#1
|
|||
|
|||
Verlagen caddy mk1
Graag jullie ervaringen met verlagen van je caddy mk1, als je wilt ook de waardes erbij vermelden als velgmaat, et waarde, wel of geen blokjes nog tussen je bladveer en de as, merk van de verlaag kit, enz. enz.
Foto's zouden ook helpen. Ik ga de mijne verlagen, ik heb een set 16" bbs, 1 delig en een set JBW ML 7x13 et3. Zijn er ook mensen hier die een schroefset achter hebben gemaakt i.p.v. bladveren?
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#2
|
||||
|
||||
Schroefset achter, kan misschien wel, als je een caddy hebt, die aangepast is voor bijv rolstoelvervoer.
|
#3
|
||||
|
||||
wil de mijne ook verlagen achter. Iemand tips? Weet niet hoe te beginnen
wil graag niet de as omdraaien. Er zijn toch ook setjes waarbij dat niet hoeft? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook eens een setje laten maken, waarbij de as niet omgedraaid hoeft te worden. Heb mijn caddy toen verkocht, en de koper heeft het setje later gemonteerd. zie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88990 |
#5
|
|||
|
|||
Euhmm, hoe moet je die as niet omdraaien dan, de nieuwe eigenaar heeft dat wel gedaan..
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#6
|
||||
|
||||
hallo
ik heb vorige week mijn caddy achter verlaagt, ik de auto achter op bokken en een paar bokken onder de as gezet daarna de bladveren los gehaald en eronder gehangen en alles weer vast eerst wel even het centreergat doorboren in de as. wat ik nodig was is : 8x m12 x160 bout met moer maar je kunt mischien ook de U beugels weer gebruiken 2x m10 x140 bout met moer 2x stalen plaat met de zelde afmeting als er nu bij zit en je moet nog 2 stukjes koker waar je U modeletjes van maakt voor het kantelen van de as tegente gaan het voordeel van deze manier vond ik dat je de remmerij niet los hoeft te maken. ik hoop dat je hier wat aan hebt. Evert |
#7
|
||||
|
||||
Is er geen bedrijf of iemand waar ik de mijne tzt kan verlagen?
Wil er hoog naartoe en laag terugrijden Als mn as los is zou ik hem ook willen poedercoaten. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, dat was ik Is erg makkelijk gegaan en het zit goed stevig! Soortgelijk iets wordt ook op Ebay aangeboden in Duitsland, maar wel met een flinke prijs: http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-1-Ca...=item19c73e197d |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ow, neem dan gelijk ff je tent mee om te overnachten, weet niet of je enig idee hebt hoe lang stralen en coaten duurt, als ze al van plan zijn de oven voor 1 achteras even op te starten + niet ieder (Bijna geen) garage heeft een poedercoat instalatie staan...
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Iets te lux voor op m'n ratje haha... Maar thankx!
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#11
|
||||
|
||||
gewoon zelf doen 2 a 3 uurtjes knutselen en klaar spuitbusje zwart over de as en klaar.
moet toch kunnen |
#12
|
||||
|
||||
nog een optie: http://www.justcaddys.com/rear_axle_drop_plates.html
Weet niet hoe stevig dit moet zijn... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
219 euro? Heb voor dat setje van mij, destijds veel minder betaald |
#14
|
|||
|
|||
Dat met dat centreer gat, moet je dan je as een halve slag draaien? Of boor je die door en door? (Door je hele as heen?)
Ik heb al een setje 13x7 liggen, met "maar" 10cm verlaging is dat nog niet laat genoeg zeker? Lager betekent blokjes tussen de as en de veer in ofzo?
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#15
|
||||
|
||||
ik heb het centreer gat helemaal doorgeboord en een m10 bout er helemaal doorheen ook door de blad veren
|
#16
|
|||
|
|||
maar als je niet 100% recht door je as boort ligt ie nog scheef toch?
En what about die standaard schokdempers die erop zitten, die passen ook nog gewoon bij een as omlegging?
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif Last edited by Fasterd : 07-02-2012 at 20:14. |
#17
|
||||
|
||||
ik heb het gat een beetje ruimer geboord alles gemonteerd op de bladveren en toen pas de U plaatjes die de ronde as weer vlak maken zeg maar, die heb toen pas vast gelast , recht is de as altijd deze zal niet snel een wokkel worden
en voor de schokbrekers kun je die van een kever pakken (heb ik gedaan) of volgens mij van een '90er suzuki alto hoop dan je hier wat aan hebt |
#18
|
|||
|
|||
Willekeurige kever?
En ja, dit is allemaal info die me van past komt bij het grote moment Thankx!
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#19
|
||||
|
||||
willekeurig durf ik zo niet te zegen ik heb bij een kevergek bij mij uit de buurt gebruikt gekocht mischien zit er bij jou in de buurt ook zo eentje en heeft die nog een setje gebruikt liggen ben je voor een paar tientjes klaar wel om denken dat een schokbreker hebt dus met aan beide kanten een oog voor de doorgaande bout.
anders hier op het forum even rond neuzen op de luchtgekoelde afdeling zit vast eentje bij jou in de buurt Last edited by ewcaddymk1 : 07-02-2012 at 20:47. |
#20
|
||||
|
||||
o'ja ik weet niet hoe je het wil doen maar ik heb hier al eens eerder gepost hoe ik het gedaan heb i.v.m. de remleiding die vond ik bij mij nogal vast zitten en had er geen goed gevoel bij om door te zetten om deze los te krijgen dus heb ik de blad veren los gehaald en de as op steuntjes gelegd en toen de bladveren er weer onder , om het centreer gat door te boren heb je dan wel genoeg ruimte in de remleidingen om de as te draaien als deze nog los ligt, als de bouten van de bladveren niet los willen dan houd het op met deze optie dus
|