![]() |
|
||||
|
||||
![]() Aangezien heeeeel langzaam de winter er toch aankomt, ben ik al een beetje aan het prakiseren over een standkachel in me golfje 1. Iedere morgen krabben zoals afgelopen winter zie ik niet zitten, en heb daar wel een paar liter diesel voor over. Nu ben ik niet opzoek naar zo,n standkachel die je op je koelwater circuit en kachel motor moet aansluiten, maar gewoon een simpele standkachel met luchtverwarming. Het liefst bouw ik deze in de kofferbak ruimte met het uitlaatje door een gat naar buiten, en thermostatisch geregeld op bijvoorbeeld 10 á 15 graden.
Is er iemand die zoiets soort gelijks in de auto heeft gebouwd, en mij een beetje kan uitleggen hoe en wat? |
|
||||
|
||||
![]() Geen idee, maar heb wel eens wat Benzjes uit Noorwegen gehad, die dingen hadden gewoon een plug op de bumper, sloot je thuis aan op een verlengsnoer.
Klokje binnenin zorgde ervoor dat je wagen 's morgens keurig op temperatuur op je stond te wachten ![]() Maakt webasto niet veel van die dingen??
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor je reactie, ik had er inderdaad al gevonden met verlengsnoer insteken. maar woon in een flat, en dan is de auto insteken aan het netstroom geen optie.
|
|
|||
|
|||
![]() is gewoon in te bouwen. Hou er wel rekening mee dat de benzine uitvoering duurder is dan de diesel uitvoering.
Zijn aardig prijzig. Mijn maat bouwt ze veel in, in de wat duurdere oude wagens. |
|
||||
|
||||
![]() elke avond een paar waxinelichtjes op je dashboard
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ZOek niet langer!:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate...=&scrwidth=1024 oeps die is 220V! maar in ieder geval dit heeft me aan het denken gezet en ik ga deze kopen!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
link doet het niet |
|
||||
|
||||
![]() http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857490
Als je deze bedoeld heb ik er al niks aan, want heb geen netstroom in de buurt |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het ooit in een G1 cabrio gehad, zit dan in de paravan aan de bijrijderskant... Uitlaatje liep het motorruim in en zo naar beneden en de lucht ging naar binnen via twee buizen die vanuit het paravan naar binnen waren gestoken (was een groot gat voor geboord en dan twee buizen in gestoken)...
|
|
|||
|
|||
![]() de sloop vaak op luxe volvo s 960 s70 en zo zie ik ze regelmatig op zitten,,,,
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En het is een motorvoorverwarmer, deze zit tussen je koelwater. ik neem aan dat je een standkachel zoekt om het binnen in de mk1 wat warmer te krijgen?
|
||||
|
||||
![]() Ja, klopt. De auto moet van binnen aangenaam zijn en mede dat het binnen 10-15 graden zal zijn zal er geen sneeuw of ijs op de auto blijven zitten. Dat de motor niet warm is, is geen probleem. Ik rij in de winter toch rustig.
|
|
||||
|
||||
![]() Nog iemand die er een ingebouwd heeft? of er een tekoop heeft liggen?
|
|
||||
|
||||
![]() Zoek gewoon een benzine webasto of eberspacher die werken gewoon op diesel of benzine.
|
|
||||
|
||||
![]() oke, maar zijn die ook desgewenst aan te sluiten met thermostaat? of zit zoiets al erin?
|
|
||||
|
||||
![]() up
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel een nieuwe in doos liggen,alleen deze wordt gevoed door 220V en verwarmd de motor met een pomp,dus circulatie.
Hier kun je makkelijk een thermostaat tussen plaatsen die de kachelmotor op stand 1 inschakeld. Als je interesse hebt hoor ik het wel. |
|
||||
|
||||
![]() Hier heb ik helaas niks aan, heb nergens in de buurt 220 en zowel kon ik er ook een simpel stroomkacheltje in zetten. Toch bedankt voor het mee denken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel een webasto benzine standkachel liggen.
Deze heb ik destijds ingebouw in mijn bmw en later weer uitgebouwd. Het is volgens mij een webasto thermotop De set is helemaal compleet. Dit heeft altijd prima gewerkt. Werkt met een tijdklokje. Als je interesse heb stuur maar een pb.