#1
|
||||
|
||||
lopen op 3 cilinders bij koude motor
Ik heb van de week mijn hydraulische klepstoters vervangen, maar zit sindsdien met een vreemd probleem. Als de motor koud is loopt deze op 3 cilinders.
Het is echt maar een minuut of korter, daarna loopt ie gewoon prima. Zou dit kunnen komen doordat de klepstoters zich niet vullen en dan de kleppen niet voldoende opengaan? Ontsteking e.d. is nog allemaal vrij nieuw en ook aan de bougies is niks te zien. Zou zon additief helpen? |
#2
|
||||
|
||||
Ik hoor de klepstoters overigens ook niet overdreven tikken ofzo als ie op 3 cil loopt
|
#3
|
||||
|
||||
oja gaat om een 1.8 8v carburateur motorcode EX
|
#4
|
||||
|
||||
euvel al gevonden waarschijnlijk, heb de klepstoters niet leeggedrukt voor het monteren, waarschijnlijk is er nu 1 (of meer) stuk, weer wat geleerd
|
#5
|
||||
|
||||
Mooi z'n zelfoplossende thread
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
jammer genoeg is het geen zelfoplossend probleem
|
#7
|
||||
|
||||
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#8
|
|||
|
|||
@topicstarter was daarmee het probleem ook opgelost? (klepstoters)
Ik heb namelijk sinds de garage mn distributie heeft vervangen bijna hetzelfde: koud op 3 cilinders; ongeveer een minutje of 2 en daarna op 4. Echter heb ik geen last van tikkende klepstoters... |
#9
|
||||
|
||||
Nee dat was niet de oplossing, maar kijk even goed naar je ontsteking en je carb. afstelling, daar kan het ook goed aan liggen.
|
#10
|
|||
|
|||
ok thx
ik weet dat de golf veels te rijk loopt. bougies zijn al pikzwart na 1000 km hij gaat van de week naar de garage voor een co meting en wss ook afstellen |