Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-11-2011, 16:40
paskal paskal is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2
Default golf 3 1.9 td bj '96 turbo probleem

hoi

men probleem zit hem in de turbodruk eerst meette ik 0.2bar .

toen heb ik de egr klep afgesloten nog altijd 0.2 bar druk .

het slangetje van de wastegate naar de turbo volledig afgedopt nog steeds 0.2 bar druk .

toen aan de mengschroef gedraaid voor meer diesel te geven heb al het ijzeren plaatje erond moeten wegdoen dus toen maar eens naar binnengedraaid en het resultaat was nog maar 0.3bar in totaal
de wagen trekt wel beter op nu maar heb al vanal gelezen en normaal moet hem toch een 1.2 bar druk geven

en de wagen loopt zeer goed niet stotteren of nix maar heeft wel al 325000 km

aan wat zou het nog kunnen liggen

mvg paskal
Reply With Quote
  #2  
Old 17-11-2011, 20:06
P.MK3Dub.'s Avatar
P.MK3Dub. P.MK3Dub. is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 194
Default

Ten eerste waarom zou je een orginele golf diesel 1.2 bar turbo druk willen geven? De dikke wagens hebben meestal zoveel druk alleen zijn verre van orgineel. Ik zou er gewoon lekker vanaf blijven.
__________________
I'D Rather Push A Volkswagen Than Drive A Opel!.
(ex) Golf 3 GTI 2.0 8v
(ex) Golf 2 Memphis 1.3 8v
(Daily) Golf 3 1.6 8v
www.veedobbelyoe.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 17-11-2011, 20:19
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Trekt hij wel goed door?
En heb je niet erg veel rook uit je uitlaat?
Ik denk dat je wastegate los zit oid.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #4  
Old 17-11-2011, 20:30
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Laten we beginnen bij het begin, waar heb je de turbo druk gemeten?

Het beste kan je een T-stukje plaatsen tussen het slangetje dat van je turbo naar de LDA van de pomp gaat. Hier sluit je dan vervolgens een drukmetertje op aan.

Met een dieselpomp goed opgeschroefd kan je zelfs 1,4 bar halen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 18-11-2011, 11:34
paskal paskal is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2
Default

hij trekt goed door en juist geen rook als ik hem nog wat opschroef krijg ik wel rook

en tussen de lda en turbo had ik hem eerst geplaats en daar meetde hij de vacium .
dus heb ik hem maar verplaats naar het slangetje wat van bovenop de turbo naar onder de wastegate gaat.
het korste bij de turbo heb ik het T stuk en een 5cm naar onder heb ik het kraantje voor te vernauwen gezet
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum