|
||||
|
||||
inbusbouten krukaspoelie dolgedraaid
Ben bezig om de distributieriem te vervangen van een 1.5 motor. Nu heeft de vorige eigenaar twee van de vier bouten dolgedraaid en die krijg ik dus niet meer los.
kan ik de kop van de bout eraf slijpen en blijft er dan nog genoeg draad over om de rest eruit te draaien als de poelie eraf is? of zijn er nog andere mogelijkheden?
|
||||
|
||||
Wat ook wel eens wil,is een Torx erin slaan...Heeft net even wat meer grip dan een inbus.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Ff n grote moer er op lassen draai je hem zo los
|
|
||||
|
||||
Wat chris zegt is nog de beste oplossing wat je als eerste kan proberen.
Een torx pakken die net niet erin past en die erin slaan. |
|
||||
|
||||
Quote:
net even geprobeerd, maar dat wilde ook niet meer. maar evengoed bedankt voor de tip. lasapparaat niet aanwezig, dus dat gaat hem niet worden.
|
||||
|
||||
Wat ik wel eens doe met verzonken bouten is een klein gaatje erin boren aan de zijkant (niet te diep) en dan met een drijver hem proberen los te slaan.
Zo heb ik 3 bouten van mijn achterdeuren losgehaald omdat de imbus dol was. Je kunt ook proberen met een bijtel een sleufje erin te slaan aan een zijkant en hem zo los te slaan, dus ook gewoon linksom slaan. Ik hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 03-07-2011 at 20:42. |
|
|||
|
|||
inderdaad gewoon los hakken met een beitel werkt bijna altijd.
|
|
|||
|
|||
Met een beitel gaat het zeker lukken. Een twaalf kant 8 erin slaan helpt soms ook wel, zit vaak straker als een torx dop.
|
|
||||
|
||||
is dat slaan op de krukaspoelie wel verstandig?
|
||||
|
||||
je moet ook niet op de krukaspoelie slaan maar op de inbusboten
|
|
||||
|
||||
komt goed! vanavond maar weer eens proberen.
|
|||
|
|||
Klein beiteltje.. tikt je zo los meschien iets warm maken niet te warm ivm de krukas kering
|
||||
|
||||
Neem altijd een 12-kant inbus een maatje groter dan de inbus zelf. erintikken met een hamer tot achteraan en met beleid losdraaien..
Werkt BIJNA altijd
|
||||
|
||||
het is gelukt!
torx erin geslagen en dat werkte super. thanks voor alle reacties