Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-10-2011, 14:21
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default Sesamzaadje's Golf MK1

Helaas heb ik afgelopen augustus mijn geliefde Kever moeten verkopen, MAAR, mijn Volkswagen-liefdeswens is weer vervuld! Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaresse van een waterkokende Golf MK1!

Een kans als deze deed zich niet vaak voor; een nagenoeg compleet opgeknapte MK1, waarbij nog een paar kleine dingetjes gedaan moeten worden om hem optisch ook naar wens te krijgen. En dat voor een bedrag waarvan je zegt; "WTF, dat kan niet?!".

Auto is compleet uit elkaar geweest, nieuwe bodemplaten ingelast en bodem in de tectyl gezet, rotte delen vervangen, motorblok compleet (standaard) gereviseerd, etc. Heb er ook alle foto's van het opknappen enz bij gekregen dus dat is natuurlijk erg leuk om te zien en handig referentiemateriaal daar ik new to Golf ben.

To do:
- Wiellager rechtsvoor vervangen (asap)
- Benzine vulhals vervangen
- Laatste spatbord rechtsachter uitslijpen en een nieuwe teruglassen. Kreeg een nieuwe erbij.
- Heldere koplampen en knipperlichten
- Alternatief zoeken op de foeilelijke bumpers
- Auto voorzien van een mooi nieuw kleurtje

Wishlist:
- Schroefset
- Nieuwe velgen - BBS (replica's) of iets anders moois
- Interieur opnieuw bekleden
- Op termijn een groter blok...

Pics:

Voordat hij onder handen genomen werd














__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!

Last edited by Sesamzaadje : 31-10-2011 at 14:24.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-11-2011, 15:25
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 273
Default

Veul succes jong!
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
  #3  
Old 02-11-2011, 16:00
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

dit is zoals hij nu is? of zoals voordat de vorige eigenaar eraan begon? Anders heeft u nog wel wat werk dame.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-11-2011, 16:01
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ow wacht, dat is een blaadje op die eerste pics, dacht een mega gat in de parafaan.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-11-2011, 16:24
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default

Haha Tjaap! Nee, hij is op dat RA spatbord (minimaal, maar heb toch vervangend plaatwerk) en een paar kleine spatjes na roestvrij. Dus, dat is allemaal wel te fixen. De originele deur die aan de passagierskant zat ziet er daarentegen ietsjes krokanter uit, heb 'm in de schuur staan :o)

@Joy_Goessens: dankje! Zal je vast wel eens tegenkomen in de buurt.

Overigens, schoefsetjes.. Welken raden jullie me aan? In Born bij de VPC bieden ze wel een heul scherp geprijsde schroefset aan, ik ga bijna denken dat dat prul is.. Of toch wel redelijke kwaliteit/prijs verhouding?
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!

Last edited by Sesamzaadje : 02-11-2011 at 16:27.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-11-2011, 09:24
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 273
Default

welk merk?
op de deur heb ik ook zo'n plekje. Hou je niet tegen als ie buiten staat
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
  #7  
Old 03-11-2011, 10:39
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default

Triple S of zoiets.. Anders spaar ik gewoon door voor een kwalitatief beter schroefsetje.

Nog een vraag; ik wil er op korte termijn een 1.5 (of groter) motorblok in gaan lepelen, zijn er motorcodes die ik beter kan vermijden? Als iemand hier in de buurt of in omgeving Eindhoven nog een leuk blokje weet te liggen houd ik me aanbevolen
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-11-2011, 11:02
passatgt16vg60 passatgt16vg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 101
Default

@ Sesamzaadje ,

dat is een leuk golfje met kleine achterlichten .
Ik zou hem netjes roestvrij maken zover de golf
dat nog niet is .
Schroefsetje eronder i.c.m. een nette set wielen
en lekker rijden .

Ik hou ervan als je kunt zien dat een auto geleefd
heeft .

Ik heb op zeer korte termijn een 2.0ltr motor uit
een Corrado beschikbaar voor weinig .
Motor is compleet met kabelboom een computer
en per direct in te bouwen .
Motorcode is 2E en het management is Digifant .
Reply With Quote
  #9  
Old 18-11-2011, 18:58
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default

Goed, het eerste probleem heeft zich voorgedaan.. Afgelopen week besloot de Golf ineens niet meer te starten 's morgens vroeg. Natuurlijk was het koud, en 's middags na wat zon er op deed hij het wel weer. 's Avonds nog even de kabel van de choke gefixed en toen liep hij ook prima.

Echter, gisterenmiddag besloot hij weer niets te doen. De startmotor wordt rondgegooid, brandstof wordt ook opgepompt maar ik krijg geen vonk en er knippert in het dashboard een rood lampje wat onder het acculampje zit (heeft 'ie nooit eerder gedaan). Dus, ontsteking nakijken/vervangen..

De rotor/verdelerkap en bougies waren een heel eind op, dus die heb ik vandaag vervangen. Ook heb ik de contactpunten gelijk vervangen, ondanks dat er electronische ontsteking in zit. Echter, na het vervangen (oké, en na laten kijken door de man des huizes ) krijg ik nog steeds geen vonk.

Zou het kunnen zijn dat door de lichte nachtvorst de ontstekingsmodule kapotgevroren is, of moet ik heel anders gaan denken? Heb hier al dingen gelezen over Hall-sensoren? Kan iemand me vertellen wat dat precies zijn, of heb ik daar met een carb niet mee te maken?

En heeft er heel misschien iemand een electrisch schema voor me in PDF? Ik ben nog steeds in afwachting van mijn Haynes...

Sorry als dit uber-dom klinkt, ik ben echt nog een kneus in vergelijking met de meesten hier
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!

Last edited by Sesamzaadje : 18-11-2011 at 19:00.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2011, 23:24
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Had ik eerst ook hoor Niet dom voelen, die vraagbaak gewoon een paar keer lezen en je kunt meepraten.

Een elektronische ontsteking heeft in principe geen contactpuntjes, heb mijn mechanische ontsteking (met contactpuntjes dus) net vervangen voor een met een hall sensor. Dat is een sensor die de contactpuntjes vervangt en samenwerkt met een transistormodule, noemen ze ook wel het schakelapparaat.
Moet er zelf nog even nieuwe bekabeling voor maken, denk dat ik er dan ook een paar lampjes (leds) op maak zodat ik kan zien of de hall sensor en de bobine goed werken.

Elektronische ontsteking kan ook prima op een carburateur, is niets anders dan mechanische ontsteking maar dan elektrisch. Heeft ook geen motormanagement ofzo nodig.

Heb de mijne vervangen voor elektronische omdat mijn contactpuntjes telkens inbrandden, ondanks dat de condensator goed was. (die blust de vonk op de contactpunten)

Je kunt misschien even een klein lampje over je bobine plaatsen, zodat je kunt zien of veranderingen die je doet nut hebben.
Met een multimeter kun je ook je contacpuntjes aardig doormeten, maar weet nu niet of je elektronische of mechanische ontsteking hebt omdat je het ook over een ontstekingsmodule hebt...
Reply With Quote
  #11  
Old 19-11-2011, 10:49
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

ik heb eventueel nog 2 motoren voor je liggen, 1x 1.8 gti dx motor, en 1x 1.8 2h motor (uit een cabrio). motoren zijn compleet met versnellingsbak e.d.
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-11-2011, 13:49
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default

@Joris: thanks voor je antwoord Er zat een electronische ontstekingsmodule tussen. Nu die er dus uit is start de Golf wel gewoon prima en loopt hij weer als een zonnetje op de mechanische ontsteking!

@Swinz: thnx voor je aanbod, ik neem het even in overweging!
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!
Reply With Quote
  #13  
Old 19-11-2011, 14:03
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

ok, ik hoor het wel, ze hoeven niet voor een hoofdprijs weg! ze liggen namelijk bij mn broer thuis en heb ze daar liefst zo snel mogelijk weg zodat hij ook gewoon weer lekker ruimte heeft
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-01-2012, 22:54
Sesamzaadje's Avatar
Sesamzaadje Sesamzaadje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 215
Default

Update:

Afgelopen weekend een 1.5 JB torretje (met 4 bak) gehaald in Duitsland, hangt klaar in de motorkraan Alleen eerst even de carterpan en kleppendeksel stralen/spuiten en natuurlijk de slijtagegevoelige onderdelen vervangen voor ik 'm ga transplanteren.

Echter, waar moet ik nog aan denken bij ombouw 1.1 naar 1.5? Wie wil me even op weg helpen? Eventuele hulp bij ombouw wordt ook gewaardeerd en beloond!
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus
Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread

You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go!
Reply With Quote
  #15  
Old 18-01-2012, 23:21
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Je gaat goed van start hoor, als je er een 1.5 in gaat leggen en het was een 1.1 dan zit je met je motorsteun.
Deze moet aan de distributie zijde op een andere plek komen te zitten.
Hij zit als het goed is nu aan de bovenkant van je chassis balk maar hij moet iets naar (als je voor de auto staat) naar achteren en dan aan de onderkant gemonteerd worden.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #16  
Old 19-01-2012, 20:00
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Ik zou er gelijk een 5-bak achter doen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum