#1
|
|||
|
|||
ombouw problemen jx naar aaz
hallo,
Wij zij met een ombouw bezig naar aaz voor een t3. Het onder blok is gereviseerd en de kop ook. Alles gemonteerd met nieuwe pakkingen. inspuit pomp op 0.95 afgeregelt gisteren gestart eerst diesel filter vol met diesel gedaan. Nu zitten we met de vorlgende problemen. na flink door starten toch lopen maar hij pakt niet goed op. wel station draaien maar als je gas geeft max 2500 tpm en als je het gas los laat valt hij uit. we hebben hem een 30 minuten laten draaien "stationair". maar nog steeds het zelfde probleem. wie helpt?? Op de lda zitten twee aansluitingen waarvan er 1 naar het inlaatspuitstuk maar waar moet de andere??? groetjes marcel |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Dit klinkt als een kapotte brandstofpomp. Ben je er zeker van dat alles netjes op tijd staat?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, je hebt gelijk. we hebben gisteren er een andere op gezet en het probleem was opgelost. loopt voor het eerst als een zonnetje. Alleen waar de tweede aan sluiting van de lda moet is nog een raadsel. jij mischien een idee |
#4
|
|||
|
|||
zijn er ook intercoolers die op een aaz passen. of pas gemaakt kunnen worden??
|
#5
|
||||
|
||||
ik wilde er ook altijd graag één inbouwen maar ik word er al bang van hoe vaak ik wel niet de verhalen lees met de problemen om het goed aan de gang te krijgen :-s
Maar gelukkig loopt ie nu goed! Veel plezier ermee! |
#6
|
|||
|
|||
Dank je.
Al met al is de ombouw goed gegaan we hebben en totaal 4 hele dagen over gedaan. Daar bij komt nog wel het speurwerk voor info op web. voor iedereen een aanrader en beslist te doen... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het afgelopen herfst gedaan. Startte meteen en liep als een zonnetje. 3.5 dag over gedaan in een half doorregende hooimijt. enige probleem: de overbrenging van de syncro bak kwam niet overeen met het toeren bereik van de AAZ. dus bij 120k/u zat de toerenteller al in het rood. maandje geleden is dit blok waarschijnlijk hierdoor kapot gelopen. dus zit de 1.6td er weer in terug. eigenlijk moet de bak dus aangepast worden voordat de 1.9 er weer in kan. maar weet niet of dat ook geld voor de 2 wiel aangedreven t3's.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Zie ik iets over het hoofd... Of...?? Die 1.6 draait toch precies evenveel toeren als die 1.9? Overbrenging blijft tenslotte hetzelfde.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik geloof dat de 1.6 bij 5000 tpm in het rood gaat en de 1.9 al bij 4500 Wij hebben daar ook last van. We gaan eerst even grotere wielen proberen. Anders hebben ze bij "diesel service" in olst een ander tandwiel set liggen voor de laatse versnelling.( ander verhouding) Weet alleen niet of dat ook op synchro past mvg Marcel |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dit heeft ook met het koppel en vermogen te maken bij een bepaald toerental volgens mij. Houtstoker (op VF en op het busforum) heeft me dit een keer uitgelegd, maar ben het even kwijt. Zijn low-budget en makkelijkste oplossing was een grotere bandenmaat op de achteras, en anders een aangepaste versnellingsbak. Heb zo geen gegevens van JX, maar zal gelijk zijn aan JR; JR; 70pk bij 4500rpm / 133nM bij 2600rpm AAZ; 75pk bij 4200rpm / 150nM bij 2400rpm
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#11
|
||||
|
||||
Op een syncro kom je daar dus niet mee weg, zul je alle 4 de banden aan moeten passen lijkt me....
Overigens lijkt me het niet wenselijk om continu zo hoog in toeren te draaien, met beide blokken niet....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|