Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-12-2011, 08:44
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default Golf 2 1.3i NZ warme start

Sinds een week of 2 start mijn NZ moeilijk of niet als hij warm is.
Koude start heb ik (nog) geen problemen gehad.
Stationair loopt hij goed als hij draait (850-1000rpm).
Motor stottert of hapert niet, trekt gewoon goed op.
Heb na de 1e keer niet starten meteen een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald en vervangen voor de oude. Deze was redelijk ingesleten.

Als hij niet wil aanslaan hoor je alleen de startmotor draaien, hij maakt ook echt geen aanstalten om aan te slaan. 2 min later start hij gewoon of er niets aan de hand is.

Wie heeft er een idee?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2011, 10:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Sinds een week of 2 start mijn NZ moeilijk of niet als hij warm is.
Koude start heb ik (nog) geen problemen gehad.
Stationair loopt hij goed als hij draait (850-1000rpm).
Motor stottert of hapert niet, trekt gewoon goed op.
Heb na de 1e keer niet starten meteen een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald en vervangen voor de oude. Deze was redelijk ingesleten.

Als hij niet wil aanslaan hoor je alleen de startmotor draaien, hij maakt ook echt geen aanstalten om aan te slaan. 2 min later start hij gewoon of er niets aan de hand is.

Wie heeft er een idee?

hallo probeer eens je temp sensor ..
vrgr gooigolf ..
Reply With Quote
  #3  
Old 07-12-2011, 13:24
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Blauw of zwart?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #4  
Old 07-12-2011, 13:31
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Blauw of zwart?

volges mij de blauwe ..

zwarte is volges mij voor de temp meter ..
vrgr gooigolf ..
Reply With Quote
  #5  
Old 07-12-2011, 13:36
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

De blauwe dus, okee.
Temp meter in de auto doet het gewoon goed idd.

Maar mocht het zijn dat die defect is die blauwe zou de motor dan niet altijd verhoogt stationair moeten draaien?
Of komt het gewoon omdat hij te heet wordt dat er een beveiliging inslaat oid?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 07-12-2011, 13:37
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

moet je gewoon even proberen ..

module . wil ook wel eens probleemen geven
zit achter je bobine .
even proberen
succes
Reply With Quote
  #7  
Old 07-12-2011, 13:38
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik ga het proberen bedankt voor je info
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #8  
Old 07-12-2011, 18:23
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

- Vacuumslangetje naar je brandstofdrukregelaar even nakijken (onderdruk komt niet aan --> brandstofdruk op de injectoren klopt niet meer).
- Stekkers van de Digijet en de transistorontsteking nakijken (slecht contact --> spanning valt weg).
- Blauwe tempsensor nakijken (geeft bijv. koude motor aan terwijl hij warm is --> te weinig inspuiting).
- Injectorrubbers nakijken (lek --> inspuitdruk valt weg).

Of het is het begin van het eind van een Hallgevertje.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-01-2012, 18:52
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Blauwe temperatuur vervangen vorige week...
Echter moet ik nog steeds lang doorstarten voor hij aanslaat als hij warm is.
Zouden de bougies (of kabels) ook boosdoener kunnen zijn?

Bij koude start geeft hij nu 1150/1250 tpm, vroeger was dit 1500tpm bij koude motor.
Verder bij bedrijfswarme motor gewoon +/- 950 tpm.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #10  
Old 17-02-2012, 09:42
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

probleem blijft...

Wat zijn de verdere opties?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum