#641
|
||||
|
||||
Quote:
Zitten meestal aan de voorkant |
#642
|
||||
|
||||
Quote:
De stabilisator had ik vooraf al gedemonteerd, had ie toch niet nodig Het is wel de achter stabilisator.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#643
|
||||
|
||||
Eerste test met de stabilisator bevestiging. Omdat de draagarm een circelbeweging en de stabi een op en neer gaande beweging maakt, gaat er ergens iets wringen. Omdit wringen te minimaliseren heb ik het onderste rubber al door een stangkoppeling vervangen, mss dat ik deze nog een kwart slag ga draaien.
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#644
|
||||
|
||||
Pers je aan de bovenzijde een PU bus erin of ga je daar voor klassiek rubber?
|
#645
|
|||
|
|||
ik heb niet zo heel veel verstand van maar ik vindt dat hij best kort op het draaipunt van je draagarm zit
zou je dit niet wat verder naar het midden zetten ? als je stabilisator dat haalt ?
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#646
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben er nog niet zeker van, rubber of uniball.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#647
|
||||
|
||||
Quote:
De stabilisator is niet breder, ik wil ook geen bredere omdat ik anders met mijn wieluitslag ed. in de knoop kom. Wanneer dit punt dichter bij het draaipunt zit, werkt de stabi zwaarder(kracht*arm) dit is een dunne stabi en op deze manier heb ik de werking van een dikkere. (da's mijn theorie). het enige probleem dat ik heb, door het dicht bij het draaipunt plaatsen, is dat dit punt een korte draai wil maken daarom heb ik een uniball gebruikt. die uniball ga ik waarschijnlijk nog een kwartslag draaien. (is het nog te volgen) Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#648
|
|||
|
|||
ik snap hem
ik dacht alleen dat hij krachtiger zou worden als je hem meer naar buiten zou plaatsen misschien een dom idee maar kan je er niet iets van een stuurkogel op monteren
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel Last edited by classic line : 26-05-2011 at 23:15. |
#649
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hier nog eens goed over nagedacht en je hebt wel gelijk , het kracht*arm verhaal betekend dat verder naar buiten plaatsen een zwaardere stabi werking zou geven. helaas heb ik die mogelijkheid niet. Stuurkogels zou ook kunnen, ik zal eens een paar dingen gaan proberen. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#650
|
||||
|
||||
Vandaag weer verder gegaan met de stabilisator montage.
Ik heb de eerder gemaakte steunen aan de bovenbuis van een oude vooras gelast, de buis heb ik op de breedte van de chassiskop afgeslepen en dichtgelast en de (halve) u-profieltjes zijn ook aan de stabilisator steunen gelast. Op deze manier heb ik een stevige stabilisatorbevestiging en nog steed de originele koets bevestigings punten. Even een test met de uniball 90 graden gedraaid. Omdat het met een 90 graden verdraaide koppeling perfect werkt, heb ik meteen een nieuwe bevestiging gemaakt. Het steuntje moet natuurlijk nog netjes afgelast worden. Meteen het rubber gemonteerd en de nieuwe bevestiging gestest. De slag die de draagarm (zonder dat de stabilisator iets raakt) kan maken, is veel groter dan de maximale slag van de schokbreker. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#651
|
||||
|
||||
Leipe shit ouwah Ben je niet bang dat dat nieuwe steuntje de grond raakt? Want zoals ik het nu zie is dat je laagste punt van het chassis?
Ik zie dat de typ3 van Ron ook weer op de grond staat (op wielen bedoel ik dan).
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#652
|
|||
|
|||
dat zal wel mee vallen denk ik want als de auto in veert gaat het mee omhoog
als ik het zo zie zit het toch al gauw 10 cm van de grond als hij op zijn wielen zou staan
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#653
|
||||
|
||||
Quote:
De wielen zorgen er wel voor dat dit de grond niet raakt. De Variant staat idd op zijn wielen, op deze manier is de dwang om hem af te werken iets groter (elke dag binnen en buiten duwen) Hoe is het met oliepomp-gate?
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#654
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#655
|
||||
|
||||
Vandaag een donor voor de ovaal gekocht
Deze koets komt uit '58 en heeft een hele hoop goede stukken die ik voor mijn ovaal kan gebruiken. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#656
|
||||
|
||||
De rechterkant van de stabilisator is nu ook afgewerkt. Weer een puntje, van de hele lange lijst, afgewerkt.
Omdat er wat koppelingen in de tunnel zitten, leek het me verstandig de brandstofleidingen eerst af te persen voordat ik de tunnel weer dichtlas. (het bleek niet overbodig ) Omdat er bij een ovaal speciale vloermatvasthouddingetjes op de bodem horen te zitten, heb ik die er weer op gelast. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#657
|
||||
|
||||
Vloermat?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#658
|
||||
|
||||
Quote:
Komt er idd niet in. Maar waar mogelijk, moet het origineel lijken
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#659
|
||||
|
||||
Vandaag met Tiki Tow Service het donor metaal voor de ovaal opgehaald. een zweedse 58er in redelijk tot goede staat.
Parafaan en raamhoeken zien er heel goed uit. Bandenbak heeft een hele kleine oude reparatie, de rest is origineel en hard. Bumpersteun LA. Roestvrij achterpaneel. En nog een bus vol met harde roestvrije delen. Bijna zonde om de slijptol in te zetten, maar het gaat wel gebeuren Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#660
|
||||
|
||||
Tijd voor de slijptol , ondanks dat ik het plaatwerk echt nodig heb voor de ovaal was het toch best moeilijk deze auto door te slijpen
Nu is er geen weg meer terug. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |