Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-11-2011, 12:20
VW, Das Auto VW, Das Auto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 15
Default probleem koelvloeistofniveau/temperatuur

Als ik mijn auto aanzet gaan na ongeveer 5 sec het lampje van mijn koelvloeistof branden samen met gepiep. Dit gebeurd alleen als de motor koud staat. Het lampje gaat uit nadat ik een scherpe bocht neem (oprit autostrade) of als motor beetje op temperatuur komt.

Ook gebeurd dit als ik mijn motor helemaal niet start en gewoon mijn sleutelcontact omdraai.

Het gaat over een golf IV 1.6 75kW motorcode AVU

Ik vermoed dat het bij de koelvloeistoftemperatuursensor ligt aangezien die wel eens stuk kunnen gaan..

De wagen heeft wel nog maar 50 000 km en de temperatuur wordt wel nooit te hoog.

Graag had ik jullie mening gehoord

Yannick
Reply With Quote
  #2  
Old 24-11-2011, 12:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

is je koelvloeistof op peil?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-11-2011, 14:40
VW, Das Auto VW, Das Auto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by René
is je koelvloeistof op peil?


Ja mijn koelvloeistof is perfect op peil
Reply With Quote
  #4  
Old 24-11-2011, 17:08
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

het lampje van het niveau gaat branden als ik het zo op maak ut je tekst.
Als je de dop van het potje af haalt zie je daar 2 pennetjes in, schraap daar maar eens met een schroevendraaier over. dan is het probleem wel over.
Als er iets met de Temp. sensor is gaat het motorstoringslampje meestal branden.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-11-2011, 18:35
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Als ik je beschrijving lees is het net of hij niet op peil staat, dat doen ze meestal bij koude start met een piep geluid.
Maar als jij zeker weet dat hij op max staat bij koude motor dan kan het nog in je reservoir zelf zitten daar zit een voeler in voor het niveau.

Check even goed of je peil dus op max staat bij koud, zo ja zou ik het reservoir vervangen
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #6  
Old 27-11-2011, 20:30
VW, Das Auto VW, Das Auto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 15
Default

Probleem is opgelost door met een schroevendraaier is over die 2 pennen te schrapen! Bedankt voor de typ!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-11-2011, 22:25
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Hier hetzelfde probleem, zo nu en dan. Zal deze oplossing ook eens proberen.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum