Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-06-2011, 16:28
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default Problemen golf 1.6 diesel

Hallo iedereen.

Gisteren was ik met de golf naar huis aan het rijden. Vlak voor ik thuis kwam ging het lampje van de koelvloeistof branden.

Ik ben naar huis gereden en de motorkap geopend.
Heel de motor zat onder het koelwater. Het expansievat was leeg, ik bedoel dat er geen water meer inzat.

Er zat wel olie in. Nu benik al te weten gekomen dat dit door de koppakking komt.

Maar nu vraag ik mij af of dat iets te maken heeft met het koelwater dat ineens weg was. Verstopte radiator misdchien?

Nu is mijn vraag: hoe los ik deze problemen op?
Alvast bedankt.


Mvg, Wytse
Reply With Quote
  #2  
Old 28-06-2011, 16:52
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ik neem aan dat ie het koelwater door overdruk eruit gooit,dat gebeurde bij mijn Golf ook.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #3  
Old 28-06-2011, 17:36
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

nieuwe koppakking en nieuwe rad?

Nergens anders lekkage in je koelwatersysteem?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #4  
Old 28-06-2011, 18:19
bert3660 bert3660 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 101
Default

Dat probleem heb ik ook gehad, op het einde spoot het water tot tegen mijn raam op..

Probleem is opgelost --> blok wel kapot..

grts
Reply With Quote
  #5  
Old 28-06-2011, 18:23
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Zou in elk geval de koppakking en waterpomp vervangen!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #6  
Old 28-06-2011, 18:53
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
nieuwe koppakking en nieuwe rad?

Nergens anders lekkage in je koelwatersysteem?

Dat weet ik niet, ik heb de darmen enzo nog niet nagekeken.

Is er geen andere oplossing dan de hele radiator te vervangen? Is redelijk kostelijk neem ik aan.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.


Mvg, Wytse
Reply With Quote
  #7  
Old 28-06-2011, 18:57
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

radiator kost ongeveer 5 tientjes op golf1onderdelen.nl

Ik neem aan dat je een golf 1 hebt
Reply With Quote
  #8  
Old 28-06-2011, 19:33
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
radiator kost ongeveer 5 tientjes op golf1onderdelen.nl

Ik neem aan dat je een golf 1 hebt

Het gaat over een golf 2.

Mvg
Reply With Quote
  #9  
Old 28-06-2011, 22:40
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

ja dat kon ik ff niet weten hé

Kost tussen de 75 en 100 euro ongeveer
Reply With Quote
  #10  
Old 29-06-2011, 06:10
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
ja dat kon ik ff niet weten hé

Kost tussen de 75 en 100 euro ongeveer

Nou, de vraag staat in de mkII map dus eigenlijk..

Dat ter zijde. Wat moet ik nu juist allemaal kopen, bestellen? Koppakking, radiator, waterpomp ook? Nieuwe koeldarmen?
Alle hulp is welkom. Ook al bedankt aan iedereen voor de info.


Mvg, Wytse
Reply With Quote
  #11  
Old 29-06-2011, 10:02
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Misschien gewoon even zoeken wat er precies defect is? Een koppakking en radiator op de gok vervangen lijkt me niet heel zinvol.

Kan net zo goed een defecte thermostaat, thermoswitch, ventilator of waterpomp zijn.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 29-06-2011, 11:27
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Misschien gewoon even zoeken wat er precies defect is? Een koppakking en radiator op de gok vervangen lijkt me niet heel zinvol.

Kan net zo goed een defecte thermostaat, thermoswitch, ventilator of waterpomp zijn.

Ja dat is waar, maar hoe kan ik dan met zekerheid weten wat er stuk is? De motor was niet warm toen het water eruit kwam. Het metertje stond net boven het witte gedeelte.


Mvg, Wytse
Reply With Quote
  #13  
Old 29-06-2011, 16:49
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default 1,6 d

ik zou eerst kijken wat er kapot is voor dat je spullen gaat kopen bestellen
als je de cylinderkop er af haal dan kan je zien of je koppakking kapot is en als je dat nog niet wil kan je ook je radiateur onderdruk zetten en dan kijken of je een lek ziet , en bedenk wel dat je soms beter een motor op de sloop kan halen als hem reviseren
Reply With Quote
  #14  
Old 29-06-2011, 17:11
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Olie in je koelvloeistof is inderdaad een lekke koppakking. Daardoor loopt ook je koelvloeistof er uit, dus dat klopt wel, radiateur hoeft niet direct lek te zijn.

Heb ook een poos zo rondgereden zonder dat de motor oververhit raakte, was altijd netjes op temperatuur.
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 29-06-2011, 20:25
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by redsyncro
ik zou eerst kijken wat er kapot is voor dat je spullen gaat kopen bestellen
als je de cylinderkop er af haal dan kan je zien of je koppakking kapot is en als je dat nog niet wil kan je ook je radiateur onderdruk zetten en dan kijken of je een lek ziet , en bedenk wel dat je soms beter een motor op de sloop kan halen als hem reviseren


Ik heb er ook al aan gedacht om gewoon de motor te wisselen.
Maar is dat niet veel meer werk? Ik heb namelijk geen giraf ter beschikking.

De radiator is volgens mij niet lek maar verstropt. Omdat de motor helemaal volhing met kvs. Daarvoor nooit problemen of lekken mee gehad.

Mvg

Last edited by wytse : 29-06-2011 at 20:27.
Reply With Quote
  #16  
Old 29-06-2011, 20:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik zou beginnen met de koppakking wisselen en het systeem spoelen met een reinigend middel van bijv. forté.
[dan heb je ook geen giraf nodigsorry vond het te grappig]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 29-06-2011, 21:06
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik zou beginnen met de koppakking wisselen en het systeem spoelen met een reinigend middel van bijv. forté.
[dan heb je ook geen giraf nodigsorry vond het te grappig]

Dat zal het worden waarschijnlijk. Weet er iemand waar ik een koppakkingsetje kan bestellen? Of gewoon bij de dealer halen?

Ik weet niet hoe ik een giraf anders moet noemen

Mvg
Reply With Quote
  #18  
Old 29-06-2011, 21:14
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by wytse
Dat zal het worden waarschijnlijk. Weet er iemand waar ik een koppakkingsetje kan bestellen? Of gewoon bij de dealer halen?

Ik weet niet hoe ik een giraf anders moet noemen

Mvg

automaterialenzaak,brezan oid.
denk dat je met giraf motortakel bedoelt?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #19  
Old 30-06-2011, 18:37
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Hoi iedereen, ik heb daarnet de motorveven laten draaien. Het blijkt nu dat hij wel degelijk water lekt. Ik denk tussen de thermostazt en de cilinderkop.
Zou het kunnen dat de thermostaat vast zit en dat daardoor het water eruit komt?

Nog een vraagje, welke sleuteldop heb ik nodig voor de cilinderkopbouten vast en los te maken? Een momentsleutel heb ik al.

Alvast bedankt.

Mvg, Wytse

Last edited by wytse : 30-06-2011 at 19:10.
Reply With Quote
  #20  
Old 12-07-2011, 18:55
wytse wytse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Send a message via MSN to wytse
Default

Hallo iedereen ik heb van het weekend mijn golf is goed onder handen genomen. Koppakking, distributie enz. Zijn vervangen.

Ik heb ook het koelsysteem uitgespoeld.

Nu heb ik vandaag wat rondgereden. Ik merkte datcer nog steeds olie in het expansievatje komt maar het oliepeil zakt niet.
Nu wou ik voor de zekerheid vragen of deze olie gewoon nog overgebleven olie is of komt deze ergens anders vandaan?
Alvast bedankt.

Mvg, Wytse
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum