Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2011, 13:25
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default Baksteun wil niet los

Hey lui,

heb pas de golf 2 gti weer uit de schorsing gehaald en daarmee ook naar een keurstation gebracht.
Hier bleek dat mijn baksteun door midden is. Om deze te vervangen heb ik de luchtratel op de 17er schroef die onder het koelvloeistofvat zit gezet, maar deze gaat niet loos (de schroef draait wel, wordt alleen niet losser)

Wat kon ik proberen om deze toch los te krijgen? Ik vermoed dat het bovenste deel van de steun is afgebroken en daardoor meedraait.
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2011, 14:06
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

De bevestiging waarmee hij aan de bak zet ook los schroeven en dan compleet in de bankschroef zetten en die bout los draaien..
Reply With Quote
  #3  
Old 30-06-2011, 21:39
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als de bout wel draait, maar niet loskomt gaat dat weinig helpen denk ik. Ik denk dat je of je draad stuk hebt, of de opgelaste moer aan de achterzijde is losgekomen. Als je die weer vast last ben je klaar. Als de draad weg is kun je proberen in de bankschroef te draaien en tegelijk te drukken. Als ze dan nog niet los komt zit er niks anders op dan de slijptol te pakken en met een zo dun mogelijke schijf de bout door te slijpen.
Suc6
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 30-06-2011, 21:47
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Dan ben ik bang dat het slijpen wordt.
Heb het al geprobeert door met een blok hout en een spanband er druk op te zetten, maar het lijkt net of er helemaal geen draad meer op zit. Hij gaat iig totaal niet losser.

Dat wordt dus het blok er half uit lepelen en slijpen, kwam er zo niet aan met de slijpschijf. Schroef is ook redelijk verzonken, wordt nog een leuke.

Is er trouwens een manier dit bij de rdw oid te melden?Weet niet hoelang het duurt om het op orde te maken, maar als het me deze week niet lukt staat de auto lang zonder apk. Vertrek volgende week zaterdag voor 2 weken naar Aruba namelijk. Gezien hij net uit de schorsing is wilde ik hem eigenlijk niet opnieuw schorsen..
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #5  
Old 30-06-2011, 21:52
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Komt omdat het rubber er onder kapot is gedraait.
Je moet dan de bak iets omhoog krikken en hem aan de onderkant (de moer zijde)
vast houden met een tang en dan wil die meest wel los.
Anders moet je de steunen van de bak af schroeven en dan zo alles los maken.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #6  
Old 30-06-2011, 22:00
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

die zit toch gewoon vast met 2 13 mm boutjes in het subframe....draai je het heleding dr uit steun iets om drukken ,,,,kan denk ik net..
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #7  
Old 30-06-2011, 22:01
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Die 2 13 ers had ik al los, de 17er wil alleen niet bepaald meewerken :s
Zal zaterdag eens proberen wat ik zo los kan halen. Zie het eig niet zitten teveel uit elkaar te halen :p
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #8  
Old 30-06-2011, 22:07
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Valt wel mee toch?

Zijn maar 7 bouten die je lin totaal los moet draaien:
2 waarmee je steun op je subframe zit
3 lange die door de bak in je steun zitten
en 2 helemaal rechts op je bak waar die lange steun aan zit.

Verder even het schakelmechaniekje los draaien en je pakt het hele zwikkie eruit.
Kan je mooi buiten de auto die boutkop afslijpen.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-06-2011, 22:22
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Klinkt makkelijker dan het is volgens mij :p maar zou idd moeten werken.
Zal hem zaterdag even op de brug gooien en proberen eraan te denken fotos voor een how to te maken
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #10  
Old 30-06-2011, 22:24
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

is net zo makkelijk als dat het klinkt hoor.....tenzij je compleet a-technisch bent.
versnellingsbak wel even ondersteunen met een krikje natuurlijk.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-07-2011, 18:57
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Was iets lastiger dan gedacht, maar in 2,5 uur klaar. Ben vooral een uur bezig geweest met het losmaken van de bovenste lange schroef. Was haast onmogelijk daar goed aan te komen :P
Uiteindelijk alles weer terug gezet, alleen is me een klem van de koppeling afgebroken.. had dus alleen nog maar een 3e en 4e versnelling. Zometeen maar eens kijken of ik er nog 1 heb liggen van een sloper (A)
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #12  
Old 02-07-2011, 20:27
Gerard Polo MK2's Avatar
Gerard Polo MK2 Gerard Polo MK2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 430
Default

Je had de auto niet uit de schorsing hoeven halen voor de keuring, mag gewoon geschorst (maar wel verzekerd!) heen rijden!
__________________

Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders
Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85
Volvo S70 2.5 LPG '98
Reply With Quote
  #13  
Old 03-07-2011, 08:29
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
Je had de auto niet uit de schorsing hoeven halen voor de keuring, mag gewoon geschorst (maar wel verzekerd!) heen rijden!

hallo weet je dat wel heel zeker ..

geloof er niks van ..
ben bang als ze je pakken aan het kortste eind trekt ,

vrgr gooigolf ,.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-07-2011, 08:44
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo weet je dat wel heel zeker ..

geloof er niks van ..
ben bang als ze je pakken aan het kortste eind trekt ,

vrgr gooigolf ,.

Het is toch echt waar.

http://belastingdienst.nl/variabel/...lasting-17.html

Quote:
APK-keuring
Tijdens de schorsing van uw voertuig hebt u vrijstelling van betaling van motorrijtuigenbelasting om een APK-keuring te laten uitvoeren. U mag op de dag van de keuring met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruikmaken om naar de plaats van de keuring te gaan.

U hoeft niet te melden dat u tijdens de schorsing naar de keuring gaat.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-07-2011, 08:53
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Moet je daar geen 1 dag kenteken voor aanvragen?

Bij mij is het sowieso niet van toepassing. De loods ligt namelijk 15 km van mijn huis, en de auto staat thuis :p dus de keren dat ik heen en weer rij hoop ik op coulance als ik wordt aangehouden en het lijstje met opmerkingen kan laten zien met daarbij wat ik al heb opgelost.
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #16  
Old 03-07-2011, 09:04
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Staat bij dat je het niet hoeft te melden, dus waarschijnlijk geen een dags kenteken nodig.

Gaat waarschijnlijk niet op als je naar een loods rijdt Je moet dan wel een afspraak hebben voor APK (dat is dus te checken)
Reply With Quote
  #17  
Old 03-07-2011, 13:18
Gerard Polo MK2's Avatar
Gerard Polo MK2 Gerard Polo MK2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 430
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Staat bij dat je het niet hoeft te melden, dus waarschijnlijk geen een dags kenteken nodig.

Gaat waarschijnlijk niet op als je naar een loods rijdt Je moet dan wel een afspraak hebben voor APK (dat is dus te checken)


Klopt, gaat echt -alleen- op wanneer je naar de APK-boer rijd.
Ik ga woensdag ook naar de keuring met men geschorste auto.
__________________

Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders
Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85
Volvo S70 2.5 LPG '98
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum