#21
|
||||
|
||||
ok, ff mijn verhaal......
mijn auto (jetta 1.3 mh blok) word goed warm. duurd alleen 5 minuten rijden voordat het metertje omhoogkomt, en 15 minuten voordat het metertje net na het contole lampje komt te staan. als ik hem dan stationair laat lopen duurd het best lang, 7a8 minuten, voordat het metertje doorslaat richting rode vlakje. als ik dan weer ga rijden duurd het ongeveer 4 snelweg km's voordat het metertje weer zakt. hij komt dan niet meer boven het contole lampje. de verwarming word ook niet echt warm. kan di ook aan dat alu busje liggen in de kachel slang? waterpomp is goed, zit met 5000km een nieuwe op. |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
kan aan de modificatie liggen, kan ook zijn dat thermostaat niet goed is, je zegt een nieuwe waterpomp, maar wellicht is de thermostaat niet goed, of niet goed geplaatst
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#23
|
||||
|
||||
thermostaat zit er nu 2,5 jaar in.
maar toen ik de auto kocht 2 jaar terug was het al zo. mijn broer heeft de thermostaat erin gezet toen hij nog bij een vag garage werkzaam was. + als het de thermostaat zou zijn zijn, dan zou hij tijden het rijden toch niet aan de bedrijfstemperatuur komen? radiateur afdekken met een plaat karton geeft ook geen verschil..... |
#24
|
||||
|
||||
het klinkt mij dat je thermostaat open blijft staan, maar dan blijft hij met dit weer echt tussen het begin en het lampje in.
dat je kachel haast geen warmte af geeft zou daar mee te maken kunnen hebben, maar als je de modificatie in de kvs slangen hebt zitten zou het daar ook aan kunnen liggen. als ik jou was zou ik eerst de thermostaat effe snel controleren door aan de slangen te voelen als je hem start als die koud is, als alles direct warm word dan staat je thermostaat open. anders gewoon die modificatie eruit halen.
__________________
I love it when a car comes together |
#25
|
|||
|
|||
Die busjes tussen je koelvloeistof leidingen is een modificatie van vw, dit zorgt er voor dat je kachel sneller warm word als de motor nog niet volldig op warmte is, maar vaak begeven deze het ik heb ze vervangen door stukjes koperbuis of radiator buis kan ook en 4 slangenklemmen.
Greetz, Ramon |
#26
|
||||
|
||||
thermostaat is goed, gaat ook pas open als het metertje bovenaan staat.
als ik rijd word de auto wel gewoon warm..... ik zal 1 dezer dagen de modificatie er eens uithalen...... |
#27
|
|||
|
|||
Bij de auto van mijn zoon werkte de kachel de eerste 5 minuten daarna alleen koude lucht. De modificatie vervangen door twee stukjes verwarmingsbuis van 22 mm. Nu heerlijk warm in de auto, maar de ruiten beslaan zodra je de kachel aan zet. Ik denk dat de kachel radiator lek is. Wat denken jullie?
|
#28
|
||||
|
||||
Dat zou zou zomaar kunnen!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#29
|
|||
|
|||
Zou iemand het plaatje van de 1e pagina opnieuw kunnen posten?
Ik begrijp niet zo goed waar het over gaat, deze aanpassing. |
#30
|
|||
|
|||
Ik denk dat het deze afbeelding is geweest.
Overigens is het probleem bij mijn zoon nu opgelost door een nieuwe kachel radiator te plaatsen. Koste 20 Euro bij de onderdelen handel. Nog mijn dank aan JohanV die een zeer goede beschrijving voor het vervangen van de kachelradiator heeft gemaakt. De enige aanvulling die ik daarop nog wil maken, is dat je de twee schroeven van het uitstroomkanaal (zie stap 13) even los moet maken. Hierdoor is het demonteren en monteren van het kachelhuis wat gemakkelijker. http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...ngen-GolfII.pdf |
#31
|
|||
|
|||
Dit hele 3 weg systeem moet er dus tussenuit?
De 2 grote slangen aan elkaar koppelen, en de kleine afstoppen? |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
|