Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 11-12-2011, 17:43
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

Ja s goed man! S het trouwens mogelijk om straks op bio ethanol te gaan rijden? Icm die cv carbs dan he.. Rijker afstellen en ontsteking toch?! Heb wel is gelezen dat je dan pk's kunt winnen.. Of is dit bullshit, 3keer kut, en kan ik gewoon beter op eur98 blijven rond hobbelen?!

Iemand bekend met bio ethanol icm met carbs?!
En nog een vraagje over de verbouwing, ik ben TIG rvs fotolasser van beroep.. Dus spruitstukkie is voor mij geen probleem..

Heb de ontsteking van een kr.. Maar waarom moet ik die gebruiken ipv mijn onsteking die van de PL afkomt?

En kan ik gewoon met mijn kabelboom blijven rijden van de PL?! (uiteraard alle computers E.D weggelaten)

De sproeier bezetting is 140 volgens mij kan ik eerdaags wel proberen op te starten of is 140 te klein?!


Dynamo, watermondje ect is bekend en is al aangepast..

Alle tips tricks zijn welkom.. Groeten!!!
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet

Last edited by D-ion : 11-12-2011 at 17:50.
Reply With Quote
  #22  
Old 14-12-2011, 23:26
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

Eehmmm wie o wie kan mij helpen
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet
Reply With Quote
  #23  
Old 15-12-2011, 06:17
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

je sproeiers zou je moeten vergroten, 140 is veel te klein. Ik heb een KR en rij nu met 182,5 met de gasnaalden op de middenstand. Op deze manier blijft mijn motor in elk toerengebied rond 14,6 air/fuel (bijna lambda 1) dus is aardig goed.
Reply With Quote
  #24  
Old 16-12-2011, 21:16
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Bio ethanol is behoorlijk schraal. Dit houd in de al je kunststof en rubber uitdroogd/hard wordt. De zaak zal onvermijdelijk gaan lekken na verloop van tijd.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #25  
Old 24-12-2011, 12:30
MM Designs MK1 MM Designs MK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 128
Default

Ziet er erg goed uit maar ff 1 vraagje als je naar foto 4 kijkt zie je dat de diameter van je spruitstuk runners veel groter is dan de diameter van de inlaat zijde van je carbs hoe ga je dat verschil opvangen?



Quote:
Originally Posted by D-ion
Golf1 16v. 40mm cv carb ombouw





























Begin is er, dacht ik zo...
__________________
Golf 1 1981 1.1
Golf 1 1983 1.1 => 1.8 16v
Golf 3 1996 2.0 8v
Reply With Quote
  #26  
Old 28-12-2011, 18:45
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

Ehm.... De diameters van de runners en carbs zijn op een tiende nauwkeurig gelijk.. Hebb ze precies afgedraaid zodat ik straks met 4 stukjes slang. En 8 klemmetjes de boel kan monteren.. Misschien optisch bedrog?!(van foto 4)
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet
Reply With Quote
  #27  
Old 29-12-2011, 11:22
bert3660 bert3660 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 101
Default

Ziet er heel strak uit!

Mijn Complimenten voor het werk!

grts
Reply With Quote
  #28  
Old 15-02-2012, 16:00
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 186
Default

Hoi man,

nog vorderingen? heb al even niks meer gezien en ben wel benieuwd!

groeten
Ferry
Reply With Quote
  #29  
Old 15-02-2012, 23:04
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

ik had dit nog niet eerder gezien zo, maar donders wat een leuk project zo. pracht van een spruitstuk !
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #30  
Old 21-02-2012, 18:27
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

Thanks! Heb er ook erg me best op gedaan.. Project staat even on hold door het koude weer.. Vrijdag schaf ik een golf 3,5 cabby aan voor daily. Die heeft dan ook wat aandacht nodig.. Zodra ik verder ga volgen meer foto's + updates. See you all soon.. Gr dion
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet
Reply With Quote
  #31  
Old 07-03-2012, 11:46
mechfreak mechfreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 6
Default

Hoi,ik ben Roman en kan jou verder helpen met de carbs,kwa afstelling.ik heb zelf en 2.3 Liter 5 cilinder 10V audi motor op 5 Yamaha R1 carburateurs omgebouwd.ik rij er al 2 jaar mee en ben al ardig opgeschoten kleine problemen te verhelpen.
de e85 ombouw is mogelijk,wil ik ook doen,maar ik ga wel een losse carburateur uit elkaar halen en alle plastic en rubber deelen in e85 laten liggen om te kijken of iets gaat gebeuren met deze deelen.wat is cilinderinhoud van jou motor per cilinder en wat is de cilinderinhoud van de motorfiets war de carbs vandaan komen per cilinder?Heb jij en AFR meter monteerd?
Reply With Quote
  #32  
Old 08-03-2012, 10:58
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Beetje offtopic ..maar heb je een foto van die 5x carb op die v5?
Want dat lijkt mij een heerlijk plaatje!
Reply With Quote
  #33  
Old 08-03-2012, 12:23
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Tis een L5, geen V5; klik!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #34  
Old 09-03-2012, 08:05
mechfreak mechfreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 6
Default

Ik mag hier geen fotos posten,maar kijk eens op youtube naar de kanal van wurstbroto daar vind je en paar filmpjes van de heuvelklim in Duitsland en van de rollenbank.
Reply With Quote
  #35  
Old 09-03-2012, 11:17
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Tis een L5, geen V5; klik!



Haha ja natuurlijk. Was een gewoonte.
Klinkt super!!
Reply With Quote
  #36  
Old 14-03-2012, 07:08
mechfreak mechfreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 6
Default

http://youtu.be/eiv-g2K4xyM
deze audi staat niet alleen maar op de Parkeerplaats.
Reply With Quote
  #37  
Old 12-04-2012, 21:21
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default Even wat foto's



In opbouw!



2



En de carbs



De cabby




__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet

Last edited by D-ion : 12-04-2012 at 21:27.
Reply With Quote
  #38  
Old 17-04-2012, 11:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooi werk
Al wat opgeschoten met je ontsteking?
Je hebt een KR unit nodig omdat de PL ontsteking geintregreerd in de ECU zit, KR heeft een stand alone ontsteking.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #39  
Old 18-04-2012, 14:39
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

Oke oke.. Nou eigenlijk ben ik vooral bezig geweest met het opbouwen van de auto zelf.. Heb het ook erg druk qua werk ect. Zit nu ook tm zaterdag in wenen oostenrijk. Dus dan word het beetje moeilijk sleutelen aan de golf. Maar ik kan dus niet gewoon me computer van de pl met de vacuumslang aansluiten straks? Die vervroegd dan toch ook gewoon m'n onsteking?
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet
Reply With Quote
  #40  
Old 27-04-2012, 22:05
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

iemand ? verder nog tips zoals: Basismaat sproeiers

Afstelling gasnaalden

Is het pompje die bij een golf 2 16v in de tank zit, I.C.M T stuk met retour leiding genoeg om de vlotters te vullen?

Wat te doen met de stekkers die normaal op het gaskleppenhuis zitten, lambda zonde, koudestart sproeier, en koelvloeistof sensor die voor het motor management is?

Is zo'n schuiftonnetje die je op de gaskabel kan schroeven sterk genoeg om de gaskabel te monteren?

Ik weet dat ik daarna alles nog moet finetunen en syngroon stellen dat laat ik bij een kennis doen bij een motorzaak. Het gaat mij vooral om te kunnen starten

Verdere tips altijd welkom! het mooie weer komt er aan heb even een zetje nodig om het lopend te krijgen..
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum