|
|||
|
|||
na vervangen van remblokken rempendaal verder moeten indrukken
goededag mede vw-fans
de titel zeg het al, laatst heb ik me remblokken van de voorkant vervangen, toen heb ik de zuiger ietsje terug moeten douwen omdat hij anders niet meer over de blokken heen paste die al op hun plek zaten, daarna paste het allemaal netjes, maar nu moet ik me rempendaal bijna c.a. 4 cm verder in douwen voor dat hij rem, vergeleken met remblokjes die hier voor der in zaten.. kan dit kwaad? zo ja waarom, en hoe kan ik dit verhelpen, en als dit geen kwaad kan dan laat ik het zo doen want remmen doe hij gewoon alleen pas ietsje later in het rempendaal groeten antoinee |
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. zijn meestal beetje sponzig maar moet met paar km wel over zijn .. probeer het systeem eens te ondluchten ,, en kijk dan als het goed is . denk een luchtbelletje succes gooigolf |
|
|||
|
|||
Na het vervangen van de blokken moet je altijd je remmen op pompen, zeker de eerste keer trap je het pedaal een heel stuk verder in.
|
|
|||
|
|||
Als je nieuwe blokken op oude schijven monteerd moetten eerst de blokken inslijten dit kan 100 a 200 km duuren.
Voordat het is ingeremd voelt je pedaal sponzig aan omdat hij op minder oppervlak van je blok remt.
|
||||
|
||||
kan ook zijn dat je hoofdremcilinder de geest heeft gegeven.
,misschien een domme vraag heb je er wel voldoende remvloeistof er in zitten.
|
|||
|
|||
ik zeg ontluchten(A)
|
|
|||
|
|||
Als je toch alleen je blokken vervangt kan er geen lucht bij komen.
Misschien dat als je een oude hoofdrem cilinder hebt en je hebt hem helemaal tot de bodem in getrapt dat die kapot is.
|
|||
|
|||
nou me rempendaal reageer gewoon weer op het normale niveau zo als hij altijd deed, dus ik ben weer gelukkig
toch bedankt voor het reageren mensen gr antoinee |
|
|||
|
|||
Gewoon inslijten zeker?
|
||||
|
||||
Quote:
ja