#1
|
|||
|
|||
Olielek
Hallo,
Van de week een stuk flink gereden met mijn MK II,volgende dag wil ik wegrijden zie ik een grote vlek onder m'n auto liggen. Even verder alles nagekeken en het "lek" lijkt afkomstig vanuit het differentieel waar de aandrijfas op vast zit linksvoor. Rechtsvoor is gewoon alles nog helemaal droog. Heb al wat opgezocht op het forum en wat dingen gevonden over een keerring die defect is of een kapotte flens,maar echt duidelijkheid is er niet echt. Misschien dat er aan de hand van de foto's iemand dit euvel herkend,en wat meer opheldering kan geven over wat er precies aan de hand is. |
#2
|
||||
|
||||
hallo ..
je keering is lek .. kun je wel vervangen vrgr gooigolf |
#3
|
||||
|
||||
is dat veel werk, of is het makkelijker om soms bij te vullen?
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. je moet je as verwijderen ,, in het hart van de flens zit een bout die kun je eruitdraaien wel opassen zit dikke veer achter , dan kan de flens verwijderd worden , daarachter zit een olie keering , die vervangen flens trugplaatsen daar zul je even een strip ijzer voor moeten maken met een draadeind .. kun je de flens er zo weer indraaien ,boutvast maken en bak vullen met nieuwe olie .tis even klusje vrgr gooigolf |
#5
|
|||
|
|||
Oke dat is al wat meer duidelijkheid,zijn er nog meer dingen die dan meteen vervangen kunnen/moeten worden preventief?
|
#6
|
|||
|
|||
Als hij alleen op de keerring lekt zou ik alleen deze vervangen.
Als je preventief wilt beginnen kun je net zo goed heel de bak open halen om zo de pakkingen en zo te vervangen. Er kan tenslotte van alles gaan lekken, maar aan alles zit een prijs kaartje. |
#7
|
|||
|
|||
Controleer de flens gelijk of er geen slijtsporen in zitten
Anders heb je het zelfde weer zo Bij de 084 bak zit de flens met een bout,bij de 020 met een borgring |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Bij een 020 bak zit de flens ook gewoon met een boutje vast Daarom krijg je bij de keering ook altijd een nieuw dopje welke in de flens over het boutje gaat. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Heb er vorige week nog 1 uitelkaar gehad Dacht tog echt dat ik een 020 bak had |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Heb de mijne laatst ook gereviseerd, en dat was zeker een 020 bak (4t). Misschien dat er onderling nog verschil in zit ? ? Last edited by Spierings : 17-08-2011 at 21:36. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ja precies dan kan ik wel aan de gang blijven en meteen de bak helemaal laten reviseren. Maar als een nieuwe keerring alleen voldoende is,hou ik het daarbij en even kijken naar slijtage sporen op andere dingen als de flens. Had het een en ander even overlegt en kreeg te horen,dat de lagers ook kapot kunnen zijn en dat ik dan aan een revisie toe ben. Hoop toch niet dat het zover is gekomen |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
gewoon even kijken of er speling op de flens zit. |
#13
|
|||
|
|||
Was inderdaad een keerring die er geen zin meer in had,vervangen en alles gecheckt en geen lekkage meer
Bedankt voor de feedback mensen |
#14
|
|||
|
|||
Bij mij lekt de keerring ook. Dus binnenkort vervangen. Ik heb echter gehoord dat de bouten waar de aandrijfassen mee vast zitten van een speciaal soort zijn. Ziet er uit als Torx maar is toch anders. Wat voor een dop heb ik hier voor nodig en waar is deze te koop?
|
#15
|
||||
|
||||
veeltand m8 of m10 ben het even kwijt. Even op googlen vind je honderden hits. Makkelijkste vind ik op half inch dop en iets langer dan kort.
Bij het losmaken goed het vuil / vet eruit spuiten. Dop er inzetten en even een tik erop dat ie lekker erin zakt. Heb ze tot nu toe altijd losgekregen bij mensen die ik geholpen heb ondanks ze niet niet altijd op 38 NM staan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#16
|
||||
|
||||
idd, ik heb zo een setje van die bits liggen van 6 tot 14 ofzo, HEEEL handig.
de nieuwe aandrijfas die ik kocht, had echter bouten erbij met inbus in. die heb ik niet gebruikt, ben standaard gebleven dit heb je nodig en veel verlengstukken voor je dopsleutelset. als je de passagierkant moet losmaken, heb je iets van 1meter nodig
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#17
|
|||
|
|||
Mijn onderdelen leverancier verkocht ook setjes met veeltand inbus, dus maar een hele set aangeschaft. Echter de keerring kon hij niet leveren. Heeft iemand daar de maten van? dan kan ik die via mijn werk kopen. Anders zal ik naar een dealer moeten gaan in de hoop dat die ze nog kan leveren.
|
#18
|
|||
|
|||
Ik heb de maten van de keerringen gevonden. Rechts 48x62x7, links 57x71x7. (Golf 1.3 met 4 versnellingen).
Last edited by joost_joost : 26-08-2017 at 10:38. |
#19
|
|||
|
|||
Brezan kon de keerring binnen één dag leveren. Koste wel 16 Euro!.
Er in zetten was niet moeilijk. Probleem opgelost. Bedankt voor de hulp. |