#821
|
||||
|
||||
Ja dat ook, maar als ik hem met een baco iet verbuig dan komt hij aan de onderkant toch niet verder van de stijl ofniet? Want dat effect moet ik wel hebben.
Want als hij dicht is hangt hij aan het uiteinde te laag. Eigenlijk zou het schanier op de deur verstelbaar moeten zijn, dan zou je hem precies kunnen afhangen. |
#822
|
||||
|
||||
Wat ben ik toch een bakei.
Ik bedacht me net van waar ga ik eigenlijk mijn deurvangers aan bevestigen? Toen dacht ik kut daar moet natuurlijk nog wat tussen, ga ik bij mijn gedemonteerde spullen kijken vind ik de plaatjes die er tussen moeten. Dus die even (laten) spuiten en ze er dan tussen hangen, dan zullen ze al een stuk beter gaan hangen. |
#823
|
||||
|
||||
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#824
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou wel 'ns willen weten waar je dat vandaan hebt, dat heb ik nog nergens (b.v. niet in 't forum van de Golf 1 IG) gehoord...lijkt me eerlijk gezegd ook sterk Mike Sander's Fett in de produktie aan de lopende band aan te brengen, omdat het onder hoge temperaturen verwerkt moet worden. Wel is me bekend dat VW bij wagens van de latere modeljaren, en dan vooral bij 't laatste, 't '83er, veel meer aandacht heeft besteed aan de conservering van 't plaatwerk. Maar Mike Sander's Fett naderhand (laten) aanbrengen is altijd goed, ik heb dat afgelopen zomer ook bij mijn 1er laten doen, Mike Sander's Fett was o.a. 'n testwinnaar bij Oldtimermarkt. Het spul blijft kruipen en gaat niet uitharden na verloop van tijd zoals dat bij normale tectyl (Teroson etc.) het geval is. @Erik van Bilsen, die 1er van je begint serieus netjes uit te zien. Ik zou wel als ik jou was nog effe plastic binnenschermen in de voorste wielkasten van 't 83er modeljaar in jou auto plaatsen, plastic binnenschermen van de 83er jaargang voorin zou ook bij alle eerdere modeljaargangen mogelijk zijn, dan heb je het daar meteen ook goed beschermd.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 24-12-2011 at 13:38. |
#825
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een paar mk1 cabrio's ('84 en '85) en twee mk1 uit 83 en die hebben standaard dat vet in de holle ruimtes zitten. Tot nu toe ben ik nog geen koets tegen gekomen van die bouwjaren die het niet had. Zelfs een in mijn bezit zijnde '82-er heeft die conservering, zij het wat minder aanwezig. Zie volgende artikel uit golf1 info. http://www.golf1.info/forum/index.p...&threadID=85793
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#826
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn Golf 1 is in oktober 1982 geproduceerd, is dus van 't 83er modeljaar (D), mijn 1er was voordat ik die heb laten conserveren met Mike Sander's Fett inderdaad al geconserveerd vanaf de fabriek (zoals dat ook in je link staat was dat af fabriek al sinds 1976 het geval). Standaard conservering bij de mijne kon ik o.a. goed herkennen toen ik o.a. de zijpanelen achteren voor de behandeling met Mike Sander's Fett heb moeten verwijderen, maar of dat spul wat voorheen al vanaf de fabriek was gebruikt Mike Sander's Fett was waag ik te betwijfelen. In de link van je naar golf1info staat er trouwens verder ook niks over dat Mike Sander's Fett vanaf de fabriek was toegepast. ("Marsrot83" en "Golf-GTI-Trophy" aldaar zijn trouwens twee mensen van de Golf 1 IG)
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#827
|
||||
|
||||
Quote:
Laat ik dan even in het midden laten of het het vet (of was) van Mike Sanders is geweest, in ieder geval is het een soortgelijk vet dat destijds is gebruikt en heeft mike sanders het origineel mogelijk nagebootst. ik kan het zelf ook niet herleiden naar de fabriek, ik ging er gewoon van uit dat dat af fabriek was, omdat het vet gelijk is aan het produkt dat nu verkocht wordt door genoemde firma (iig zo ziet het uit en voelt het aan) (is ook al meer dan 30jaar geleden ontwikkeld) Mocht ik daarmee verwarring hebben laten ontstaan, dan is dit niet bewust gebeurd. Ik heb gewoon 1 + 1 opgeteld. Misschien mochten ze het toen niet zo noemen, weet ik veel of de automobielfabrikanten van toen vertelden waar de conservering vandaan kwam. Mogelijk om de concurentie niet te slim te maken
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#828
|
||||
|
||||
Zo de velgen zijn inmiddels voorzien van bandjes en deze heb ik vandaag opgehaald.
1 velg had ik niet goed gekit en deze heb ik dus vandaag weer uit elkaar gehaald en opnieuw gekit. Maar hopen dat hij nu dicht is. De voorzijde is 7" breed en ligt een 165/45/15 Nankang bandje om. De achterzijde is 7,5" breed en hier ligt een 165/50/15 Bridgestone bandje om. Ze zijn voorzien van stalen ventielen. En ze moesten maar meteen onder de auto geknoopt worden voor te gaan passen Zonder spoorverbreder: Met 25mm spoorverbreder: Voorzijde ben ik vergeten foto's te maken, maar daar zit helemaal nog geen gewicht dus ook nog aardig hoog op de pootjes. En moet nog logo's zien te score van OZ. Iemand een idee waar die te krijgen zijn van 74mm (meen ik)? Inmiddels ook nieuwe koperen remleiding gemonteerd, ook geen foto's van. En begin volgende week komt de versnellingsbak terug van de revisie en spuitwerkzaamheden. Dan kan die op het blok worden gemaakt en kan die erin gelepeld worden. |
#829
|
|||
|
|||
Staat wel erg mooi hoor !!
Ik neem aan dat je wel steenslagkapjes/stickers gaat monteren? |
#830
|
||||
|
||||
Heel dik Erik ziet er echt gaaf uit !!!
|
#831
|
||||
|
||||
Mooi zo Totaalplaatje zijn we natuurlijk ook benieuwd naar
Zoals ik de foto zie, zou je ook zonder de spacer kunnen en dan iets lager? Misschien wel net zo mooi |
#832
|
||||
|
||||
Bedankt.
Ik ben inderdaad nog van plan de steenslagkapjes te gaan monteren. Maar de auto gaat nog terug naar de spuiter om geschuurd en gepolijst te worden, mij leek het dan makkelijker om dat eerst te doen en dan de kapjes erop. Ook daarom hem ik aan de buitenkant nog vrijwel niks gemonteerd, puur voor het polijsten. De Golf zal ook nog een stukje zakken als straks al het gewicht er weer inzit. En dan kijk ik gewoon hoever die aan de voorkant uit gaat steken en haal dan een spacer voor achter dat hij daar net zo breed uitvalt. Zal kijken als ik straks wat tijd heb om een foto te maken van het totaalplaatje. |
#833
|
||||
|
||||
zo zo, bling bling
|
#834
|
||||
|
||||
je auto begint er al dik uit te zien erik.
voor dat ik zo ver ben als dat jij dat nu bent ben ik nog wel een paar weken verder. |
#835
|
||||
|
||||
wielen ziet er strak uit
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#836
|
||||
|
||||
Thanx heren,
Nog wat sfeerfoto´s gemaakt. Daar staat die dan Staat wat te breed En met steenslagkapje |
#837
|
|||
|
|||
Echt een mooi project, Erik. Ik vond het leuk om je golf in het echt te hebben kunnen aanschouwen. Succes met de opbouw verder!
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten www.customcaralloy.com info@customcaralloy.com |
#838
|
||||
|
||||
Wat een plaatje om hem zo te zien, ik vind de wielen qua breedte erg mee vallen.
Hoever wil je de wielen naar binnen hebben ? |
#839
|
||||
|
||||
vind het wel vet zo met die wielen
steken niet zo ver uit als die banden die achter in de garage tegen de muur aan staan |
#840
|
||||
|
||||
vind het ook helemaal niet te breed!
staat best netjes!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |