Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-06-2011, 09:13
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default lopen op 3 cilinders bij koude motor

Ik heb van de week mijn hydraulische klepstoters vervangen, maar zit sindsdien met een vreemd probleem. Als de motor koud is loopt deze op 3 cilinders.
Het is echt maar een minuut of korter, daarna loopt ie gewoon prima.
Zou dit kunnen komen doordat de klepstoters zich niet vullen en dan de kleppen niet voldoende opengaan? Ontsteking e.d. is nog allemaal vrij nieuw en ook aan de bougies is niks te zien. Zou zon additief helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-06-2011, 09:15
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Ik hoor de klepstoters overigens ook niet overdreven tikken ofzo als ie op 3 cil loopt
Reply With Quote
  #3  
Old 27-06-2011, 09:16
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

oja gaat om een 1.8 8v carburateur motorcode EX
Reply With Quote
  #4  
Old 27-06-2011, 10:56
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

euvel al gevonden waarschijnlijk, heb de klepstoters niet leeggedrukt voor het monteren, waarschijnlijk is er nu 1 (of meer) stuk, weer wat geleerd
Reply With Quote
  #5  
Old 27-06-2011, 11:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooi z'n zelfoplossende thread
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 27-06-2011, 11:25
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

jammer genoeg is het geen zelfoplossend probleem
Reply With Quote
  #7  
Old 27-06-2011, 11:41
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

http://www.wilmink.nl/Febi/Febi_hyd...ter_montage.pdf

Misschien heb je hier iets aan Frank.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2011, 12:50
stephanteelen stephanteelen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 12
Default

@topicstarter was daarmee het probleem ook opgelost? (klepstoters)

Ik heb namelijk sinds de garage mn distributie heeft vervangen bijna hetzelfde:

koud op 3 cilinders; ongeveer een minutje of 2 en daarna op 4.

Echter heb ik geen last van tikkende klepstoters...
Reply With Quote
  #9  
Old 09-11-2011, 08:51
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Nee dat was niet de oplossing, maar kijk even goed naar je ontsteking en je carb. afstelling, daar kan het ook goed aan liggen.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-11-2011, 13:02
stephanteelen stephanteelen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 12
Default

ok thx

ik weet dat de golf veels te rijk loopt. bougies zijn al pikzwart na 1000 km

hij gaat van de week naar de garage voor een co meting en wss ook afstellen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum