#1
|
||||
|
||||
1.4 tsi in golf 1
Hallo allemaal
Weet iemand of er al een golfje 1 is die een 1.4 tsi hart met dsg bak heeft gekregen?. Zit namelijk te denken aan een motorswap. Mvg Frank |
#2
|
|||
|
|||
ik weet nog wel een 1.4 tsi motor te liggen uit een golf6
|
#3
|
||||
|
||||
@ pewi vwteam
is dat met dsg, stuurkolom met flippers en natuurlijk selector pook. kabelboom, zekeringkast, tellerbak mvg frank |
#4
|
|||
|
|||
nee enkel en alleen de motor meer niet.
|
#5
|
||||
|
||||
Der komt vast wel een tsi blokje compleet met de hele rambam op mijn pad.
Zal de lokale demontage bedrijven in de gaten houden. Eerst maar is het chassis aanpakken, dan zien we wel verder groeten frank |
#6
|
||||
|
||||
Zo die heb een flinke optater gehad, maar tis helaas een handbak.
Daar is niks verkeerd mee, maar heb liever een dsg bak. bedankt voor de link, prijs valt ook mee met alles compleet mvg frank |
#7
|
||||
|
||||
Kosten dsg bak kaal rond 1500,dan de motor zonder ecu en kabelboom 2500.
Maar om het geheel draaiend te hebben zonder gekraakte ecu moet je de tellerbak, kabelbomen en computer hebben. Dus dan loopt het snel op, vandaar dat ik eerst maar eens mijn chassis ga opknappen. (1600 automaat) mvg frank |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
zal ook wel goedkoper kunnen, die gti blokken zie je vaak voor een stuk minder. En dan is het de vraag waar je het snelheids signaal vandaan gaat halen welke volgens mij nodig is voor die dsg bak Denk dat het iets aparts is als het erin zit maar denk wel dat je tegen heel wat problemen aanloopt. Last edited by Spierings : 10-06-2011 at 17:39. |
#9
|
||||
|
||||
Inderdaad, er zullen wel veel elektronische uitdagingen in zitten.
Maar met behulp van schema's moet er toch wel uit te komen zijn. Eerst me maar is verdiepen in de electronica. Mvg Frank |
#10
|
||||
|
||||
wel een uitdaging, er zit genoeg elektronica in om je druk over te maken,
denk dat het voor een handige klusser zeker geen probleem is. motor steunen/assen laten maken en de rest er rustig in knutselen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#11
|
||||
|
||||
Goedemiddag allemaal
Ik heb gister is even zitten neuzen op http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g4 onder golf 5 en 6 tsi motoren en electrische schema's staat me heel wat te wachten qua electronica Ga dan ook de kabelboom van de donor gebruiken, plus proberen stuurwiel met contactslot over te zetten, en natuurlijk het klokkenspel van de donor gebruiken. houd waarschijnlijk in dat er een ander dashboard in moet of het huidige dashboard aanpassen kabeltjes solderen was geloof ik ook geen optie omdat dan de weerstand oploopt en dan kan het foutmeldingen gaan geven. Zullen eens kijken of we zo mooie krimptang plus connectors kunnen bemachtigen, die zouden geen storing geven. Steunen maken lukt me ook nog wel, kan zelf goed beklede eletrode lassen. Eerst maar eens op het gemakje orienteren over hoe dat canbus systeem van vw inmekaar steekt. en wat er wel en niet mee kan, zoals abs en dat soort foutmeldingen eruit halen mvg frank |
#12
|
||||
|
||||
Machtig mooi project.
Maar een Golf 5 of 6 tellerbak erin is zonde. Ik denk dat daarvoor veel mooiere oplossingen zijn.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Daar sta ik van te kijken, het beste is natuurlijk met on-onderbroken draden in originele connectors werken, maar dat een krimpverbinding minder weerstand geeft als een soldeerverbinding is volgens mij pure nonsens...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
||||
|
||||
Vergeet de gateway en alle andere regeleenheden niet .
Met alleen een kabelboom red je het niet. En solderen geeft foutmeldingen??? Nonsens ..... |
#15
|
||||
|
||||
dit verhaaltje komt uit de orignele vw reparatie documentatie
For repairs to vehicle electrical system, soldering is not permitted. Only perform wiring harness and connector repairs to vehicle electrical system using Wiring Harness Repair Kit VAS1978 or Wiring Harness Repair Set VAS1978A . Stond er eigenlijk ook van te kijken, want de canbus systeem die ik ken van de alarmerings systemen aan boord van zeeschepen zijn niet zo gevoelig. Het is wel een intresant systeem een gateway die alle onderverdeelde regeleenheden controleert en bedient. mvg frank Last edited by superbeast : 11-06-2011 at 19:23. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Frank, Wij hebben inmiddels al een paar FSI motoren ingebouwd en ook met DSG in een mk2 en mk3 en solderen geeft niet 1 probleem. De te lange draadboom korten wij in, en solderen dezen verspringend aan elkaar incl de can draden. De computer is softwarematig wel een grote opgaaf en prijzig om deze storingsvrij te laten werken. Bij de nieuwe generatie motoren zijn er 2 keuzes. Of alles er in of alles zo ver mogenlijk vrij programmeren en met een omweg het achteruitrijverlichting en snelheidsignaal er uit te halen. Idee is erg goed, want als je er nog lekker de bochten mee door wilt en het chassis intact wil houden, kan je de zware motoren beter links laten liggen en dit gaat echt wel snel hoor Wat ik wel geleerd heb is dat soldeerverbindingen kunnen breken na loop van tijd door trillen enz, maar niet als deze veweven zit in een draadboom. Ik had iemand bij mij lopen die de vissebekjes soldeerde, maar omdat deze aan de stekker zit braken deze nog wel eens los omdat de stekker vast zit en de bedrading trilt etc. Gr, Wilco Last edited by DutchBuild : 11-06-2011 at 19:37. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon solderen, doen ze bij de dealer ook gewoon en kan echt geen kwaad. Officieel moet je het met amp doen waar je aan ieders zijde een draadeind in steekt en dan vervolgens vastknijpt en dicht smelt met een fohn. Maar in de praktijk werkt dit niet als je veel kabels moet verbinden. |
#18
|
||||
|
||||
solderen is inderdaad het beste. die troep wat je met zo,n tang dicht moet knijpen is 10 keer niks. laat vaak los, en dan heb je een dik gedeelte in de kabelboom zitten.
|
#19
|
||||
|
||||
Als jij een echte gekalibreerde AMP tang gebruikt en goede krimpcontacten gaat er niks los. (nee kan je niet kopen bij de bouwmarkt of autoshop)
Vaak word elk willekeurig krimpcontact op verschillende draad diktes gebruikt en met een flutartikel aangeknepen. Kwestie goed van gereedschap en de kennis om het goed te kunnen gebruikten.....
__________________
"73 Käfer |
#20
|
|||
|
|||
ook de gehele draad boom overzetten is niet nodig, stef rijd met een tfsi s3 motor in een golf2 deze zit deels gewoon op de golf2 bedrading gesoldeerd. en loop probleemloos.
|