij 't laatste, 't '83er, veel meer aandacht heeft besteed aan de conservering van 't plaatwerk.

Maar Mike Sander's Fett naderhand (laten) aanbrengen is altijd goed, ik heb dat afgelopen zomer ook bij mijn 1er laten doen, Mike Sander's Fett was o.a. 'n testwinnaar bij Oldtimermarkt. Het spul blijft kruipen en gaat niet uitharden na verloop van tijd zoals dat bij normale tectyl (Teroson etc.) het geval is.

@Erik van Bilsen, die 1er van je begint serieus netjes uit te zien. Ik zou wel als ik jou was nog effe plastic binnenschermen in de voorste wielkasten van 't 83er modeljaar in jou auto plaatsen, plastic binnenschermen van de 83er jaargang voorin zou ook bij alle eerdere modeljaargangen mogelijk zijn, dan heb je het daar meteen ook goed beschermd.

Ik heb een paar mk1 cabrio's ('84 en '85) en twee mk1 uit 83 en die hebben standaard dat vet in de holle ruimtes zitten. Tot nu toe ben ik nog geen koets tegen gekomen van die bouwjaren die het niet had. Zelfs een in mijn bezit zijnde '82-er heeft die conservering, zij het wat minder aanwezig.

Zie volgende artikel uit golf1 info.
http://www.golf1.info/forum/index.p...&threadID=85793
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #826  
Old 24-12-2011, 17:26
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Ik heb een paar mk1 cabrio's ('84 en '85) en twee mk1 uit 83 en die hebben standaard dat vet in de holle ruimtes zitten. Tot nu toe ben ik nog geen koets tegen gekomen van die bouwjaren die het niet had. Zelfs een in mijn bezit zijnde '82-er heeft die conservering, zij het wat minder aanwezig.

Zie volgende artikel uit golf1 info.
http://www.golf1.info/forum/index.p...&threadID=85793


Mijn Golf 1 is in oktober 1982 geproduceerd, is dus van 't 83er modeljaar (D), mijn 1er was voordat ik die heb laten conserveren met Mike Sander's Fett inderdaad al geconserveerd vanaf de fabriek (zoals dat ook in je link staat was dat af fabriek al sinds 1976 het geval). Standaard conservering bij de mijne kon ik o.a. goed herkennen toen ik o.a. de zijpanelen achteren voor de behandeling met Mike Sander's Fett heb moeten verwijderen, maar of dat spul wat voorheen al vanaf de fabriek was gebruikt Mike Sander's Fett was waag ik te betwijfelen.

In de link van je naar golf1info staat er trouwens verder ook niks over dat Mike Sander's Fett vanaf de fabriek was toegepast. ("Marsrot83" en "Golf-GTI-Trophy" aldaar zijn trouwens twee mensen van de Golf 1 IG)
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #827  
Old 24-12-2011, 18:17
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Mijn Golf 1 is in oktober 1982 geproduceerd, is dus van 't 83er modeljaar (D), mijn 1er was voordat ik die heb laten conserveren met Mike Sander's Fett inderdaad al geconserveerd vanaf de fabriek (zoals dat ook in je link staat was dat af fabriek al sinds 1976 het geval). Standaard conservering bij de mijne kon ik o.a. goed herkennen toen ik o.a. de zijpanelen achteren voor de behandeling met Mike Sander's Fett heb moeten verwijderen, maar of dat spul wat voorheen al vanaf de fabriek was gebruikt Mike Sander's Fett was waag ik te betwijfelen.

In de link van je naar golf1info staat er trouwens verder ook niks over dat Mike Sander's Fett vanaf de fabriek was toegepast. ("Marsrot83" en "Golf-GTI-Trophy" aldaar zijn trouwens twee mensen van de Golf 1 IG)

Laat ik dan even in het midden laten of het het vet (of was) van Mike Sanders is geweest, in ieder geval is het een soortgelijk vet dat destijds is gebruikt en heeft mike sanders het origineel mogelijk nagebootst. ik kan het zelf ook niet herleiden naar de fabriek, ik ging er gewoon van uit dat dat af fabriek was, omdat het vet gelijk is aan het produkt dat nu verkocht wordt door genoemde firma (iig zo ziet het uit en voelt het aan) (is ook al meer dan 30jaar geleden ontwikkeld)
Mocht ik daarmee verwarring hebben laten ontstaan, dan is dit niet bewust gebeurd. Ik heb gewoon 1 + 1 opgeteld. Misschien mochten ze het toen niet zo noemen, weet ik veel of de automobielfabrikanten van toen vertelden waar de conservering vandaan kwam. Mogelijk om de concurentie niet te slim te maken
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #828  
Old 14-01-2012, 18:52
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Zo de velgen zijn inmiddels voorzien van bandjes en deze heb ik vandaag opgehaald.
1 velg had ik niet goed gekit en deze heb ik dus vandaag weer uit elkaar gehaald en opnieuw gekit. Maar hopen dat hij nu dicht is.

De voorzijde is 7" breed en ligt een 165/45/15 Nankang bandje om.
De achterzijde is 7,5" breed en hier ligt een 165/50/15 Bridgestone bandje om.
Ze zijn voorzien van stalen ventielen.






En ze moesten maar meteen onder de auto geknoopt worden voor te gaan passen

Zonder spoorverbreder:



Met 25mm spoorverbreder:





Voorzijde ben ik vergeten foto's te maken, maar daar zit helemaal nog geen gewicht dus ook nog aardig hoog op de pootjes. En moet nog logo's zien te score van OZ. Iemand een idee waar die te krijgen zijn van 74mm (meen ik)?

Inmiddels ook nieuwe koperen remleiding gemonteerd, ook geen foto's van.
En begin volgende week komt de versnellingsbak terug van de revisie en spuitwerkzaamheden. Dan kan die op het blok worden gemaakt en kan die erin gelepeld worden.
Reply With Quote
  #829  
Old 14-01-2012, 19:57
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Staat wel erg mooi hoor !!

Ik neem aan dat je wel steenslagkapjes/stickers gaat monteren?
Reply With Quote
  #830  
Old 14-01-2012, 20:07
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Heel dik Erik ziet er echt gaaf uit !!!

Reply With Quote
  #831  
Old 14-01-2012, 20:24
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Mooi zo Totaalplaatje zijn we natuurlijk ook benieuwd naar

Zoals ik de foto zie, zou je ook zonder de spacer kunnen en dan iets lager? Misschien wel net zo mooi
Reply With Quote
  #832  
Old 15-01-2012, 09:39
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Bedankt.

Ik ben inderdaad nog van plan de steenslagkapjes te gaan monteren.
Maar de auto gaat nog terug naar de spuiter om geschuurd en gepolijst te worden, mij leek het dan makkelijker om dat eerst te doen en dan de kapjes erop. Ook daarom hem ik aan de buitenkant nog vrijwel niks gemonteerd, puur voor het polijsten.

De Golf zal ook nog een stukje zakken als straks al het gewicht er weer inzit. En dan kijk ik gewoon hoever die aan de voorkant uit gaat steken en haal dan een spacer voor achter dat hij daar net zo breed uitvalt.

Zal kijken als ik straks wat tijd heb om een foto te maken van het totaalplaatje.
Reply With Quote
  #833  
Old 15-01-2012, 10:40
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

zo zo, bling bling
Reply With Quote
  #834  
Old 15-01-2012, 12:07
vwcrazy's Avatar
vwcrazy vwcrazy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 233
Default

je auto begint er al dik uit te zien erik.

voor dat ik zo ver ben als dat jij dat nu bent ben ik nog wel een paar weken verder.
Reply With Quote
  #835  
Old 15-01-2012, 13:20
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

wielen ziet er strak uit
__________________
VW Golf 6 GTD 2013
VW Golf 1 Diesel 1983
VW Golf 1 Benzine 1977

http://www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #836  
Old 15-01-2012, 20:20
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Thanx heren,
Nog wat sfeerfoto´s gemaakt.

Daar staat die dan

















Staat wat te breed



En met steenslagkapje

Reply With Quote
  #837  
Old 15-01-2012, 20:36
CustomCarAlloy CustomCarAlloy is offline
Adverteerder: Custom Car Alloy
 
Join Date: May 2011
Posts: 169
Default

Echt een mooi project, Erik. Ik vond het leuk om je golf in het echt te hebben kunnen aanschouwen. Succes met de opbouw verder!
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten

www.customcaralloy.com
info@customcaralloy.com
Reply With Quote
  #838  
Old 15-01-2012, 20:45
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Wat een plaatje om hem zo te zien, ik vind de wielen qua breedte erg mee vallen.
Hoever wil je de wielen naar binnen hebben ?
Reply With Quote
  #839  
Old 15-01-2012, 21:23
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

vind het wel vet zo met die wielen
steken niet zo ver uit als die banden die achter in de garage tegen de
muur aan staan
Reply With Quote
  #840  
Old 15-01-2012, 22:07
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

vind het ook helemaal niet te breed!

staat best netjes!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum