#1
|
|||
|
|||
Golf 2 function voorrem ontluchtingsnippel afgebroken
Hallo,
Ik heb een Golf Function 1992. Bij werkzaamheden aan de rem rechtsvoor is de ontluchtingsnippel afgebroken. Wat raden jullie aan om te doen? |
#2
|
||||
|
||||
toen mij dat een keer gebeurt is . Heb ik gewoon een nieuwe klauw gezocht
__________________
Scirocco gti |
#3
|
|||
|
|||
Effe een andere remklauw halen is inderdaad het makkelijkste en minst tijdrovent.
Last edited by Spierings : 26-09-2011 at 17:30. |
#4
|
|||
|
|||
Bedank voor de reacties
Een nieuwe remklauw is € 90,-. Das wel duur. Daarnaast ben ik bang dat de bout van de remleiding ook wel eens kan afbreken. Wat is de sloperij-prijs voor een remklauw? Zijn er nog meer manieren om de afgebroken nippel te verwijderen? |
#5
|
|||
|
|||
Kan ik er in eerste instantie wel mee door rijden? Of is dat gevaarlijk?
|
#6
|
||||
|
||||
Is het niet mogelijk om de nippel er met een linkse tap eruit te krijgen?
Of bijvoorbeeld een Torx bitje erin te slaan, en hem dan los te draaien?
__________________
VWClubParkstad |
#7
|
|||
|
|||
gevaarlijk zit nu geen druk meer op duss hij zal alleen met de linkerkant remmen en dan blokkeer je linkerwiel heel erg snel (evaring mee)
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. als hij is afgebroken is hij dus nog dicht en blijft de druk erop .. dus er kan niks gebeuren ,,heb eventuweel wel een klauw liggen voor intresse pb je maar .. vrgr gooigolf |
#9
|
||||
|
||||
je kan als je erg handig bent, je klauw in de bankschroef zetten met een dun boortje een klein gaatje boren en dan met een klein links tapje hem er proberen uit te draaien.
Idd zoals gooigolf zegt, als hij dicht is en afgebroken kan dat geen kwaad, maar wordt een beetje lastig ontluchten bij een volgende klus
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#10
|
|||
|
|||
Dan laat ik het eerst zo zitten en kan ik rustig op zoek naar een andere remklauw. En als die erop zit kan rustig gaan prutsen aan de afgebroken nippel.
Als je de zuiger (?) wat gangbaarder wil maken moet je dan daarna ontluchten? |
#11
|
||||
|
||||
Eerst ffe controleren of ie wel echt dicht is he!
dus ffe iemand kijken bij de nippel als er op de rem wordt gedrukt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
gewoon ff naar de sloop een goede klauw ophalen, moest hier 10 euro betalen voor 2
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |
#13
|
|||
|
|||
Als je een nieuwe remklauw koopt, moet je wel 2 nieuwe nemen. Links en rechts. Remmen moet je altijd beide kanten doen.
Heb ik ook gehad. Zolang hij niet lekt kun je rustig doortuffen. Je zou hem eventueel kunnen proberen te ontluchten vanuit de remslang die op de remklauw zit. Echt idiaal is het niet. Als je bang bent dat je dat niet loskrijgt... Aantal dagen achter elkaar inspuiten met wd40 doet wonderen. Die krengen zijn vaak sinds het begin (20 jr geleden ofzo) niet meer losgehaald. Dus ja enige roestvorming zal niet raar zijn. En idd eentje van de sloop halen. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
In geval van remblokken en schijven geld dit wel, maar voor remklauwen maakt dit echt niks uit. Je moet natuurlijk wel dezelfde remklauw kopen. Als je een wagen goed onderhouden auto hebt, worden die nippels eens in de twee jaar los gehaald Dat is namelijk de vervangingstermijn van de remvloeistof. Last edited by Spierings : 27-09-2011 at 14:03. |
#15
|
||||
|
||||
heb er nog paar liggen voor 15 euri ben je klaar
__________________
op de laptop daan1974 vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl touran 2007 tdi |
#16
|
|||
|
|||
Ik doelde meer op de remslang Dacht dat de remklauwen op den duur ook minder gaan werken... Het rubber dat de remzuiger terugtrekt zal na verloop van tijd ook niet meer even krachtig zijn.
|
#17
|
|||
|
|||
Bedankt voor reacties
De Golf rijdt alweer. Het probleem dat ik wou oplossen is er nog steeds namelijk als ik rem met een bepaalde remdruk en snelheid (remmend doorrollen) dan remt die ongelijkmatig (niet links/rechts ongelijkmatig maar de remweg) alsof je over de hobbels rijdt voor een stoplicht. Lijkt alsof de remmen niet steeds evenveel remdruk geven of er een slag in een remschijf zit. Op het oog was er niets aan voorste remschijven te zien. Maar de voorste wielen loopt niet echt lekker vrij bij het opkrikken. De blokjes zijn wel redelijk nieuw. Kan dat ook aan de achter(trommel)remmen liggen? Zoja, wat dan? Wat kan het anders zijn? @ Daan 1974: Bedankt voor het mooie aanbod. Als Zeeland iets dichter bij Deventer zou liggen zou ik er gebruik van maken. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Voel je het in het pedaal, stuur,beide of gewoon in de auto ?? Last edited by Spierings : 27-09-2011 at 22:12. |
#19
|
|||
|
|||
Niet aan het pedaal en/of stuur. De hele auto begint dan een beetje te hobbelen.
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
hallo ... je schijfen zijn krom .. dan lijkt het net of hij hem pakt en weer loslaat en zo door ... laat ze even afdraaien .. of andere schijfen monteren ,,ben jij van probleem af .. vrgr gooigolf .. |