|
|||
|
|||
motor verschil
even een motorvraag.
wat is het verschil tussen een 1.1 motor met code FA en een GG?
|
|||
|
|||
verschil in bouwjaar
|
|
|||
|
|||
oke,duidelijk.zou dus gewoon een Fa in mn golf passen,zonder aanpassingen?
|
||||
|
||||
Ik zou er een 1.3 van een polo of een golf2 inzetten rond bj. '86 200cc winst en hydrostoters erin. wordt het een fijn autootje van
|
|
|||
|
|||
Quote:
gelijk passend of moeten er aanpassingen gedaan worden
|
||||
|
||||
GG heeft een hogere compressie als FA en een andere carburateur, verder zijn ze gelijk. Denk wel dat je van een 1.3 meer plezier zal hebben en dan gelijk met 5-bak
|
|||
|
|||
oke,welke motorcode heeft de 1.3?en zijn daar veel aanpassingen voor nodig?
|
||||
|
||||
past zonder aanpassingen.
alles wat je van je oude blok moet gebruiken op de 1.3 zetten zoals ontsteking, koelslangen motorsteunen van de golf1 wel het type motor gebruiken waar je een brandstofpomp achterop de kop van de motor kan monteren. (die door de nokkenas wordt aangedreven) bij nieuwere injectiemotoren zit dit gat ivm injectie dicht. motorcode weet ik zo niet, je moet de motoren gebruiken waar van het kleppendeksel met 3boutjes vastzit, dat zijn de types met hydrostoters. |
|
|||
|
|||
volgende week zaterdag ga ik mn 1.1 blok ophalen is een 79 er.