![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Van een Golf 4 uit '01 heb ik achterremklauwen gehaald, en deze moeten binnenkort hun weg op mijn mk2 vinden. Nu merk ik alleen dat bij beide remankerplaten één van de 2 geleidingspennen wat speling heeft. Is dit gevaarlijk?
Meteen een ander vraagje er maar bij; waarmee kun je remklauwen het beste schoonmaken?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 07-03-2005 at 11:04. Reason: nu weer wat anders |
#2
|
||||
|
||||
![]() remklauwen schoonmaken: remmenreiniger
geleidepennen hebben altijd wat speling. Een klein beetje is niet erg. Maak dit ook goed schoon en zet het in nieuw vet.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver >> 1 of the 200 << |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mooi, want nieuwe remankerplaten kosten 45 €uro's per stuk... ![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je bedoeld die pennen waarmee de klauwen vastgeschroeft zitten??...die hebben altijd wat speling...kan geen kwaad, de remkracht word toch niet via die pennen overgebracht... Klauwen schoonmaken doe je eerst met remreiniger, en als je ze evt een kleurtje wil geven verder schoonmaken met thinner .... |
#5
|
||||
|
||||
![]() op nieuwe audi`s zie ik allemaal van die gore achterremklauwen...zijn die niet van aluminium? ze zijn echt allemaal geoxideerd
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Okee, merci :biggrin: Een laatste vraag nog; welke inbusbouten moet ik gebruiken om de remankerplaat vast te zetten aan de auto? Die van een mk4 zijn namelijk 1 mm langer dan die van de mk2. Dit lijkt me geen probleem, maar toch even op safe he. Quote:
Deze zijn ook van alu...en ook vies... ![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
![]() de bouten pakken die het minst geoxideerd zijn :P
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
..of nieuw... ![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Even een moeilijkere vraag; de mk4 klauwen hebben een banjo aansluiting, echter ik mis de banjobout (die is er met de remslang mee afgegaan). Nu heb ik mooie remslangetjes, met banjo aansluiting, echter zonder bijbehorende banjobout. Wie weet de specificaties van deze banjobout, het enige wat ik na kan meten is de dikte (M12) maar de spoed en de lengte niet. Het betreft een Lucas achterremklauw uit 2001. Op de pagina van Goodridge kan ik er een aantal vinden:
M12 x 1.50 x ??? M12 x 1.00 x 31,3 M12 x 1,00 x 25,4 M12 x 1.25 x 31.2 M12 x 1.50 x 31.0 M12 x 1.50 x 29.7 rara, welke is het? *edit* nog effkes een plaatje dr bij
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 23-02-2005 at 17:19. |
#10
|
|||
|
|||
![]() update:
het verhaal met de banjobouten is na een hoop gedoe eindelijk opgelost, en vandaag heb ik het even uitgeprobeerd in de kou... Dit is de huidige situatie: Dit komt erop: En dit is het probleem: Ik krijg de remslang van de remklauw niet los van de auto. Nu durf ik de boel niet te forceren omdat dan de remleiding erg verdraait. Is hier een bepaalde handeling noodzakelijk? Even ter verduidelijking, de remslang loopt hier naar links naar de remklauw. Je ziet het 'hitteschild' van de achterkant.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Je moet de flexibele remslang tegenhouden (bij losse leiding: ringsleutel 13, bij aangesloten leiding steeksteutel 13) en de vaste remleiding losdraaien met steek 11, of (veel) beter: griptang.
Ruim van te voren goed inspuiten met WD40.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Okee bedankt. Kan het zijn dat door de kou deze extra vastzitten...?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Ze zitten altijd vast. Ben er maar op voorbereid dat je straks een nieuw kraagje met moer aan moet brengen op de stalen remleiding. Het is gewoon een kloteconstructie als je niet een speciale open ringsleutel 11 hebt.
Succes |
#14
|
||||
|
||||
![]() hee dit is kikke.
Die achterklauwen van een mk2 zitten vaak vast ja. Dus daar heb je met type 4 klauwen geen last meer van dan????? en dat is dus idem over te zetten?? gr ben |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hier dacht ik ook al aan, ik kan wel een extra sleuteltje kopen en daar een open ringsleutel van maken...?!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb mij laten vertellen dat eigenlijk bijna alle handremconstructies geïntegreerd met de achterremklauw gevoelig zijn voor defecten. Dat wil niet zeggen dat de nieuwere generaties remklauwen niet beter zijn dan de oude ![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
![]() kunje beter een as kopen van een seat toledo. past er zo onder alleen zitten je zuigers anders loopt minder vocht in.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Komt ie nu mee... ![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#19
|
||||
|
||||
![]() hahahah ja nou heb de kans toen gehad
maar vond het onzin omdat ik op mn andere golfje alles nieuw erop had vandaar en beter laat dan nooit he hahahah |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Deze (2+3)??
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|