#1
|
||||
|
||||
Golf 2 1.3i NZ warme start
Sinds een week of 2 start mijn NZ moeilijk of niet als hij warm is.
Koude start heb ik (nog) geen problemen gehad. Stationair loopt hij goed als hij draait (850-1000rpm). Motor stottert of hapert niet, trekt gewoon goed op. Heb na de 1e keer niet starten meteen een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald en vervangen voor de oude. Deze was redelijk ingesleten. Als hij niet wil aanslaan hoor je alleen de startmotor draaien, hij maakt ook echt geen aanstalten om aan te slaan. 2 min later start hij gewoon of er niets aan de hand is. Wie heeft er een idee?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
hallo probeer eens je temp sensor .. vrgr gooigolf .. |
#3
|
||||
|
||||
Blauw of zwart?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
volges mij de blauwe .. zwarte is volges mij voor de temp meter .. vrgr gooigolf .. |
#5
|
||||
|
||||
De blauwe dus, okee.
Temp meter in de auto doet het gewoon goed idd. Maar mocht het zijn dat die defect is die blauwe zou de motor dan niet altijd verhoogt stationair moeten draaien? Of komt het gewoon omdat hij te heet wordt dat er een beveiliging inslaat oid?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#6
|
||||
|
||||
moet je gewoon even proberen ..
module . wil ook wel eens probleemen geven zit achter je bobine . even proberen succes |
#7
|
||||
|
||||
Ik ga het proberen bedankt voor je info
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#8
|
|||
|
|||
- Vacuumslangetje naar je brandstofdrukregelaar even nakijken (onderdruk komt niet aan --> brandstofdruk op de injectoren klopt niet meer).
- Stekkers van de Digijet en de transistorontsteking nakijken (slecht contact --> spanning valt weg). - Blauwe tempsensor nakijken (geeft bijv. koude motor aan terwijl hij warm is --> te weinig inspuiting). - Injectorrubbers nakijken (lek --> inspuitdruk valt weg). Of het is het begin van het eind van een Hallgevertje. |
#9
|
||||
|
||||
Blauwe temperatuur vervangen vorige week...
Echter moet ik nog steeds lang doorstarten voor hij aanslaat als hij warm is. Zouden de bougies (of kabels) ook boosdoener kunnen zijn? Bij koude start geeft hij nu 1150/1250 tpm, vroeger was dit 1500tpm bij koude motor. Verder bij bedrijfswarme motor gewoon +/- 950 tpm.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#10
|
||||
|
||||
probleem blijft...
Wat zijn de verdere opties?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|