Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-08-2011, 20:08
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default motor einde leven ?

hallo allemaal
zie het even niet zo goed meer zitten dus knal ik het hier maar neer
rij sinds 1 juni met een t3 2.1 waterboxer , al van in het begin aan draaide deze stationair / koud zeer slecht en maakte ook veel lawaai.

nu half juni luchtfilter en olie vervangen en gezien dat de buis van de uitlaat aan 1 cilinder aan een splitsing volledig gescheurd was , op ongeveer 30 cm van de cilinder , dus dit kon niet zo'n kwaad denk ik ? dan maar meteen gelast en nieuwe dichtingen gemonteerd.

ook is er in juni gas op gelegd maar dat doet er niet zo zeer toe

en sinds begin augustus ongeveer draait de motor zeer slecht als het nat is of regent , dus maar meteen stroomverdelerkapje , rotor , bougies en bougiekabels
net gemonteerd
en nu als ik gas geef vanuit stationair ploft deze zo enkele keren net als of er vocht in de stroomverdelerkap zit maar dit is niet het geval ( in belgie is het al 2 dagen droog ! ) en alles is nieuw zodus

en stationair draait deze nog steeds slecht > geen gas geven is stil vallen

is er nu nog zo iets dat ik nu kan nakijken want is helaas men dagelijkse auto en doe rond de 800 km per week en helaas door al die auto miserie zitten de centjes tijdelijk niet meer mee.

ik ga maandag alvast mijn compressie is meten , maar raad en ervaringen van andere zijn ook welkom !

nog wat gegevens ;
2.1 waterboxer van 1990
90 000 km ( ex politie)
injectie / en op lpg

grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs

Last edited by jelle vda : 25-08-2011 at 20:16.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2011, 09:30
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

1 - heb je deze problemen zowel op gas als op benzine?
2 - zijn ze ontstaan na het inbouwen van het lpg systeem?
3 - op wat voor waarde staan je bougies afgesteld? (luchtspleet)

Reden dat ik dit vraag is dat je motor nooit goed op gas kan lopen als hij op benzine al niet goed draait. Zorg dat klepspeling, ontsteking e.d. allemaal goed staan en de motor goed op benzine draait, pas dan kun je je gas goed afstellen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2011, 11:15
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

heb zonet het probleem gevonden, blijkbaar ontstak 1 cilinderal niet goed van als ik hem had dus wss is de motor goed om zeep ,
maar nu draait hij beter dan ooit , het voelt gewoon als een nieuwe auto
- trilt niet meer
- draait stationair perfect
- trekt dubbel zo snel op
-en heb juist 150 op teller gehaald wat daarvoor maar 110was

zal allemaalwel niet gezond geweest zijn maar is dan toch uiteindelijkin orde geraakt

bedankt voor je reactie
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2011, 14:16
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Houden zo
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum